• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
رئیس طراحی کابل شرکت سیمکو:

شیلدها وظایف مختلفی در کابل‌ها دارند

  • کد خبر : 2914
  • 12 بهمن 1398 - 13:19
شیلدها وظایف مختلفی در کابل‌ها دارند
رئیس طراحی کابل شرکت سیمکو گفت: یکی از اجزای مهم و اساسی در ساختار سیم و کابل، شیلد است. شیلدها که به طور عمده جنسی از مس و آلومینیوم دارند در ابعاد مختلف به شکل نوار و مفتول بافته شده و برای وظایف متفاوت در انواع کابل تعبیه می‌شوند.

رئیس طراحی کابل شرکت سیمکو گفت: یکی از اجزای مهم و اساسی در ساختار سیم و کابل، شیلد است. شیلدها که به طور عمده جنسی از مس و آلومینیوم دارند در ابعاد مختلف به شکل نوار و مفتول بافته شده و برای وظایف متفاوت در انواع کابل تعبیه می‌شوند.

سارا تقوی‌زاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت سیمکو از قدیمی‌ترین شرکت‌ها و جزو بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های سیم و کابل در ایران است. این شرکت با سابقه بیش از ۵۰ سال در زمینه تولید انواع سیم و کابل فعالیت می‌کند. از جمله محصولات شرکت سیمکو می‌توان کابل‌های قدرت در تمام رنج‌های ولتاژ، کابل‌های فشار فوق قوی، قوی، متوسط و ضعیف را نام برد. ما در شرکت سیمکو سیم‌های مسی و آلومینیومی را تا ولتاژ ۴۰۰ کیلوولت تولید و روانه بازار می‌کنیم، سیم‌ و کابل‌های سیمکو در پایگاه‌های مختلفی مورد آزمایش قرار گرفته و با پشت‌سر گذاشتن مراحل مختلف سنجش از نظر سطح استاندارد و کیفیت، به عنوان محصول موفق در کیفیت و تولید انواع سیم و کابل‌های فشار در بازار داخلی و خارجی شناخته شده است، همچنین در تولید سایر سیم و کابل‌ها مانند کابل‌های کنترل، مخابراتی، انتقال اطلاعات و انواع سیم و کابل‌های هوایی موفق عمل کرده و استفاده از سیم‌های هوایی در سال‌های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است.

وی افزود: بزرگ‌ترین رسالت سیمکو تولید محصول باکیفیت بوده و در این راستا اولین گام رعایت تمام استاندارهای تعریف شده داخلی و بین‌المللی است. بر این اساس گواهینامه‌های بسیاری از بخش‌های مختلف مانند موسسه داخلی استاندارد، شرکت توانیر، پژوهشگاه نیرو، آزمایشگاه تما و سایر آزمایشگاه‌های معتبر جهانی به انواع محصولات سیمکو اختصاص یافته است.

رئیس طراحی کابل شرکت سیمکو با بیان اینکه نوع مواد اولیه بر کیفیت محصول نهایی تاثیر مستقیم می‌گذارد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ملاک‌های تعیین کیفیت محصول، نوع مواد اولیه است، علی‌رغم تمام مشکلات ناشی از تحریم‌ها و بحران‌های اقتصادی که در سال‌های اخیر گریبان‌گیر کشور شده، سیمکو با تعهد به مشتریان خود همچنان از بهترین نوع مواد اولیه داخلی و خارجی استفاده کرده و کنترل‌های علمی و فنی دقیق را پیش از تهیه و پس از خرید مواد اولیه، بر روی مواد انجام می‌دهد. تمام تامین‌کنندگان مواد اولیه شرکت را به صورت منظم ارزیابی می‌کنیم و در صورت عدم وجود ملاک‌های مد نظر ما از لیست شرکت خارج می‌شوند.

سارا تقوی‌زاد در ادامه بیان کرد: مس و آلومینیوم مهم‌ترین فلزاتی هستند که در ساخت سیم استفاده می‌شوند، در ساخت کابل، فولاد و برخی فلزات دیگر نیز کاربرد دارند. فلزات به شکل مفتول و انواع نوار خریداری شده و در کارخانه در مصارف گوناگون به کار می‌روند. مواد پلیمری مانند PVC و پلی‌اتیلن در انواع شکل‌ها برای بخش‌های مختلف سیم و کابل استفاده می‌شوند. قسمتی از مواد پلیمری تولید داخل هستند اما در ساخت کابل‌ها با ولتاژ بالا از مواد خارجی استفاده می‌کنیم.

