• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
مدیر کارخانه شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان

طرح تولید ورق خودرویی در دستور کار قرار دارد

  • کد خبر : 1577
  • 12 خرداد 1399 - 18:17
طرح تولید ورق خودرویی در دستور کار قرار دارد
مدیر کارخانه شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان گفت: با توجه به توانایی شرکت و نیاز بازار، یکی از اهداف در سال جاری، تولید ورق‌های خودرویی است که این طرح در دست بررسی قرار دارد و با نهایی شدن آن، به زودی تولید این ورق‌ها آغاز می‌شود.

مدیر کارخانه شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان گفت: با توجه به توانایی شرکت و نیاز بازار، یکی از اهداف در سال جاری، تولید ورق‌های خودرویی است که این طرح در دست بررسی قرار دارد و با نهایی شدن آن، به زودی تولید این ورق‌ها آغاز می‌شود.

سعید پیوندی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: خوشبختانه در سال گذشته توانستیم میزان تولیدات شرکت نورد و لوله سمنان را افزایش دهیم و به حدود ۱۷۰ هزار تن ورق گالوانیزه و کمتر از ۵۰ هزار تن ورق رنگی فولادی برسانیم.

وی افزود: در سال گذشته با توجه به تقاضای خوب بازار، عمده ورق‌های گالوانیزه تولیدی شرکت به بازار مصرف روانه شدند و کمتر در خط تولید ورق رنگی مورد استفاده قرار گرفتند. با توجه به تقاضای مطلوب بازار داخلی، عمده تمرکز شرکت ما در سال گذشته بر بازار داخلی به ویژه صنایع ساختمانی و برخی پروژه‌های صنعتی بود، هرچند که میزان ناچیزی نیز صادرات انجام دادیم.

مدیر کارخانه شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان اضافه کرد: در ابتدای سال جاری که بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، فعالیت تولیدی شرکت تحت تاثیر قرار گرفت اما با عادی شدن شرایط و فعالیت مجدد بازارهای مصرف و رشد تقاضای داخلی، به تدریج فعالیت کارخانه نیز افزایش یافت، هرچند که چالش کنونی کارخانه تامین مواد اولیه است.

پیوندی یادآور شد: ظرفیت اسمی کارخانه حدود ۲۵۰ هزار تن در سال است. در صورتی شرکت نورد و لوله سمنان بتواند مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین کند، قطعا میزان تولیدات از ۲۰۰ هزار تن فراتر خواهد رفت و دست شرکت برای طرح‌های توسعه‌ای و عرضه محصولات جدید در بازار بازتر خواهد بود.

وی عنوان کرد: برای تولید ورق گالوانیزه از ورق سرد به عنوان ماده اولیه استفاده می‌کنیم و در این رابطه، شرکت فولاد مبارکه اصفهان تنها تامین‌کننده شرکت ما محسوب می‌شود که این شرکت نیز تمام محصولات خود را در بورس کالا عرضه می‌کند. در حال حاضر، تامین ورق سرد از بورس کالا به صورت سهمیه‌ای انجام می‌شود و هر شرکت می‌تواند بر اساس سهمیه خود که به صورت ماهانه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین و توسط بازرس شرکت فولاد مبارکه تایید می‌شود، تقاضا دهد. ضمن اینکه با وجود چندین عرضه ورق سرد از سوی فولاد مبارکه در سال جاری و انتهای سال گذشته، متاسفانه معاملات از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابطال شد و شرایط تامین مواد اولیه را برای تولیدکنندگان پایین‌دستی دشوار کرده است. طبعا عدم خرید مواد اولیه بر تولید و سفارش‌های دریافتی نیز اثر منفی می‌گذارد.

مدیر کارخانه شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان مهم‌ترین چالش‌های تولیدکنندگان ورق گالوانیزه را در شرایط کنونی کمبود سرمایه در گردش و کمبود مواد اولیه دانست و تصریح کرد: کمبود سرمایه در گردش باعث می‌شود نتوانیم به میزان مورد نیاز مواد اولیه خود را تامین کنیم و همین امر باعث تولید کمتر از ظرفیت اسمی می‌شود. در صورتی که شیوه عرضه مواد اولیه در بورس کالا تغییر کند، قطعا چالش‌های کمتری در بازار خواهیم داشت و میزان تولید به مراتب افزایش خواهد یافت. شرکت ما باید حدود ۲۰ هزار تن در ماه تولید کند که با کاهش قدرت خرید، میزان تولید به شدت کاهش می‌یابد.

پیوندی ابراز کرد: برای جلوگیری از کاهش میزان تولید به دلیل کمبود مواد اولیه، سیاست خود را مبنی بر تولید صرف با تامین حداکثری مواد اولیه به تولید کارمزدی تغییر دادیم. به این صورت که مشتریانی که خود ورق دراختیار دارند، با ارائه آن به شرکت ما، ورق به صورت گالوانیزه با ضخامت‌های گوناگون یا رنگی با طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون درمی‌آید و به مشتری بازگردانده می‌شود. به این ترتیب، ضمن کاهش هزینه‌های تولید به دلیل عدم تامین مواد اولیه، خط تولید همچنان فعال بوده و ظرفیت نیز خالی نمی‌ماند.

وی در خصوص هدف‌گذاری‌های این شرکت برای سال جاری، اظهار کرد: در سال «جهش تولید» دو برنامه تولیدی تعریف کرده‌ایم؛ یکی از این برنامه‌ها، تولید ورق رنگی طرح‌دار مطابق با سفارش بازار و سلیقه مشتریان است، البته این طرح هنوز در دست بررسی قرار دارد و امیدوار هستیم با نهایی شدن مقدمات آن، طرح را نهایی کرده و تولید را در این زمینه آغاز کنیم. طرح دیگری که در رابطه با تولید محصولات جدید داریم، طراحی و تولید ورق‌های خودرویی است، این طرح نیز در مرحله مطالعاتی بوده و با توجه به نیاز بازار کشور به ورق‌های خودرویی، در نظر داریم که بخشی از این نیازها را برطرف کنیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=1577

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد