هنر روابط‌عمومی، ارزش‌آفرینی از دارایی‌های نامشهود است
سعید فیلسوفیان؛ مدیر روابط عمومی و امور بین الملل

هنر روابط‌عمومی، ارزش‌آفرینی از دارایی‌های نامشهود است

با تغییر محیط کسب‌وکار، نقش روابط‌عمومی‌ها از تبلیغات‌چی به روابط‌عمومی تحلیل‌گر و آینده‌گرا تغییر کرده است. روابط‌عمومی تحلیل‌گر یک روابط‌عمومی با برنامه است که پیشاپیش امور، رویدادها و روندها حرکت می‌کند و در تعیین سیاست‌ها و خط‌مشی‌های سازمان مشارکت ‌می‌نماید. این روابط‌عمومی تقویت درک متقابل با مخاطبان را هدف خود قرار‌داده و با اعتماد‌به‌نفس، استدلال و منطق قوی ضمن صیانت از منافع سازمان، از منافع مردم، دولت و سازمان‌های دیگر هم پاسداری‌می‌کند.

انتقال خواست و نیاز مخاطبان به سازمان
روابط‌عمومی تحلیل‌گر، خواست‌ها، نیازها و گرایش‌های مخاطبان سازمان را تشخیص‌داده و به مدیران سازمان انتقال‌می‌دهد و با ارائه مشاوره‌های تخصصی به سیاست‌گذاران سازمان، سهم قابل‌ملاحظه‌ای در تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی سازمان ایفاء‌می‌نماید.

تبدیل چالش‌ها به فرصت
روابط‌عمومی تحلیل‌گر یک روابط‌عمومی کارآمد است. این روابط‌عمومی باتوجه به فلسفه‌وجودی سازمان، اهداف اصلی و فرعی آن و امور حرکت ‌می‌کند. روابط‌عمومی تحلیل‌گر دارای برنامه ادواری منظم (روزانه، هفتگی، ماهیانه، فصلی و سالانه) است.
برای رویارویی با بحران‌ها و چالش‌ها که ناگهان و خارج از اراده حادث‌ می‌شود دارای طرح‌های معین است. این نوع روابط‌عمومی برای بهره‌گیری از فرصت‌های مناسب که پیش‌می‌آید نیز دارای طرح‌های بهره‌برداری است. در یک جمع‌بندی می‌توان‌گفت که روابط‌عمومی تحلیل‌گر یک روابط‌عمومی علمی، سیستماتیک، فعال، نوآور، قابل ‌انعطاف و اثرگذار است که در تهیه و تدوین سیاست‌ها و خط‌مشی‌های سازمان سهیم و شریک است.

حرکت روابط عمومی میدکو در جهت تحقق اهداف میدکو
همه سازمان‌های موفق دنیا دارای یک سند راهبردی هستند که در آن، اهداف و استراتژی‌های سازمان تبیین شده است. این سند به مثابه نقشه راه سازمان بوده که هر یک از واحدهای سازمان دارای نقشی مشخص در مسیر تحقق اهداف سازمان هستند.
پس از جداشدن مدیریت روابط‌عمومی از مدیریت اداری و پشتیبانی در میدکو، اولین قدم، تنظیم اهداف و تعریف پروژه‌های واحد روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بر مبنای سند راهبردی میدکو بود. 
پروژه‌های مذکور(20 پروژه)، در پنج حوزه برندینگ، رسانه، آموزش و پژوهش، امور بین‌الملل و روابط و ارتباطات دسته‌بندی شدند. 

مدیریت کارا و اثربخش روابط
در این راستا فلسفه وجودی یا ماموریت واحد ما، مدیریت کارا و اثربخش روابط و ارتباطات با ذی‌اثران سازمان به‌منظور خلق ارزش پایدار، تعیین شد.
همچنین چشم‌انداز واحد روابط‌عمومی و امور بین‌الملل، واحدی متمایز و دانش‌محور در کلاس‌جهانی که در تعامل موثر با ذی‌اثران است، تعریف شد.

هنر روابط‌عمومی، خلق ارزش از دارایی‌های نامشهود
تلاش واحد روابط‌عمومی و امور بین‌الملل میدکو، خلق ارزش برای سازمان است که درنهایت به خلق ارزش برای سهامداران منجر خواهد شد که هدف اصلی هلدینگ میدکو است.
به‌طور کلی دارایی‌های سازمان به دو دسته مشهود (مانند زمین و ماشین‌آلات) و نامشهود (مانند برند) تقسیم می‌شوند که دارایی‌های نامشهود، دارایی‌هایی هستند که ذات و طبیعت آن‌ها ناملموس است.
ارزش سهام یک سازمان مجموع ارزش دارایی‌های مشهود و نامشهود است. هنر روابط‌عمومی، خلق ارزش از دارایی‌های نامشهود است؛ به‌همین دلیل مدیریت شهرت کسب‌وکار(برندینگ) از اولویت‌های اصلی واحد روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل میدکو است.
 

مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  •  
مطالب مرتبط
جایگاه رسانه‌های گروهی در توسعه اقتصادی
عضویت در خبرنامه
  • گروه خبرنامه
  • نام
  • پست الکترونیک
فولاد سیرجان ایرانیان
نمایشگاه آلومینیوم
بنر صبانور
خرید اشتراک ماهنامه اشتراک
دانلود نرم افزار

دانلود اپلیکیشن موبایل اخبار فلزات

دانلود از بازار دانلود از گوگل پلی
یکصد و چهارمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و چهارمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و چهارمین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد.هفته‌نامه فلزات آنلاین این هفته در 84 صفحه منتشر شد. متن هفته‌نامه در پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

یکصد و سومین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و سومین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و سومین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد.هفته‌نامه فلزات آنلاین این هفته در 94 صفحه منتشر شد. متن هفته‌نامه در پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

یکصد و دومین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و دومین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و دومین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد.هفته‌نامه فلزات آنلاین این هفته در 80 صفحه منتشر شد. متن هفته‌نامه در پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

یکصد و یکمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و یکمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و یکمین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد.هفته‌نامه فلزات آنلاین این هفته در 78 صفحه منتشر شد. متن هفته‌نامه در پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

یکصدمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصدمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

نود و نهمین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد.هفته‌نامه فلزات آنلاین این هفته در 80 صفحه منتشر شد. متن هفته‌نامه در پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی فلزات آنلاین بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

طراحی و تولید: