• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت مجتمع فولاد خراسان مطرح کرد

فولاد خراسان، پیشرو در مسئولیت‌های اجتماعی و مقابله با بیماری کرونا

  • کد خبر : 1795
  • 14 مهر 1399 - 18:39
فولاد خراسان، پیشرو در مسئولیت‌های اجتماعی و مقابله با بیماری کرونا
معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت مجتمع فولاد خراسان گفت: فولاد خراسان از بدو پیدایش بیماری کرونا اقدامات خود را برای مقابله با این بیماری صورت داده و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، گام‌های موثری را در این رابطه برداشته است.

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت مجتمع فولاد خراسان گفت: فولاد خراسان از بدو پیدایش بیماری کرونا اقدامات خود را برای مقابله با این بیماری صورت داده و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، گام‌های موثری را در این رابطه برداشته است.

فریدون صبوریان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: یکی از مباحثی که شرکت‌های بزرگ حوزه صنایع معدنی و فلزی با جدیت دنبال می‌کنند، مسئولیت‌های اجتماعی است. در این خصوص شرکت مجتمع فولاد خراسان به ویژه در ۶ ماه اخیر که شیوع ویروس کرونا در کشور ما شدت گرفت، بیش از گذشته مشهود بود و به این سمت سوق پیدا کرد.

وی افزود: ازجمله فعالیت‌های اجتماعی فولاد خراسان، کمک به شهرستان‌های اطراف مجتمع طی ۶ ماه گذشته بوده است. در این خصوص ارائه لوازم حفاظت فردی به شهرهای فیروزه، نیشابور و دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، تامین اکسیژن واحد علوم پزشکی نیشابور، سم‌زدایی و ضدعفونی کردن معابر عمومی شهر نیشابور با همکاری آتش‌نشانی، تامین سوئیت‌های پزشکی برای کادر پزشکی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، تامین و در اختیار گذاشتن مایعات ضد عفونی‌کننده دست و سطح به مسئولان شهرهای نیشابور و فیروزه و… از مهم‌ترین اقدامات فولاد خراسان در مقابله با کرونا بوده است.

اقدامات فولاد خراسان برای مقابله با کرونا

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت مجتمع فولاد خراسان اضافه کرد: یکی از اقدامات اساسی فولاد خراسان در مقابله با کرونا تجهیز یکی از درمانگاه‌های شهرستان فیروزه با لوازم متناسب مقابله با بیماری کرونا از جمله تخت، تشک، لوازم بهداشتی و ضدعفونی‌کننده بوده است.

صبوریان با اشاره به اقدامات فولاد خراسان برای کارکنان این مجموعه در مقابله با بیماری کرونا، بیان کرد: برای کارکنان مجموعه هر هفته دو مرتبه سم‌زدایی و ضد عفونی کردن تمام قسمت‌های اداری، خطوط تولید، محوطه‌های مجتمع و معابر در دستور کار قرار گرفته و طی هشت ماه گذشته همواره انجام شده است. همچنین توزیع ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و سایر اقلام بهداشتی میان کارکنان و پیمانکاران مجموعه و خانواده‌های آن‌ها در سه مرحله صورت گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات فولاد خراسان جهت مقابله با بیماری کرونا، چک کردن کارکنان از طریق تب‌سنجی در ورودی‌های مجتمع توسط پزشکان و کارکنان بخش حفاظت مجتمع بوده است. علاوه‌‌براین، اگر کارکنان بخش ایمنی و بهداشت با همکاری واحد انتظامات طی تب‌سنجی با مورد یا مواردی مواجه شوند که علائم بیماری را داشته باشد، سریعا فرد مذکور به واحد اورژانس و بخش پزشکی معرفی می‌شود. همچنین اگر فردی مبتلا به بیماری بود، سریعا به مراکز درمانی یا منزل انتقال می‌یابد تا پس از درمان و خروج از وضعیت بیماری، مجدد به کار بازگردد. حتی در مدتی که فرد بیمار دوره استراحت را می‌گذراند، کلیه حقوق و مزایای وی پرداخت می‌شود و مشکلی برای فرد بیمار به وجود نمی‌آید.

