• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان:

تمرکز ما بر بهینه‌سازی است

  • کد خبر : 6120
  • 16 دی 1398 - 9:16
تمرکز ما بر بهینه‌سازی است
مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان گفت: سیاست‌گذاری ما در مجتمع فولاد خراسان بر این مبنا بوده است که برنامه‌ها همچنان بر محور گذشته پیش برود اما در عین حال تلاش کرده‌ایم که تمرکز مضاعفی بر بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان گفت: سیاست‌گذاری ما در مجتمع فولاد خراسان بر این مبنا بوده است که برنامه‌ها همچنان بر محور گذشته پیش برود اما در عین حال تلاش کرده‌ایم که تمرکز مضاعفی بر بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری داشته باشیم.

کسری غفوری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت‌های فولادسازی بزرگ کشور تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا با استفاده از دانش موجود و با بهره‌گیری از نیروهای مجرب داخلی این صنعت را در کشور شکوفاتر کنند و برگزاری رویدادهایی مانند همایش ریخته‌گری مداوم فولاد که توسط فولاد هرمزگان برگزار می‌شود، در همین راستا است.

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان در خصوص برنامه‌های شرکت فولاد خراسان برای شکوفایی هرچه بیشتر صنعت فولاد، بیان کرد: پس از تغییرات مدیریتی، سعی ما بر این بوده که برنامه‌ها همچنان بر محور گذشته پیش برود اما در عین حال تلاش کرده‌ایم که تمرکز مضاعفی بر موضوع بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری داشته باشیم.

وی در این مورد افزود: در همین راستا در بخش تامین مواد اولیه انسجام ایجاد کردیم؛ همچنین استراتژی خاصی را برای هر یک از خطوط تولید و واحدهای تولیدی مجتمع تدوین کردیم که به خوشبختانه در همین مدت، آثار آن نمایان شد و در بخش فروش موفق به ثبت رکورد جدیدی در بخش فروش داخلی و صادراتی در همه ادوار فولاد خراسان شدیم؛ به طوری که موفق شدیم در فروش صادراتی این شرکت حدود ۴.۵ درصد پیشرفت داشته باشیم.

غفوری همچنین یادآور شد: ما در ماه گذشته نیز موفق شدیم که در سه خط تولیدی مجتمع فولاد خراسان، یعنی خطوط گندله‌سازی، احیا و همین‌طور فولادسازی، رکوردهای جدیدی را به ثبت برسانیم که در همه ادوار فعالیت مجتمع فولاد خراسان بی‌سابقه بوده است.

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان ثبت این رکوردها را نشان از توان بالقوه این مجتمع در عرصه فولاد دانست و عنوان کرد: این موضوع نشان از این نکته دارد که افراد متخصصی در این مجتمع حضور دارند و در صورت وجود استراتژی برای تامین مواد اولیه، تامین قطعات و تولید، مجتمع فولاد خراسان روزهای بهتری را در پیش خواهد داشت.

وی در مورد جایگاه مجتمع فولاد خراسان در میان فولادسازان کشور، اذعان کرد: با توجه به آمار ارائه شده، مجتمع فولاد خراسان بعد از شرکت‌های فولاد مبارکه و فولاد خوزستان، سومین فولادساز بزرگ کشور است که این موضوع مسئولیت ما را در این حوزه بیشتر می‌کند و امیدواریم که با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در آینده، بتوانیم شرایط بهتری را برای صنعت فولاد کشور رقم بزنیم.

غفوری در ادامه، تامین مواد اولیه و کنسانتره را از مهم‌ترین مشکلات فولادسازان بزرگ کشور دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه راه‌اندازی و بهره‌برداری از زنجیره فولاد در مجتمع فولاد خراسان به عنوان یک مجتمع بزرگ فولادی، به صورت همزمان پیش نرفته است و پروژه کنسانتره‌سازی ما نتوانسته همپای سایر بخش‌های این زنجیره راه‌اندازی شود؛ به همین دلیل ما پروژه ۲.۵ میلیون تنی تولید کنسانتره سنگان را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ایم و در تلاش هستیم عملیات اجرایی آن را به زودی آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان تاکید کرد: در واقع برنامه کوتاه‌مدت ما بحث راه‌اندازی خط تولید کنسانتره‌سازی سنگان است که به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود و با راه‌اندازی آن، فولاد خراسان اولین مجتمع فولادسازی کشور خواهد بود که زنجیره کامل فولاد از معدن تا محصول نهایی را در اختیار دارد.

وی در خصوص اعمال فشارهای آمریکا در خصوص واردات الکترود، تصریح کرد: خوشبختانه مجتمع ما در دوره مدیریت قبلی، تدابیری را برای تامین الکترود اندیشیده است و همچنان طبق همان برنامه پیش می‌رویم؛ اما با توجه به اینکه الکترود مصرفی در کوره‌های قوس الکتریکی از آن دسته اقلام مصرفی است که تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده محصول ما دارد، هدف نهایی ما این است که بتوانیم الکترودهای با کیفیت مطلوب را با قیمت پایین‌تری خریداری کنیم. با توجه به وجود ذخایر استراتژیک، فعلا مشکلی از این بابت نخواهیم داشت و با همان برنامه‌ای که ایمیدرو به فولادسازان کشور ابلاغ کرده، در این مسیر پیش می‌رویم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=6120
  • نویسنده : رضا عزیزی

نوشته‌های مشابه