• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
مدیر کارگاه ریخته‌گری آذرنژاد:

شرایط برای تولید مطلوب است

  • کد خبر : 3369
  • 15 مهر 1399 - 12:53
شرایط برای تولید مطلوب است
مدیر کارگاه ریخته‌گری آذرنژاد گفت: تولیدکنندگان با افزایش قیمت‌ها، با کمبود جدی نقدینگی مواجه شده‌اند که این کمبود را با افزایش قیمت محصول نهایی و یا استفاده از تسهیلات بانکی جبران می‌کنند. شرایط عمومی تولید مطلوب است زیرا هزینه‌های جاری تولید ثابت بوده و می‌توان با مدیریت صحیح به سودآوری مناسبی دست یافت.

مدیر کارگاه ریخته‌گری آذرنژاد گفت: تولیدکنندگان با افزایش قیمت‌ها، با کمبود جدی نقدینگی مواجه شده‌اند که این کمبود را با افزایش قیمت محصول نهایی و یا استفاده از تسهیلات بانکی جبران می‌کنند. شرایط عمومی تولید مطلوب است زیرا هزینه‌های جاری تولید ثابت بوده و می‌توان با مدیریت صحیح به سودآوری مناسبی دست یافت.

مهدی آذرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: قیمت مس نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته اما هزینه‌های جاری تولید همانند سال‌های گذشته بوده و ثابت مانده است. البته قیمت مواد اولیه افزایش داشته که جهت جبران این هزینه، قیمت محصول نهایی را افزایش داده‌‌ایم و با این اوصاف وضعیت موجود به سود تولیدکنندگان است. در حال حاضر، اگرچه شرکت‌ها با کمبود سرمایه در گردش مواجه هستند اما در صورت افزایش نرخ محصول نهایی می‌توان این کمبود را جبران کرد.

وی افزود: به عبارت بهتر، فقط قیمت مواد خام افزایش داشته و تمام هزینه‌ها مانند دستمزد کارگر، بیمه، مبالغ برق، آب و گاز و هزینه‌های این چنینی ثابت بوده که اگر تولیدکننده‌ای بخواهد قطعا می‌تواند خط تولید پویایی داشته باشد. با توجه به شرایط ذکر شده کارگاه ما تولید مطلوبی دارد و تا حدودی توانستیم میزان تولید خود را نیز افزایش دهیم. به طوری که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش تولید داریم.

مدیر کارگاه ریخته‌گری آذرنژاد تصریح کرد: محصول نهایی کارگاه ما، شمش مسی است که برای تولید این نوع محصول که در اغلب صنایع مختلف به عنوان ماده اولیه به کار گرفته می‌شود، از ضایعات برنج و خاک مس استفاده می‌کنیم. شمش مس تولیدی کارگاه‌های مختلف به عنوان ماده اصلی جهت تولید کاتد و آند تحویل مجتمع مس سرچشمه داده می‌شود و همچنین صنعت کابل‌سازی ازجمله دیگر صنایع مصرف‌کننده شمش مس به حساب می‌آید. عمده شمش‌های تولیدی کارگاه ما صادر می‌شود و مشتری اصلی آن کشور ترکیه است. به جرات می‌توان گفت کیفیت محصول تولیدی کارگاه آذرنژاد در تراز بالایی قرار دارد و قابل رقابت با محصول مشابه اروپایی است زیرا به ماده اولیه مرغوب و تجهیزات مدرن دسترسی داریم و در کنار عوامل ذکر شده تجربه کافی کارکنان در این مهم نقش اساسی دارد. به طور کلی در زمینه فروش داخلی و خارجی هیچ دغدغه‌ای نداریم چراکه بسیاری از مشتریان طبق نرخ روز، کالا را پیش خرید می‌کنند.

آذرنژاد اضافه کرد: تنها دغدغه ما عدم حمایت دولت است؛ در دو سال اخیر به دلیل اینکه نقدینگی به صورت ناگهانی کاهش یافت، بسیاری از واحدهای تولیدی برای اخذ وام و تسهیلات اقدام کردند اما در این خصوص حمایت چندانی از قشر تولیدکننده نشد. دولت باید برای کمک به جبران کمبود نقدینگی صنایع مختلف حمایت خود را در قالب تسهیلات ویژه ارائه دهد. قیمت مس در ابتدای سال، ۶۲ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم بود و در حال حاضر قیمت آن سه برابر افزایش داشته است. از زمان پیش فروش محصول تا زمان نقد شدن پول، مدتی می‌گذرد که تولیدکننده باید در این مدت نقدینگی کافی جهت تامین مواد اولیه داشته باشد که این موضوع به طور جدی به حمایت دولت نیاز دارد.

وی ادامه داد: در صورت حمایت دولت، کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی می‌توانند برنامه افزایش ظرفیت تولید را در دستور کار خود قرار دهند و همچنین تعداد کارکنان بیشتری را جهت ایجاد اشتغال استخدام کنند که این موارد در راستای رشد اقتصادی یک کشور است اما افسوس که دولت در نقش حمایتی خود کوتاهی می‌کند. در حال حاضر به دلیل بی‌ثباتی قیمت‌ها قادر به هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای آینده کاری خود نیستیم، باید آهسته و پیوسته پیش رفت و در لحظه برنامه‌ریزی کرد تا بتوانیم این مجموعه را فعال و سرپا نگه داریم. وظیفه هر تولیدکننده‌ای در این شرایط بحرانی حفظ وضعیت موجود است.

مدیر کارگاه ریخته‌گری آذرنژاد در پایان خاظرنشان کرد: قیمت داخلی مس تحت تاثیر دو مولفه نرخ ارز و قیمت جهانی مس بوده و نرخ ارز هر روز با سرعت غیر قابل پیش‌بینی در حال افزایش است. قیمت جهانی مس نیز به نوع عملکرد کشور چین بستگی دارد. زمانی که این کشور شروع به خرید مس به عنوان ماده اولیه می‌کند، قیمت‌ها روند صعودی به خود می‌گیرند و در غیر اینصورت روند قیمت‌ها کاهشی خواهد بود. اکنون با توجه به بحران ویروس کرونا در دنیا و عدم ثبات قیمت‌های داخلی به هیچ عنوان آینده صنعت مس را چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ تولید و فروش نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=3369

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است