محققان یکی از شرکتهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی موفق به طراحی و ساخت دستگاه تراش دیسک ترمز خودرو (دیسک تراش درجا) در دو شکل رومیزی و پرتابل (روکار) شدند.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، آرش حسینلو، مدیر بازرگانی این شرکت ماشینسازی در توضیح عملکرد این دستگاهها اظهار داشت: اگر در هنگام رانندگی در سرعتهای پنجاه کیلومتر به بالا، هنگام ترمز کردن فرمان و ترمز خودرو لرزش داشته باشد، نشانگر این است که دیسک ترمز خودرو تاب برداشته است و لازم است تاب و لنگی دیسک ترمز با تراش دیسک ترمز برطرف شود. در روشهای عمومی دیسک ترمز از خودرو جدا میشود و برای رفع تاب و لنگی به تراشکاری ارسال میشود. دستگاههای دیسک تراش این شرکت در دو شکل رومیزی و پرتابل (روکار) تولید شده است. دستگاه روکار برای تراش و رفع تاب و لنگی دیسک ترمز کلیه خودروهای سواری به شکل پرتابل بر روی خودرو نصب شده و مورد استفاده قرار میگیرد. درواقع نیازی نیست دیسک ترمز از روی خودرو باز شده و برای تراش به تراشکار ارسال شود.
وی ادامه داد: این دستگاه به شکل درجا دو طرف دیسک ترمز را بصورت همزمان در ۱۰ دقیقه (با احتساب زمان بازوبست چرخ) تراش میدهد. در دستگاه دیسک تراش رومیزی تولیدی این شرکت علاوه بر تراش دیسک ترمز کلیه خودروهای باری و سواری، امکان تراش کاسه چرخ و فلایویل و همچنین سنگزنی فلایویل بعد از تراش فراهم شده است.
بر اساس گزارشی از ایسنا، این شرکت ماشینسازی فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ با استقرار در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی آغاز کرده و در حال حاضر به بیش از ۸۰۰ واحد در سطح کشور ارائه خدمات میکند.
انتهای پیام//