• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
مدیرعامل شرکت مس آلیاژ عنوان کرد:

رکود بازار، سدی بزرگ در برابر تولید

  • کد خبر : 3182
  • 21 اردیبهشت 1399 - 17:31
رکود بازار، سدی بزرگ در برابر تولید
مدیرعامل شرکت مس آلیاژ گفت: بزرگ‌ترین چالش تولیدکنندگان، رکود بازار است و علاوه بر نوسان شدید قیمت‌ها، ویروس جهانی کرونا نیز بر بازار خرید و فروش تاثیرات منفی گذاشته که در چنین شرایطی عملا پیش‌بینی آینده کاری و تولید غیر ممکن شده است؛ اما اگر کشور چین به حالت قبل از ویروس بازگردد، قیمت مس مجددا روند افزایشی خود را پیش خواهد گرفت و چرخ صنعت نیز به حرکت درمی‌آید.

مدیرعامل شرکت مس آلیاژ گفت: بزرگ‌ترین چالش تولیدکنندگان، رکود بازار است و علاوه بر نوسان شدید قیمت‌ها، ویروس جهانی کرونا نیز بر بازار خرید و فروش تاثیرات منفی گذاشته که در چنین شرایطی عملا پیش‌بینی آینده کاری و تولید غیر ممکن شده است؛ اما اگر کشور چین به حالت قبل از ویروس بازگردد، قیمت مس مجددا روند افزایشی خود را پیش خواهد گرفت و چرخ صنعت نیز به حرکت درمی‌آید.

حسین محمدعلی‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت مس آلیاژ در سال ۱۳۷۳ در زمینه تولید انواع مقاطع برنجی، کلکتور و لوله‌های برنجی تاسیس شد. برای تهیه برنج از دو ماده اولیه مس و روی استفاده می‌‌شود که آن‌ها را از بازار آزاد تهیه می‌کنیم. در دو سال اخیر قیمت مواد اولیه به صورت جهشی افزایش داشته و با این روند طبیعی است قدرت خرید تولیدکننده کاهش ‌یابد که این موضوع نتیجه مستقیمی بر میزان تولید کارخانه نیز دارد و موجب افت تولید می‌شود. به دلیل کمبود نقدینگی مجبور هستیم محصولات خود را به صورت نقدی بفروشیم و به طور کلی می‌توان گفت شرایط خرید مواد اولیه و فروش محصول دشوار شده است.

وی افزود: شرکت مس آلیاژ میزان تولید ثابتی ندارد و بر اساس سفارش‌ مشتریان، قطعه و لوله تولید می‌کنیم. عمده مشتریان محصولات مس آلیاژ، صنایع شیرآلات ساختمانی، صنایع رادیاتورسازی خودرو، صنایع تزئینی ساختمان و لوسترسازی‌ها هستند و قصد داریم در آینده نزدیک وارد حوزه مبدل‌های حرارتی که در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز شویم. در رابطه با فروش خارجی باید گفت که میزان صادرات چشمگیری نداشتیم؛ فقط چند مرحله به کشور عراق محصول صادر کردیم.

مدیرعامل شرکت مس آلیاژ در رابطه با فرآیند تولید مقاطع برنجی، عنوان کرد: در بخش ساخت لوله‌های برنجی از به‌روزترین تکنولوژی بهره می‌بریم و می‌توان گفت در این عرصه پیشتاز هستیم. ما با ساخت و راه‌اندازی تجهیزات پیشرفته ازجمله پرس اکستروژن ایندایرکت دو هزار تنی، تجهیزات تغییر فرم سرد، تابگیری و غیره توانسته‌ایم محصول بسیار با کیفیتی را به مشتریان خود عرضه کنیم. با توجه به اینکه آلیاژ ساخت لوله‌های برنجی عاری از فلز سرب است، بنابراین فرم‌دهی سرد بسیار خوب و ماشین‌کاری متوسطی دارد.

محمدعلی‌بیگی تصریح کرد: بزرگ‌ترین چالش تولیدکنندگان، رکود بازار است و علاوه بر نوسان شدید قیمت‌ها، ویروس جهانی کرونا نیز بر بازار خرید و فروش تاثیرات منفی گذاشته که در چنین شرایطی عملا پیش‌بینی آینده کاری و تولید غیر ممکن شده است؛ اما اگر کشور چین به حالت قبل از ویروس بازگردد، قیمت مس مجددا روند افزایشی خود را پیش خواهد گرفت و چرخ صنعت نیز حرکت می‌کند.

وی اضافه کرد: مس به عنوان یک رسانای قوی شناخته شده و در صنایع برق و سیم و کابل به جایگاه ویژه‌ای دارد؛ اما برای ساخت قطعات و لوله برنجی می‌توان فلز آلومینیوم را جایگزین مس کرد، چراکه قیمت آن بسیار ارزان‌تر از مس بوده و وزن مخصوص آن نیز یک‌سوم مس است که این موضوع، قطعا برای کاهش قیمت محصول نهایی موثر خواهد بود. علاوه‌براین، تکنولوژی‌های جدیدی برای انتقال جریان ۲۰ کیلو ولت استفاده می‌شود که با به‌کارگیری آلومینیوم می‌توان قیمت‌ها را کاهش داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عوامل بسیاری در روند روبه‌رشد یک صنعت موثر هستند و در کنار این عوامل می‌توان با به‌کارگیری دانش فنی صحیح، رعایت استانداردهای ایمنی، استفاده از ماشین‌آلات و تکنولوژی مدرن و آگاهی از نیاز بازار و مشتریان قطعات نیمه ساخته، محصولی با کیفیت و درخور مصرف‌کنندگان را روانه بازار کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=3182

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد