عدم حمایت دولت یعنی عدم تولید داخل
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان یادآور شد؛

عدم حمایت دولت یعنی عدم تولید داخل

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان گفت: خودروسازان حداقل سه برابر میزان فعلی، نقدینگی لازم دارند؛ چراکه قیمت نهاده‌های تولید نیز به همین میزان افزایش پیدا کرده است. در کشوری که نه خودرو وارد می‌شود و نه در صورت واردات، مردم توان خرید دارند، چاره‌ای جز اتکا به تولید داخل نیست که با وجود حمایت نکردن دولت، تولید داخلی هم نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»،​ آرش محبی‌نژاد با اشاره به وام هفت هزار و 200 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای خودروسازان، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، قرار است هفت هزار و 200 میلیارد تومان نقدینگی در اختیار خودروسازان قرار گیرد تا بدهی قطعه‌سازان را پرداخت کنند اما فعلا مشخص نیست که چرا رئیس بانک مرکزی زمان و نحوه تخصیص این وام را تعیین و تکلیف نمی‌کند.

وی اضافه کرد: مقرر شده که از این مبلغ، پنج هزار میلیارد تومان به صورت ریالی و دو هزار و 200 میلیارد تومان به صورت اوراق مشارکت پرداخت شود؛ در حالی که از ابتدا قرار بود تمام تسهیلات به صورت ریالی پرداخت شود و صحبتی از فروش اوراق نشده بود.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان، پرداخت وام را راهکار موقتی برای حل مشکل خودروسازان دانست و تاکید کرد: پرداخت تسهیلات با این روش صرفا یک مسکن موقت برای عقب انداختن مشکل اصلی است؛ راهکار اساسی برای حل معضل نقدینگی خودروسازان اولا حذف سیاست قیمت‌گذاری دستوری و اصلاح قیمت‌هاست تا دارایی خودروساز و قطعه‌ساز در میان‌مدت از بین نرود و ثانیا اینکه نقدینگی مورد نیاز خودروسازان توسط نظام بانکی به طور کامل تامین شود.

محبی‌نژاد یادآور شد: اگر می‌خواهیم تیراژ به میزان سال‌های قبل برسد، باید نقدینگی مورد نیاز صنعت خودرو تامین شود؛ همچنین نیاز خودروسازان، سه برابر نقدینگی فعلی آن‌ها است و پرداخت وام صرفا مشکل صنعت خودرو را به تعویق می‌اندازد. در کشوری که نه خودرو وارد می‌شود و نه درصورت واردات، مردم توان خرید دارند، چاره‌ای جز اتکا به تولید داخل نیست که با وجود حمایت نکردن دولت، تولید داخلی هم نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در همه کشورها نظام بانکی در کنار صنایع تولیدی است، حتی در کشورهایی که مثل ما تورم بالا و صعود چشمگیر قیمت مواد اولیه ندارند نیز شاهد حمایت‌های دولتی و بانکی هستیم؛ زیان فعلی خودروسازان به خاطر سیاست‌های نادرست دولت ایجاد شده و به همین دلیل، دولت موظف به حمایت از صنعت خودرو  است.

بر اساس گزارشی از اقتصاد آنلاین، دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان، با تاکید بر ضرورت پرداخت تسهیلات اعطایی به مطالبات قطعه‌سازان تاکید کرد: این تسهیلات از روز اول برای پرداخت بدهی زنجیره تامین پیش‌بینی شده است و قرار بود خودروسازان صرفا گیرنده وام باشند، اما شنیده شده که خودروسازان می‌خواهند بخشی از این تسهیلات را به سایر بدهی‌های خود اختصاص دهند.

محبی‌نژاد گفت: بخشی از بدهی خودروسازان، چک‌های برگشتی است که ما در پرداخت آن‌ها حرفی نداریم چرا که در نهایت به نفع قطعه‌سازان خواهد بود اما سایر بدهی‌ خودروسازان باید از منابع جاری‌ آن‌ها تامین شود نه از طریق این وام.

به گفته دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان، وزارت صمت به این موضوع ورود کرده و قرار است به مراحل تخصیص و پرداخت پول نظارت داشته باشد.

انتهای پیام//

مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  •  
فلزات و مواد- فارسی
گل گهر
مطالب مرتبط
قیمت‌های فروش قطعات خودروسازی را در اسرع وقت اصلاح کنید
زیرساخت‌های لازم برای جهش برنامه‌های خودروسازان وجود دارد
فعالیت‌های تولیدی با یک سوم نیروهای ستادی و پشتیبانی ادامه می‌یابد
تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی قطعه‌سازان در هاله‌ای از ابهام
کاهش شتاب تولید خودروسازان به خاطر تاخیر در پرداخت تسهیلات
عامل اصلی افزایش قیمت خودروها چیست؟
نقدینگی خودروسازان کرمانی تامین می‌شود
نیاز به نقدینگی در صنعت قطعه‌سازی ۱۵ هزار میلیارد تومان است.
مشکل کمبود نقدینگی قطعه‌سازان
نقدینگی نقش مهمی در کاهش تولید و عرضه خودرو دارد
عضویت در خبرنامه
  • نام
  • پست الکترونیک
فولاد هرمزگان
همایش فلزات غیر آهنی دنیای اقتصاد
نمایشگاه متافو
خرید اشتراک ماهنامه اشتراک
دانلود نرم افزار

دانلود اپلیکیشن موبایل اخبار فلزات

دانلود از بازار دانلود از گوگل پلی
یکصد و سی و دومین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و سی و دومین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و سی و دومین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد. هفته‌نامه فلزات آنلاین این هفته در 74 صفحه منتشر شد. متن هفته‌نامه در پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

یکصد و سی و یکمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و سی و یکمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و سی و یکمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد. هفته‌نامه فلزات آنلاین این هفته در 76 صفحه منتشر شد. متن هفته‌نامه در پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

یکصد و سی‌امین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و سی‌امین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و سی‌امین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد.هفته‌نامه فلزات آنلاین این هفته در 80 صفحه منتشر شد. متن هفته‌نامه در پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

یکصد و بیست و نهمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و بیست و نهمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و بیست و نهمین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد.هفته‌نامه فلزات آنلاین این هفته در 76 صفحه منتشر شد. متن هفته‌نامه در پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

یکصد و بیست و هشتمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و بیست و هشتمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و بیست و هشتمین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد.هفته‌نامه فلزات آنلاین این هفته در 80 صفحه منتشر شد. متن هفته‌نامه در پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

یکصد و بیست و هفتمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و بیست و هفتمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و بیست و هفتمین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد.هفته‌نامه فلزات آنلاین این هفته در 76 صفحه منتشر شد. متن هفته‌نامه در پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی فلزات آنلاین بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

طراحی و تولید: