• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
مدیر بازرگانی شرکت پرشین سازه مطرح کرد:

افزایش کیفیت تجهیزات شبکه‌های توزیع برق کشور

  • کد خبر : 2983
  • 19 بهمن 1398 - 13:09
افزایش کیفیت تجهیزات شبکه‌های توزیع برق کشور
مدیر بازرگانی شرکت پرشین سازه گفت: ایران در حوزه برق و تجهیزات وابسته به آن، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است؛ به طوری‌ که محصولات بسیاری از تولیدکننده‌های داخلی نسبت به کشورهای اروپایی در سطح برابر یا بالاتری قرار دارد.

مدیر بازرگانی شرکت پرشین سازه گفت: ایران در حوزه برق و تجهیزات وابسته به آن، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است؛ به طوری‌ که محصولات بسیاری از تولیدکننده‌های داخلی نسبت به کشورهای اروپایی در سطح برابر یا بالاتری قرار دارد.

عباس ستایش در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت پرشین سازه فعالیت خود را در سال ۱۳۸۵ با ساخت سازه‌های فلزی پست‌های برق و خطوط انتقال نیرو آغاز کرد و در حال حاضر، همچنان در زمینه کلید، پست‌های فشار قوی و خطوط برق فعالیت دارد. این شرکت با هدف طراحی و ساخت برج‌های انتقال نیرو، دکل‌های مخابراتی و سازه‌های فلزی صنعتی تاسیس شد. پس از گذشت چند سال ضمن پایداری بر این ایده در کنار خطوط تولیدی مدرن با ماشین‌آلات و تجهیزات مبتنی بر آخرین تکنولوژی روز دنیا و نیز بهره‌وری از پیشرفته‌ترین نرم افزارها، در ردیف شرکت‌های فعال در زمینه طراحی، ساخت و اجرای خطوط انتقال نیرو و پست‌های فشار قوی برق تا سطح ولتاژ ۴۰۰ کیلوولت، انواع دکل‌های مخابراتی در صنعت مخابرات و سایر سازه‌های فلزی مورد نیاز صنایع نفت و گاز قرار دارد و پروژه‌های استراتژیک متعددی را به صورت‌های EPC در سطح کشور با موفقیت به انجام رسانده است. کیفیت ممتاز تولید و اجرای مطلوب پروژه‌های مذکور و کسب رضایت کارفرمایان گواه بارز این مدعی است.

وی افزود: شرکت پرشین سازه سه نوع محصول سازه‌های صنعت برق، مخابرات و صنعتی را تولید می‌کند. سازه‌های صنعت برق شامل تجهیزات فلزی مورد نیاز خطوط انتقال برق از سطح ۲۰ کیلوولت تا ۴۰۰ کیلوولت در انواع مشبک و تک پایه می‌شود؛ همچنین سازه‌های فلزی پست‌های فشار قوی نیز به میزان ۲۲ هزار تن در سال تولید می‌شوند. تخصص دیگر این شرکن طراحی و ساخت دکل‌های مخابراتی است؛ این دکل‌ها در سه نوع خود ایستا، مونوپل و مهاری ساخته می‌شوند. همچنین، در بخش صنعتی نیز قادر به ساخت و طراحی انواع سازه‌های خرپایی و سازه های تیرمرکب و انواع تجهیزات نیروگاهی و سازه های فلزی برج‌های خنک‌کننده هستیم.

عمده مواد اولیه مصرفی، داخلی است

ستایش در رابطه با مواد اولیه مصرفی در ساخت سازه‌های فلزی پست‌های برق، توضیح داد: برای ساخت این نوع سازه‌ها از مفتول مسی، ورق‌های آهنی، نبشی، میلگرد و ورق‌های آلومینیومی استفاده می‌کنیم. برای ساخت کابل این نوع سازه‌ها سیم مسی کاربرد دارد. مس به دلیل رسانایی بالایی که دارد در سازه‌های پست فشار قوی استفاده می‌شود. همچنین در شبکه ارسینگ نیز از کابل‌های مسی استفاده می‌کنیم. در دکل‌ها و برج‌ها، ورق‌های آهنی و نبشی کاربرد دارند؛ آلومینیوم را برای ساخت سیم‌های هوایی و لوله‌های باسبار مصرف کرده و عمده مواد اولیه را از بازار داخلی تهیه می‌کنیم، به عنوان مثال، مس را به شکل مفتول از شرکت صنایع دنیای مس کاشان در بازار آزاد خریداری می‌کنیم و سایر فلزات را از شرکت‌های بزرگ داخلی تامین می‌کنیم.

