• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
مدیرعامل شرکت آلیاژسازان کرج:

هر روز نیاز به مس بیشتر احساس می‌شود

  • کد خبر : 3124
  • 21 اسفند 1398 - 12:49
هر روز نیاز به مس بیشتر احساس می‌شود
مدیرعامل شرکت آلیاژسازان کرج گفت: پیشرفت و ترقی در زمینه‌های مختلفی همچون اقتصاد و سیاست، لازمه رشد هر کشور است که با مدرن‌تر شدن جهان، تقاضا برای مس بیش از گذشته می‌شود.

مدیرعامل شرکت آلیاژسازان کرج گفت: پیشرفت و ترقی در زمینه‌های مختلفی همچون اقتصاد و سیاست، لازمه رشد هر کشور است که با مدرن‌تر شدن جهان، تقاضا برای مس بیش از گذشته می‌شود.

عباس ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: کارخانه تولید کاتد در سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسیده است و این مجموعه ظرفیت تولید سه هزار تن و به عبارت دیگر روزانه ۱۰ تن کاتد مس با عیار ۹۹٫۹۹ درصد را دارد. مواد اولیه تولید کاتد سنگ معدنی بوده و چون ما معدندار نیز هستیم در تامین خوراک ورودی به کارخانه مشکلی نداریم، سنگ را از معدن به کارخانه منتقل کرده و کاتد را تحت عملیاتی تولید می‌کنیم.

وی در خصوص عمده صنایع مصرف‌کننده کاتد مس، عنوان کرد: مشتریان کاتدهای تولیدی مجموعه شامل مصرف‌کنندگان خارجی و داخلی می‌شود. در صنایع مختلفی از مس به عنوان مواد اولیه استفاده می‌کنند، از جمله این صنایع می‌توان تولیدکنندگان سیم و کابل، خودروسازی‌ها، قطعه‌سازی‌ها، صنایع الکترونیک و آلیاژ سازی‌ها را نام برد. علاوه بر بازار ایران، بازارهای خارجی را نیز تحت پوشش محصولات خود قرار داده‌ایم، در واقع ما محصول را به واسطه می‌فروشیم و آن‌ها کاتدهای مس را در بازار کشورهای اروپایی توزیع می‌کنند و در داخل کشور نیز محصول را درب کارخانه به مشتریان تحویل می‌دهیم در واقع تحت هیچ شرایطی ارسال کاتد به سایر کارخانه‌ها نداریم.

مدیرعامل شرکت آلیاژسازان کرج در پاسخ به این سوال که مشکلات تولید کاتد چیست، توضیح داد: همیشه و در همه حال، بحث تولید در کنار مشکلات قدم برمی‌دارد و در واقع تولید و مشکلات آن دو رکن جدایی‌ناپذیر هستند. بزرگ‌ترین معضل ما عدم حمایت و بی‌توجهی مسئولین استانی، محلی، کشوری و وزارتخانه‌ای است که هر چند وقت یک بار برای حل پاره‌ای از مشکلات به آن‌ها مراجعه می‌کنیم، اما تا کنون از این ارگان‌ها پاسخ درستی دریافت نکرده‌ایم و شرایط تولید بدون هیچگونه تغییری درست مثل روز اول کار است.

ابراهیمی در رابطه با تاثیر تکنولوژی بر تولید کاتد با کیفیت، ابراز کرد: مسلما نوع فرآیند و تکنولوژی تاثیر مستقیمی بر کیفیت کاتد و همچنین هزینه‌ها دارد. تفاوت کاتدهای تولیدکنندگان مختلف به نوع تکنولوژی آن‌ها بستگی دارد. با گذشت زمان تجهیزات و فناوری‌های جدید جایگزین روش‌های قدیمی می‌شود. به کارگیری تکنولوژی به روز افزایش کیفیت و سرعت تولید محصول می‌انجامد و این موضوع باعث خارج شدن کارخانه‌های قدیمی از دور رقابت‌های تولیدی می‌شود.

وی در پایان اذعان کرد: در دنیا مس فلز پر کاربردی بوده و روز به روز نیز به موارد مصرفی آن نیز اضافه می‌شود. جهان رو به پیشرفت است، پیشرفت و تکمیل زنجیره رشد قطعا نیاز به فلزات به خصوص مس را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال در چند سال آینده استفاده از ماشین‌های برقی بیش از امروز احساس می‌شود که روی کار آمدن این نوع ماشین‌ها تقاضا برای مس نیز رشد چشمگیری خواهد داشت. قیمت مس متاثر از بورس جهانی، وضعیت سرمایه در معادن و اتفاقات ناگهانی در دنیا است، بنابراین نوسانات قیمت مس سرمایه‌گذاری در این بخش را با چالش مواجه کرده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=3124

نوشته‌های مشابه

04اردیبهشت
قیمت سرب ۰٫۶ درصد کاهش یافت
هم‌زمان با افزایش موجودی در «LME»،

قیمت سرب ۰٫۶ درصد کاهش یافت

04اردیبهشت
رشد ۰٫۳ درصدی قیمت آلومینیوم رقم خورد
هم‌زمان با کاهش موجودی در «LME»،

رشد ۰٫۳ درصدی قیمت آلومینیوم رقم خورد

04اردیبهشت
قیمت مس ۶۵ دلار افزایش یافت
فلز سرخ بر مدار صعود؛

قیمت مس ۶۵ دلار افزایش یافت