• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
مدیرعامل فروشگاه پارس آلومینیوم:

تحریم‌ها و منع واردات، به تولیدکنندگان کمک کرد/ میزان خرید و فروش آلومینیوم کاهش یافته است

  • کد خبر : 6554
  • 14 اسفند 1398 - 16:49
تحریم‌ها و منع واردات، به تولیدکنندگان کمک کرد/ میزان خرید و فروش آلومینیوم کاهش یافته است

مدیرعامل فروشگاه پارس آلومینیوم گفت: در سال‌های گذشته، واردات در زمینه ورق‌های آلومینیومی بسیار زیاد بود به همین دلیل امکان فروش از تولیدکنندگان ایرانی گرفته شد اما در سال جاری، با افزایش تحریم‌های وضع شده علیه کشور و منع واردات محصولات آلومینیومی، میزان فروش شرکت ما بهبود یافت و توانستیم در سال جاری میزان درآمد […]

مدیرعامل فروشگاه پارس آلومینیوم گفت: در سال‌های گذشته، واردات در زمینه ورق‌های آلومینیومی بسیار زیاد بود به همین دلیل امکان فروش از تولیدکنندگان ایرانی گرفته شد اما در سال جاری، با افزایش تحریم‌های وضع شده علیه کشور و منع واردات محصولات آلومینیومی، میزان فروش شرکت ما بهبود یافت و توانستیم در سال جاری میزان درآمد حاصله را افزایش دهیم.

مهدی باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: حدود ۲۵ سال است که در زمینه فروش ورق آلومینیومی، کویل، فویل، ورق آلیاژی، تسمه، ورق کامپوزیت، ورق فرم‌دار، آنادایزینگ و … فعالیت می‌کنیم و به علت تجربه مناسبی که در این زمینه داریم، قادریم محصولات سفارش داده شده را با کیفیت مناسب تولید و تحویل دهیم.

وی بیان کرد: در زمینه تولید ورق کامپوزیت و سقف کاذب فعالیت‌هایی داشتیم، اما در حال حاضر، فعالیت در این حوزه‌ها را متوقف کرده‌ایم زیرا وضعیت بازار به گونه‌ای است که فعالیت در این حوزه‌ها مقرون به صرفه نیست و در صورتی که بخواهیم در این زمینه‌ها تولیداتی داشته باشیم، به طور قطع متضرر می‌شویم.

مدیرعامل فروشگاه پارس آلومینیوم توضیح داد: در زمینه طراحی و تولید ورق کامپوزیت، رقابت منفی زیادی در بازار کشور ایجاد شده و همچنین محصولات وارداتی چینی موجب شده، مصرف‌کنندگان تمایل بیشتری برای خرید محصولات وارداتی داشته باشند. به همین دلیل، محصولات تولید داخل معمولا فروش نمی‌رود.

باقرزاده عنوان کرد: محصولات چینی با قیمت پایینی وارد کشور می‌شوند این در حالی است که هزینه خرید مواد اولیه آلومینیومی بسیار زیاد شده، بنابراین محصول نهایی تولید شده در این زمینه چند برابر محصولات تولید شده در چین است که این عوامل موجب شده، رقابت در زمینه کامپوزیت شرایط سخت‌تری نسبت به گذشته پیدا کند.

وی تصریح کرد: کیفیت کامپوزیت‌های تولید شده در کشور، با کیفیت محصولات سایر کشورها برابری می‌کند و در یک سطح کیفی قرار دارد اما مزیت قیمت موجب شده در این یکسال اخیر، تقاضا برای خرید محصولات داخلی بسیار کمتر از گذشته شود.

مدیرعامل فروشگاه پارس آلومینیوم مطرح کرد: فعالیت در زمینه محصولات آلومینیومی در چند سال‌ گذشته، توجیه اقتصادی نداشت؛ زیرا هزینه‌های تولید بیشتر از میزان درآمد می‌شد اما از زمانی که تحریم‌ها علیه ایران وضع شد و امکان واردات محصولات آلومینیومی کاهش پیدا کرد، روند تولید محصولات آلومینیومی در داخل کشور بهبود یافت.

باقرزاده تصریح کرد: مشکلی که در زمینه تولید ورق آلومینیومی داریم این است که کارمزد تولید این نوع محصول کمتر از کارمزد تعیین شده برای اکثر فروشگاه‌های دنیا است و به دلیل بازار رقابتی که در کشور داریم، قادر نیستیم میزان کارمزد تعیین شده را افزایش دهیم زیرا در آن صورت بازار را از دست خواهیم داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری محدودیت واردات ورق بیشتر از گذشته شده و تقاضا برای خرید این محصول آلومینیومی بهبود یافته است؛ به همین دلیل رونق نسبی در زمینه ورق شاهد هستیم.

باقرزاده تاکید کرد: در سال جاری، تقاضا برای ورق‌های آلیاژی و ورق‌های سایز بزرگ بیشتر از گذشته شده است. از این رو، باید در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری صورت بگیرد تا نیاز کشور به تامین این نوع محصولات برطرف شود.

وی در ادامه تصریح کرد: تنها مشکلی که در حوزه تولید ورق‌های آلومینیومی با آن مواجه هستیم، خرید و تهیه دستگاه‌ها و ماشین‌آلات ضروری است؛ همچنین در زمینه تامین قطعات نیز با موانعی روبه رو هستیم؛ به نحوی که ثبت سفارش و وارد کردن قطعات مورد نیاز، با چند ماه تاخیر انجام می‌شود که این عوامل، فعالیت تولیدی ما را با چالش‌هایی مواجه کرده است. عمده قطعات و ماشین‌آلات در کشور تولید نمی‌شود و داخلی‌سازی در این زمینه صورت نگرفته است.

مدیرعامل فروشگاه پارس آلومینیوم اظهار کرد: در زمینه تهیه مواد اولیه به دلیل داشتن کد معاملاتی و سهمیه با چالشی مواجه نیستیم اما توزیع مواد اولیه در بورس نامناسب و ناعادلانه است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=6554

نوشته‌های مشابه