• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
مدیرعامل شرکت صفا بست ساز قم مطرح کرد

رکود در بازار داخلی، معضل صنایع مفتولی

  • کد خبر : 1300
  • 21 بهمن 1398 - 11:30
رکود در بازار داخلی، معضل صنایع مفتولی
مدیرعامل شرکت صفا بست ساز قم گفت: با وجود توانایی شرکت در تولید انواع سوزن‌های منگنه و سوزن معمولی، رکود در بازار داخلی بزرگ‌ترین چالش پیش روی ما است و حتی حضور در بازار صادراتی نیز نتوانسته به اندازه کافی رکود در بازار داخلی را جبران کند.

مدیرعامل شرکت صفا بست ساز قم گفت: با وجود توانایی شرکت در تولید انواع سوزن‌های منگنه و سوزن معمولی، رکود در بازار داخلی بزرگ‌ترین چالش پیش روی ما است و حتی حضور در بازار صادراتی نیز نتوانسته به اندازه کافی رکود در بازار داخلی را جبران کند.

سید ازهر بارانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در خصوص فعالیت‌های شرکت صفا بست ساز قم، اظهار داشت: شرکت ما در سال ۱۳۷۶ با هدف تولید محصولات سوزنی از مفتول فولادی در استان قم آغاز به کار کرد. محصولات شرکت صفا بست ساز قم در زمینه مصنوعات سوزنی بسیار متنوع بوده و شامل سوزن منگنه، سوزن شانه، میخ‌کوب، منگنه‌کوب، میخ زنجیری و کارتن دوز می‌شود.

وی افزود: هر یک از محصولات یاد شده دارای گریدهای و سایزهای مختلفی هستند. به طوری که سوزن منگنه دارای ۶ نوع، میخ شانه دارای سه نوع، میخ‌کوب دارای ۹ نوع، منگنه‌کوب چهار نوع و کارتن دوز دو نوع محصول دارند. به این ترتیب، شرکت ما قادر به تولید ۲۴ نوع محصول است.

مدیرعامل شرکت صفا بست ساز قم اضافه کرد: قطر مفتول‌های مورد استفاده در این شرکت، برای تولید محصولات سوزنی از ۰٫۵ تا ۲٫۲ میلی‌متر متغیر است. ضمن اینکه مفتول با گرید ۱۰۰۸ را برای تولید محصولات خود مورد استفاده قرار می‌دهیم که تماما از تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شودچراکه به دلیل رشد تولید مفتول‌های فولادی در سال‌های اخیر، تمامی مواد اولیه مورد نیاز شرکت از بازار داخلی قابل تامین است.

بارانی در خصوص تکنولوژی و تولید انواع سوزن، عنوان کرد: با توجه به تجربه ۲۰ ساله شرکت در ساخت محصولات، توانستیم خط تولید خود را به‌روزرسانی کنیم به طوری که خطوط آبکاری و خطوط کشش سیم را نیز به مجموعه خود اضافه کردیم. علت استفاده از آبکاری نیز لعاب دادن به محصولات با رنگ‌های متنوع مطابق با سلیقه مشتریان است. در این رابطه از دستگاه‌های خودکار و نیمه خودکار برای تولید سوزن منگنه، سوزن دوخت، سوزن شانه و سایر محصولات مشابه استفاده می‌کنیم. در نتیجه، محصولات شرکت صفا بست ساز قم هم در بازارهای داخلی و هم بین‌المللی، قادر به رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی به ویژه محصولات چینی هستند.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، بیان کرد: متاسفانه در یکی دو سال اخیر بازار محصولات سوزنی، به فاز رکود وارد شده و با وجود توانایی یک هزار و ۵۰۰ تنی شرکت ما در تولید انواع محصولات، میزان تولید به شدت کاهش یافته و کمتر از نصف شده است. در حال حاضر رکود در بازار، بزرگ‌ترین معضل شرکت ما تلقی می‌شود.

مدیرعامل شرکت صفا بست ساز قم تصریح کرد: با وجود اینکه تمام مواد اولیه خود را از داخل تامین می‌کنیم و توانایی تولید انواع محصولات را داریم؛ اما تقاضا در بازار داخلی برای محصولات سوزنی زیاد نیست و ممکن است نتوانیم همه محصولات خود را در داخل کشور به فروش برسانیم. البته تا حدودی به مقوله صادرات نیز وارد شده‌ایم تا بتوانیم رکود بازار داخلی را جبران کنیم اما تحریم‌ها و قوانین و مقررات مربوط به صادرات، موانع اصلی گسترش بازارهای صادراتی هستند. هرچند که صادرات در شرایط کنونی نمی‌تواند کمبود تقاضای داخلی را برای شرکت ما به طور کامل جبران کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=1300

نوشته‌های مشابه

01اردیبهشت
آلومینیوم دو هزار و ۶۵۰ دلار قیمت‌گذاری شد
01اردیبهشت
قیمت مس به ۹ هزار و ۷۴۹ دلار رسید
29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند