• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
طی سال گذشته میلادی؛

تولید آلومینیوم در جهان به ۷۰ میلیون تن رشد پیدا کرد

  • کد خبر : 41722
  • 20 اسفند 1402 - 7:15
تولید آلومینیوم در جهان به ۷۰ میلیون تن رشد پیدا کرد
تولید جهانی آلومینیوم در سال 2023 به 70 میلیون تن افزایش یافت؛ این در حالی است که ظرفیت تولید این فلز نیز به 79 میلیون تن رسید.

تولید جهانی آلومینیوم در سال ۲۰۲۳ به ۷۰ میلیون تن افزایش یافت؛ این در حالی است که ظرفیت تولید این فلز نیز به ۷۹ میلیون تن رسید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، تولید جهانی آلومینیوم از ۶۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال ۲۰۲۲، به ۷۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت.

همچنین ظرفیت تولید آلومینیوم در جهان طی سال گذشته میلادی به ۷۹ میلیون تن افزایش یافت؛ این در حالی است که میزان ظرفیت تولید این فلز طی سال گذشته میلادی، ۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ثبت رسیده است.

طی این مدت، چین با تولید ۴۱ میلیون تن آلومینیوم و ظرفیت تولید سالانه ۴۵ میلیون تن از این محصول در سال ۲۰۲۳ توانست همچنان پیشرو تولید آلومینیوم در جهان باقی بماند. میزان تولید این کشور در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و میزان ظرفیت تولید نیز ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن اعلام شده بود.

هند با تولید چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن و روسیه با تولید سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن آلومینیوم در سال ۲۰۲۳، در رتبه‌های دوم و سوم تولید این محصول در جهان ایستادند؛ این در حالی است که میزان ظرفیت سالانه تولید آلومینیوم این کشورها در سال ۲۰۲۳، به ترتیب چهار میلیون و ۶۰ هزار تن و چهار میلیون و ۸۰ هزار تن اعلام شده است.

سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا پیش‌بینی می‌کند میزان ذخایر بوکسیت در جهان حدود ۵۵ تا ۷۵ میلیارد تن است که برای پاسخ به نیاز آینده صنعت آلومینیوم کافی خواهد بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=41722

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

28فروردین
بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت
ضمن بازیابی سریع اقتصاد چین،

بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.