وی با توضیح درباره شیلد به کار رفته در انواع سیم و کابل، ادامه داد: شیلدها در سیم و کابل‌های مختلف وظایف متفاوتی دارند. شیلدها در کابل‌های انتقال اطلاعات، وظیفه حفاظت الکترومغناطیسی از سیگنال‌های داخل سیم را بر عهده دارند. شیلد معمولا از یک لایه فلزی ضخیم ساخته می‌شود و به صورت دیواره جهت حفاظت از هسته اصلی کابل، در داخل کابل قرار می‌گیرد. در کابل‌های قدرت فشار قوی و متوسط، شیلدهای فلزی به نوعی برگشت‌دهنده جریان‌های نشتی هستند، به طور کلی شیلدها در سیم و کابل‌های مختلف مسئولیت‌های متفاوتی دارند.

رئیس طراحی کابل شرکت سیمکو ابراز کرد: شیلدها می‌توانند به شکل نوار و یا مفتول‌های بافته شده نیز طراحی شوند. مفتول‌های بافته شده معمولا از مس و مس قلع‌اندود تهیه می‌شوند و نوارها عمدتا آلومینیومی و یا مسی هستند که به شکل‌های مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود. شیلدها نیز در سبد تولیدات شرکت سیمکو با استفاده از بهترین مواد اولیه قرار گرفته است. مواد پایه تولید شیلد نیز مفتول بوده اما مراحل فرآوری و عملیات‌های بسیاری روی مفتول پیاده می‌شود تا به شکل شیلد درآید اما ممکن است به شکل نوارها و سیم‌های نازک آلومینیومی نیز باشند که در آن صورت از مواد اولیه خارجی استفاده می‌شود.

تقوی‌زاد بیان کرد: میزان تولید سالانه مجموعه سیمکو بیش از ظرفیت اسمی مقرر، است. مهم‌ترین مشریان کابل‌های قدرت سیمکو، در وهله اول شرکت‌های دولتی برق، شرکت برق منطقه‌ای، شرکت توزیع برق و در ادامه انواع شرکت‌های پتروشیمی، پالایشگاه‌ها و بسیاری از بخش‌های زیر ساختی که در بخش انتقال اطلاعات فعالیت دارند، هستند. در بخش خصوصی نیز مصارف عمومی، مسکن و ساختمان‌سازی از دیگر فضاهای کاربردی سیم و کابل است.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط دو سال اخیر کشور، مشکلات بسیاری در مسیر تولید بوجود آمد، اما شرکت با استفاده از روش‌های علمی و تغییر سیاست‌های مدیریتی و فروش توانسته این مشکلات را از سر راه خود بردارد و به شرایط بهتری نیز دست یابد. شرکت سیمکو در حال حاضر، محصولات خود را به کشورهای همسایه ارسال می‌کند و افزایش صادرات جز برنامه‌های آینده نزدیک این مجموعه است.

رئیس طراحی کابل شرکت سیمکو در پایان گفت: سیمکو در طول سال‌های فعالیت خود موفق شده نام نیکی را در بین مصرف‌کنندگان سیم و کابل به جای بگذارد، اولین گام برای تولید به یک محصول با کیفیت، تهیه مواد اولیه مرغوب بوده و قدم بعدی بهره‌گیری از دانش روز دنیا و تکنولوژی مدرن است و شرکت سیمکو همواره سعی بر آن داشته که از به روزترین ماشین‌آلات و تجهیزات استفاده کند. البته دسترسی به این‌گونه دستگاه‌ها به خصوص برای کابل‌های ولتاژ بالا راحت نیست و کارخانه‌های انگشت شماری هستند که بتوانند دستگاه‌های تولید این نوع محصول را تهیه کنند که مجموعه ما یکی از آن شرکت‌ها است. شرکت ما در بخش تحقیق و توسعه جهت دست‌یابی به محصولات مرغوب و متفاوت سرمایه‌گذاری کلانی می‌کند و امیدواریم که به زودی به نتایج مطلوبی دست یابیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2914

نوشته‌های مشابه