مدیر بازرگانی این شرکت در مورد فروش داخلی و خارجی محصولات پرشین سازه، تصریح کرد: به دلیل اینکه عمده مواد اولیه مصرفی محصولات داخلی است، میزان فروش ما با اعمال تحریم‌ها تغییر چندانی نکرد و مانند گذشته در امر فروش داخلی موفق ظاهر شده‌ایم. در خصوص پست‌های فشار قوی تا کنون صادرات به صورت مستقیم نداشته‌ایم؛ بلکه واسطه و بازرگانانی بوده‌اند که محصول را از ما خریداری و به سایر کشورها صادر کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برقی که در نیروگاه تولید می‌شود، باید به شبکه توزیع و بخش مصرف‌کننده برسد و برای انتقال برق تولیدی به عناصری مانند خطوط انتقال و پست‌های برق نیاز است که در واقع ما این عناصر را تولید و در اختیار اداره‌های برق منطقه‌ای استان‌ها و شبکه توزیع برق قرار می‌دهیم. ساخت و اجرای سایت‌های اضطراری صنعت مخابرات، یکی از وجوه تمایز این شرکت با سایر رقبای خود شده است. شرکت پرشین سازه با صنایع نفت، گاز و پتروشیمی همواره در تولید سازه‌های مورد نیاز آن‌ها در انواع پروژه‌ها همکاری‌‌های لازم را دارد. ما بر اساس سفارش شرکت‌های بزرگی همچون صنایع فولادی، محصول تولید و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

سیاست‌گذاری مدیران باعث رشد مجموعه شده است

ستایش بیان کرد: در سال‌های اخیر و با وجود شرایط نامساعد اقتصادی کشور، فعالیت اغلب تولیدکننده‌های پست‌های برق فشار قوی و تولیدی‌های مرتبط با صنعت برق، روند نزولی داشته است در صورتی که در این شرایط نه تنها فعالیت شرکت پرشین سازه کاهش نیافته، بلکه روند صعودی داشته و چشم‌انداز روشنی را برای ادامه کار متصور هستیم. سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی درست، استفاده از دانش روز دنیا و استراتژی‌های هوشمندانه تیم مدیریتی این مجموعه، دلیل موفقیت شرکت در شرایط بحرانی کنونی است. برای رشد و توسعه یک مجموعه تولیدی، دو بخش نقش دارند؛ استفاده از دستگاه‌ها، ماشین‌آلات و میزان بهره‌مندی از تکنولوژی‌های مدرن گام اول برای رسیدن به جایگاه مطلوب است، سیاست‌گذاری و مدیریت صحیح مدیر مجموعه نیز در کنار خط تولید مدرن، دستیابی به قله موفقیت را چند برابر آسان‌تر می‌کند که شرکت پرشین سازه تا به امروز به این مهم دست یافته است.

این مدیر بازرگانی در پایان در رابطه با مشکل عمده صنعت پست‌سازی، یادآور شد: ما در خصوص تهیه و تامین مواد اولیه و همچنین فروش محصولات مشکل خاصی نداریم. مهم‌ترین چالش مجموعه‌ای مانند پرشین سازه، برنامه‌های مدیریتی در سطح میانی و پایین دستی بوده که عمدتا این نوع مدیریت‌ها در بخش‌های دولتی است. در سال‌های اخیر در تولید بسیاری از قطعات که پیش از آن به کشورهای خارجی وابسته بودیم، به خودکفایی رسیده‌ایم و با وجود اغلب قطعات و مواد اولیه در ایران بسیاری از مدیران دولتی اصرار بر خرید و استفاده از قطعات خارجی هستند. این موضوع فقط شامل مواد اولیه و قطعات نیست بلکه در مورد ماشین‌آلات و تجهیزات نیز در تلاش هستند از نمونه‌های خارجی استفاده کنند. در صورتی که در حال حاضر، نمونه مشابه آن‌ها داخلی‌سازی شده است و از نظر کیفیت فنی و مهندسی از سطح خوبی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در صنعت برق و تجهیزات مرتبط با آن، تولیدکننده‌های ایرانی با کشورهای اروپایی رقابت می‌کنند و قطعاتی در سطح برابر و یا بالاتر از کیفیت محصولات اروپایی‌ تولید می‌کنند. همچنین محصولات برقی ایرانی از نظر کیفیت کشورهای آسیایی همچون چین را پشت سر گذاشته است. ما برای انجام هر پروژه با مشاوران و مدیران متخصص همکاری می‌کنیم که اغلب مشاوران با ذهنیت اینکه قطعات خارجی با کیفیت‌تر است، اصرار بر استفاده از نمونه‌های خارجی را دارند؛ در حالی که محصولات داخلی علاوه بر اینکه کیفیت لازم را دارند حتی باعث کاهش هزینه‌ها، موجب افزایش اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی کشور نیز می‌شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2983

نوشته‌های مشابه

04اردیبهشت
قیمت روی به دو هزار و ۷۹۲ دلار رسید
04اردیبهشت
صرفه اقتصادی تولید سولفات منگنز برای شرکت «Firebird Metals» در چین
مدیر اجرایی شرکت «Firebird Metals» عنوان کرد:

صرفه اقتصادی تولید سولفات منگنز برای شرکت «Firebird Metals» در چین

04اردیبهشت
پویایی زنجیره ارزش دستخوش تغییر خواهد شد
با کاهش تولید فولاد در چین،

پویایی زنجیره ارزش دستخوش تغییر خواهد شد