• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر:

نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش تولید داشتیم

  • کد خبر : 6092
  • 17 آذر 1398 - 8:30
نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش تولید داشتیم
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در زمینه تولید گندله، کنسانتره و سنگ‌آهن، رکوردهای مطلوبی را ثبت کرده و تولید این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از یک درصد رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در زمینه تولید گندله، کنسانتره و سنگ‌آهن، رکوردهای مطلوبی را ثبت کرده و تولید این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از یک درصد رشد داشته است.

مهندس جمشید ملارحمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی«فلزات آنلاین» اظهار داشت: امسال ما در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، طرح‌های مهمی را در دست اجرا داشتیم که از آن جمله می‌توان به طرح ۲.۵ میلیون تنی تولید آهن اسفنجی، طرح ۱.۲ تنی فولاد و راه‌اندازی طرح نیروگاه ۱۶۰ مگاولت اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، افتتاح چهار طرح بزرگ توسعه‌ای شامل کارخانه ذوب و فولادسازی شماره یک و واحد تولید اکسیژن شرکت جهان فولاد، خط دو کارخانه احیا مستقیم مگامدول (کوثر) در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر و واحد بخار نیروگاه گل‌گهر شرکت گهر انرژی سیرجان که چندی پیش توسط رئیس جمهور افتتاح شدند را از مهم‌ترین برنامه‌های به ثمر نشسته این شرکت دانست.

وی در این باره افزود: بهره‌برداری از این طرح‌ها علاوه بر توسعه صنعتی، کمک شایان توجهی نیز به مسئله اشتغال‌زایی در این منطقه می‌کند به طوری که به عنوان مثال با راه‌اندازی واحد بخار شماره یک، ۳۰ نفر به صورت مستقیم جذب کار شده و در عین حال ۶۰۰ فرصت شغلی نیز به صورت غیرمستقیم ایجاد شده است.

ملارحمان همچنین با اشاره به ثبت رقم ۷۴ درصدی فروش شرکت گل‌گهر در ماه آبان امسال، در مورد میزان تولیدات این شرکت در سال جاری عنوان کرد: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده کنسانتره و گندله سنگ‌آهن در ایران است و ما در زمینه تولید گندله، کنسانتره و سنگ آهن، رکوردهای مطلوبی را نیز به ثبت رسانده‌ایم؛ به طوری که بر اساس آمارهای موجود، تولید شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از یک درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در خصوص اهمیت بحث پژوهش در میزان رشد و توسعه صنعتی، بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر شاهد انجام فعالیت‌های خوبی در حوزه پژوهش در گل‌گهر هستیم و لازم است تا در این حوزه تمام تلاش خود را برای رسیدن به استاندارهای بین‌المللی انجام دهیم.

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه به توان تولید تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت فولاد در کشور، یادآور شد: طرح‌های در دست اجرای شرکت گل‌گهر بر مبنای تامین تجهیزات و مواد اولیه از داخل کشور بوده و همواره استفاده از قطعاتی که در داخل کشور طراحی و تولید می‌شوند در دستور کار بوده است؛ و بر همین مبنا این شرکت هرگز قطعه‌ای مشابه با آنچه که در داخل کشور موجود است را برای واردات سفارش نمی‌دهد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=6092
  • نویسنده : رضا عزیزی

نوشته‌های مشابه