• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
مدیرعامل شرکت آدُر آلومینیوم:

مشکل اقتصاد کشور به قبل از شیوع کرونا برمی‌گردد

  • کد خبر : 5421
  • 01 آبان 1399 - 13:06
مشکل اقتصاد کشور به قبل از شیوع کرونا برمی‌گردد
مدیرعامل شرکت آدُر آلومینیوم گفت: شیوع ویروس‌کرونا اثر مستقیمی بر اقتصاد و صنعت نداشته زیرا این وضعیت بحرانی در مدت‌مشابه سال گذشته هم به نوعی وجود داشت.
مدیرعامل شرکت آدُر آلومینیوم گفت: شیوع ویروس‌کرونا اثر مستقیمی بر اقتصاد و صنعت نداشته زیرا این وضعیت بحرانی در مدت‌مشابه سال گذشته هم به نوعی وجود داشت.

حمیدرضا دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار کرد: شرکت آدُر آلومینیوم در زمینه تولید انواع مقاطع پروفیل‌های آلومینیومی، خدمات رنگ پودری، الکترواستاتیک، توری، کرکره زبرا، لوله و…. فعالیت دارد. ظرفیت ‌تولید ماهانه شرکت، حدود ۱۰۰ تن است که در سال جدید به علت شیوع ویروس‌کرونا و افزایش نرخ ارز و قیمت‌ مواد اولیه در بازار، تنها از نصف ظرفیت خود بهره می‌بریم. البته در کیفیت مواد اولیه مصرفی هیچگونه تغییری رخ نداده و مرغوبیت محصولات شرکت کاهش نیافته است.

وی افزود: ما در شرکت در ارتباط با شیوع کرونا، مشکلی نداشته و نداریم زیرا تمام دستورات و پروتکل‌های وزارت بهداشت را رعایت کرده‌‌ایم. تمام کارکنان شرکت ملزم به استفاده از ماسک و دستکش هستند و تا به حال همه افراد مجموعه تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت آدُر آلومینیوم با اشاره به مشکلات به وجود آمده در بازار آلومینیوم، مطرح کرد: در حال حاضر، با افزایش قیمت‌ها و نوسانات شدید نرخ ارز، با کاهش ضایعات و بیلت‌های آلومینیومی در بازار روبه‌رو هستیم که باعث کاهش توان مجموعه در حوزه‌های تولید و فروش شده است. در عین حال، به ‌علت بسته‌شدن مرزهای وارداتی کشور، امسال قادر به وارد کردن مواد اولیه مورد نیاز برای تولید محصولات نبوده‌ایم.

دهقانی در ارتباط با میزان سودآوری شرکت آدُر آلومینیوم در ۶ ماهه اول سال، تاکید کرد: در این مدت‌ مشخص، شرکت دارای سودآوری بوده است اما میزان آن مورد انتظار نبوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد و صنعت کشور تاثیر داشته است یا خیر، گفت: همه‌گیری ویروس کرونا تاثیر مستقیمی بر اقتصاد و صنعت نداشته و ندارد زیرا مشابه همین آمار در سال گذشته نیز رقم خورده بود. اقتصاد کشور، قبل از شیوع کرونا نیز دچار مشکلات ساختاری بود. اگر بتوان با سیاست‌گذاری‌های درست و مناسب و ارائه راه‌حل‌های منطقی، اقتصاد را به چرخه رونق برگرداند، قطعا می‌توان برای رفع رکود حاکم بر بازار و اقتصاد کشور نیز اقدام کرد اما اگر روند مثل سال‌های گذشته پیش برود، همان اتفاقات سال‌های گذشته مجددا رخ خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آدُر آلومینیوم در پاسخ به سوال خبرنگار «فلزات آنلاین» در رابطه با اینکه آیا واحدهایی هستند که به خاطر شرایط نامطلوب اقتصادی مجبور به توقف فعالیت تولیدی خود شده باشند، تصریح کرد: تعداد زیادی از کارخانه‌ها، شرکت‌ها و تولیدی‌ها به ‌خاطر وضعیت به وجود آمده در کشور مجبور‌ به تعطیلی شده‌اند. در این میان، شرکت‌ها و کارخانه‌های زیادی هم هستند که با میزان تولید کمتر فعالیت می‌کنند که علت آن به نوسانات نرخ ارز و تغییرات قیمت مواد اولیه در بازار برمی‌گردد. این شرکت‌ها در شرایط کنونی، دچار افت میزان نقدینگی و سرمایه‌درگردش شده‌اند.

دهقانی خاطرنشان کرد: شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که از نقدینگی بالاتر و مواد اولیه باکیفیت که از قبل در انبارهای خود ذخیره کرده‌اند، برخوردار بودند، در سال جاری توانستند به فعالیت تولیدی خود مانند سابق ادامه دهند اما شرکت‌هایی که باید مواد اولیه خود را به قیمت روز تهیه می‌کردند، متضرر شدند زیرا این شرکت‌ها مواد اولیه مورد نیاز خود را به قیمت روز تهیه می‌کنند و بعد از فروش محصولات به قیمتی متناسب با قیمت مواد اولیه، باید برای تولید محصولات جدید، مواد اولیه را به قیمتی بالاتر از سابق خریداری کنند اما شرکت‌هایی که از سال گذشته مواد اولیه مورد نیاز خود را در انبارها دپو کرده‌اند، می‌توانند سودآوری خود را حفظ کنند.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=5421
  • نویسنده : مریم ابراهیمی

نوشته‌های مشابه