• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
مدیرعامل شرکت ذوب‌ آهن اصفهان مطرح کرد:

توسعه صنعت فولاد با همکاری شبکه‌های بانکی

  • کد خبر : 25495
  • 19 مرداد 1402 - 8:55
توسعه صنعت فولاد با همکاری شبکه‌های بانکی
مدیرعامل شرکت ذوب‌ آهن اصفهان در دیدار با مدیرعامل بانک تجارت گفت: صنعت فولاد کشور در کنار چالش‌های صادراتی، با محدودیت‌های بسیاری مواجه بوده و افزایش قیمت حامل‌های انرژی، قطعی برق و گاز، قیمت‌گذاری‌های دستوری و...، تاب‌آوری این صنعت ارزش‌آفرین کشور در بخش‌های مختلف را تحت‌الشعاع قرار داده است.

مدیرعامل شرکت ذوب‌ آهن اصفهان در دیدار با مدیرعامل بانک تجارت گفت: صنعت فولاد کشور در کنار چالش‌های صادراتی، با محدودیت‌های بسیاری مواجه بوده و افزایش قیمت حامل‌های انرژی، قطعی برق و گاز، قیمت‌گذاری‌های دستوری و…، تاب‌آوری این صنعت ارزش‌آفرین کشور در بخش‌های مختلف را تحت‌الشعاع قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، زمانی که پای یکی از مهم‌ترین صنایع فولادی کشور در میان باشد، هم‌افزایی و تعامل با دیگر دستگاه‌ها و نهادها از جمله ضرورت‌ها خواهد بود و در این میان، شبکه بانکی کشور در زمره مهم‌ترین‌ها قرار دارد. در همین راستا، روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه، مدیران عامل بانک تجارت و شرکت ذوب‌ آهن اصفهان با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

مهمی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در این دیدار بیان کرد: صنعت فولاد کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین پیشران‌های توسعه صادرات غیرنفتی ایران، برای رشد تولید به تمرکز بر تولید نیاز دارد.

وی، بانک تجارت را از حامیان مالی صنایع کشور و به ویژه صنعت فولاد معرفی کرد و گفت: توافقات بسیار خوبی از طریق بانک تجارت برای استفاده از حد اعتباری این بانک در سال جاری صورت گرفته است که توسعه همکاری‌های این چنینی، نویدبخش آینده‌ای روشن برای هر دو‌ مجموعه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ذوب‌ آهن اصفهان بهترین پوشش‌هایی که بانک تجارت می‌تواند در شرایط فعلی برای پروژه‌های توسعه‌ای شرکت ذوب‌ آهن اصفهان از قبیل ریل، تیرآهن بال پهن و… داشته باشد را این گونه برشمرد: سرمایه در گردش، خرید و فروش از طریق «LC» و موارد مشابه، از این طریق نقدینگی در خدمت رشد تولید و ارزش‌آفرینی در گستره ملی قرار می‌گیرد.

هادی اخلاقی، مدیرعامل بانک تجارت از توافقات دوجانبه گفت و مطرح کرد: امروز توافقاتی در چارچوب سیاست‌های اقتصادی سال جاری در دو بخش تامین نقدینگی و پروژه‌های توسعه‌ای تعریف شد تا رشد تولید محصولات جدید را در کانون تولید فولاد ایران (شرکت ذوب‌ آهن اصفهان) شاهد باشیم.

وی افزود: بدین منظور و متناسب با مقتضیات نظام پولی کشور، روش‌هایی از جمله استفاده بیشتر از ظرفیت «LC» و اعتبار اسنادی داخلی، استفاده از ظرفیت ضمانت‌نامه، زنجیره تامین مالی در قالب سامانه‌های مختلف معرفی شد که سبب می‌شود از طریق این سیستم‌های اعتباری، رونق تولید بیشتر در این مجتمع عظیم صنعتی محقق شود.

مدیرعامل بانک تجارت با تاکید بر اینکه شرکت ذوب‌ آهن اصفهان، تولیدکننده انحصاری ریل در داخل کشور است و بخش‌های مختلف از قبیل راه آهن، مترو، معادن و… نیازمندی‌های خود را از این شرکت مادر صنعتی تامین می‌کنند، عنوان کرد: به همین دلیل روش اعتبارات اسنادی داخلی برای توسعه همکاری‌ها بسیار مناسب است.

در این نشست، حمیدرضا کریمی، سرپرست معاونت مالی اقتصادی شرکت ذوب آهن‌ اصفهان نیز مطرح کرد: توسعه صنعتی ایران، مدیون و مرهون شرکت ذوب‌ آهن اصفهان است که سبد متنوع محصولات آن همچون نگینی در پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای کشور، می‌درخشد.

وی تعامل و هم‌افزایی بین شرکت ذوب‌ آهن اصفهان و بانک تجارت را بسیار مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: زمانی که ابزارهای متنوع شبکه بانکی کشور در بستر رشد تولید قرار می‌گیرد، قطعا بخش‌های مختلف کشور از ثمرات این رویکرد ارزشمند، منتفع خواهند شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=25495

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.