• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
مدیرعامل شرکت حامیان صنعت آلومینیوم(آلفورال):

رشد نرخ ارز، تامین مواد اولیه را با مشکل مواجه کرده است

  • کد خبر : 5436
  • 02 شهریور 1399 - 13:31
رشد نرخ ارز، تامین مواد اولیه را با مشکل مواجه کرده است
مدیرعامل شرکت حامیان صنعت آلومینیوم(آلفورال) گفت: درحال حاضر یکی از بزرگترین چالش‌‌هایی که ما با آن روبه‌رو هستیم، نوسانات ارز و به‌ دنبال آن رشد قیمت مواد اولیه در بازار است که تولیدکنندگان را در تامین مواد اولیه مورد نیاز خود دچار مشکل کرده است. تولیدکنندگانی که توانسته‌اند مواد اولیه مورد نیاز خود را پیش از محدودیت‌های وارداتی تامین کنند، از عامل مدیریت زمان به نحو صحیح استفاده کرده‌اند و اکنون با چالش‌های کمتری مواجه هستند.
مدیرعامل شرکت حامیان صنعت آلومینیوم(آلفورال) گفت: درحال حاضر یکی از بزرگترین چالش‌‌هایی که ما با آن روبه‌رو هستیم، نوسانات ارز و به‌ دنبال آن رشد قیمت مواد اولیه در بازار است که تولیدکنندگان را در تامین مواد اولیه مورد نیاز خود دچار مشکل کرده است. تولیدکنندگانی که توانسته‌اند مواد اولیه مورد نیاز خود را پیش از محدودیت‌های وارداتی تامین کنند، از عامل مدیریت زمان به نحو صحیح استفاده کرده‌اند و اکنون با چالش‌های کمتری مواجه هستند.

ابوالفضل خان‌میرزایی در گفت‌گو با خبرنگار پایگاه تحلیلی و خبری «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت حامیان صنعت آلومینیوم(آلفورال) نزدیک به چهار سال است که فعالیت خود را در زمینه تولید پروفیل‌های آلومینیومی و در و پنجره دوجداره مورد استفاده در صنعت ساختمان آغاز کرده است و تمام مراحل از طراحی تا تولید در مجموعه انجام می‌شود.

وی افزود: ظرفیت اسمی شرکت ماهیانه حدود ۱۰۰ تن بوده اما میزان تولید به ۵۰ تا ۶۰ تن می‌رسد. در نیمه اول سال نتوانستیم به علت مشکلات اقتصادی به وجود آمده در کشور، به ‌صورت کامل از ظرفیت خود بهره‌برداری کنیم که این میزان بهره‌برداری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته تقریبا ۲۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت حامیان صنعت آلومینیوم(آلفورال)، اذعان کرد: مواد اولیه شرکت ما را بیلت و شمش‌های آلومینیومی خالص تشکیل می‌دهد که آن‌ها را از بورس کالای ایران تهیه می‌کنیم. در طی این سال‌ها برخلاف بسیاری از تولیدکنندگان پروفیل آلومینیومی با مصرف ضایعات، کیفیت محصولات خود را کاهش نداده‌ایم و همیشه رضایت مشتریان که عمدتا ساختمان‌سازان هستند، برای ما اولویت بوده است.

خان‌میرزایی در ارتباط با چالش‌های به وجود آمده در شرکت، اظهار کرد: در حال حاضر، یکی از بزرگترین چالش‌‌هایی که از ابتدای سال تاکنون با آن مواجه هستیم، نوسانات ارز و به ‌دنبال آن جهش قیمت مواد اولیه در بازار بوده که روند فعالیت بسیاری از واحدهای تولیدی را با چالش همراه کرده است. لازم به ذکر است که تولیدکنندگانی مانند ما با هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تجهیزات، دانش فنی و…. روبه‌رو نیستند و تنها عدم ثبات قیمت‌ها موجب ضرردهی آن‌ها می‌شود. دولت باید در تلاش باشد تا بتواند با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری های مناسب، آرامش و ثبات را به بازار برگرداند تا از این طریق به تولید رونق ببخشد.

وی تاکید کرد: اگرچه شیوع ویروس‌کرونا بر نوسانات نرخ ارز تاثیر مستقیم گذاشته اما میزان تاثیرگذاری این ویروس بر نرخ ارز ۱۰ تا ۲۰ درصد بوده است اما سیاست‌گذاری دولت در حوزه داخلی و خارجی بیشترین تاثیر را بر افزایش نرخ ارز داشته است و تا زمانی که دولت تصمیمی را در این زمینه اتخاذ نکند، این مسئله باقی خواهد ماند.

مدیرعامل شرکت حامیان صنعت آلومینیوم(آلفورال) در خصوص آینده بازار آلومینیوم، خاطرنشان کرد: اگر روند شیوع‌ ویروس کرونا تا اواخر سال جاری و یا حتی تا ابتدای سال آینده ادامه داشته ‌باشد، بازار آلومینیوم قطعا روند رو به رشدی نخواهد داشت و به سمت کوچک‌تر شدن و منقبض شدن پیش خواهد رفت.

خان‌میرزایی  در ارتباط با مهم‌ترین عوامل پایداری تولیدکنندگانی که در این شرایط نامطلوب اقتصادی به فعالیت خود ادامه داده‌اند، تصریح کرد: در شرایطی که نرخ ارز از ثبات برخودار نیست، شناخت درست از نیاز بازار و مصرف‌کنندگان می‌تواند به موفقیت تولیدکنندگان یاری رساند. علاوه‌براین، تولیدکنندگانی که توانسته‌اند مواد اولیه مورد نیاز خود را پیش از محدودیت‌های وارداتی تامین کنند، از عامل مدیریت زمان به نحو صحیح استفاده کرده‌اند و اکنون با چالش‌های کمتری مواجه هستند.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=5436
  • نویسنده : مریم ابراهیمی

نوشته‌های مشابه

03اردیبهشت
راه‌‍اندازی معادن جدید؛ بسیار دشوارتر و پرهزینه‌تر از گذشته
03اردیبهشت
پریمیوم نیکل در اروپا و چین ثابت باقی ماند
02اردیبهشت
فعالیت شرکت «First Quantum» در معادن پاناما در هاله‌ای از ابهام