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت مجتمع فولاد خراسان خاطرنشان کرد: به جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مقابله با کرونا، ناوگان ترابری و سرویس‌های کارکنان را افزایش دادیم تا احتمال سرایت بیماری کاهش یابد. در این رابطه تعداد سرویس‌ها هم در بخش کارکنان و هم در بخش پیمانکاران تقریبا دوبرابر شده است. اقدام دیگر نیز تغییر شیفت‌های کاری بود تا ورود به مجتمع به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت همزمان همراه با تجمع اتفاق نیفتد.

توجه فولاد خراسان به محیط زیست و مسائل فرهنگی

صبوریان تصریح کرد: این مجتمع به مسائل فرهنگی و نیز محیط زیست استان توجه ویژه‌ای دارد. در این رابطه کمک به کتابخانه‌های شهرستان‌های فیروزه و نیشابور، برگزاری مسابقات کتابخوانی زیست‌محیطی، نقاشی و عکاسی در سطح مدارس و اعطای جوایز به دانش‌آموزان برتر جهت فرهنگ‌سازی انجام شده است.

وی مطرح کرد: برنامه ساخت یک مجتمع فرهنگی ورزشی در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع در مجتمع برای کارکنان در دستور کار قرار گرفته و در این رابطه نیز موافقت اعضای هیئت مدیره جلب شده است. این مجتمع هم برای پرسنل و هم برای مردم شهرستان‌های اطراف قابل استفاده خواهد بود. ضمن اینکه ابتدای سال جاری، یک تلویزیون شهری بسیار بزرگ در ورودی شهرستان نیشابور نصب شده و ارگان‌های مختلف می‌توانند از این تلویزیون برای اطلاع‌رسانی استفاده کنند.

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت مجتمع فولاد خراسان تاکید کرد: فولاد خراسان با کمک خیرین شهرستان نیشابور و فیروزه برای زنان سرپرست خانوار در جهت ایجاد شغل و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی حرکت کرده است. به طوری که دوخت لباس‌های کارکنان مجتمع فولاد به این مجموعه سپرده شده و به جهت اطمینان از پایداری شغل، با آن‌ها قرارداد نیز منعقد شده است. علاوه بر این، مجتمع فولاد خراسان به عنوان معین اقتصادی استان خراسان رضوی انتخاب شده و در این راستا کمک‌هایی را در جهت ایجاد اشتغال در شهرستان‌های دور و نزدیک استان‌ها صورت می‌دهد.

صبوریان با اشاره به تمهیدات فولاد خراسان برای احداث فضای سبز، بیان کرد: یکی از تعهدات شرکت‌های بزرگ برای مسئولیت‌های اجتماعی، احداث فضای سبز در اطراف مجتمع است. در این رابطه مجتمع فولاد خراسان با توسعه فضای سبز خود طی یک سال گذشته، تقریبا ۲۷۰ هکتار فضای سبز ایجاد کرده است. همچنین در این رابطه در حوزه آب، یک استخر ۱۶۰ هزار متر مکعبی را احداث کرده و یک استخر ۳۰۰ هزار متر مکعبی را نیز در دست احداث دارد تا توسط این دو استخر با پسابی که از کارخانه به آن‌‌ها وارد می‌شود، عملیات تصفیه انجام شده و بخشی از آب برای فضای سبز در جهت صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف و بخش دیگر به خط تولید بازگردانده شود.

وی ابراز کرد: مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست، هر شرکت باید ۱۰ درصد از فضای مجموعه خود را به فضای سبز اختصاص دهد. مجتمع فولاد خراسان یک هزار و ۴۰۰ هکتار مساحت دارد اما این شرکت بیش از ۲۷۰ هکتار یعنی تقریبا دو برابر استاندارد، فضای سبز ایجاد کرده است که این میزان فضای سبز در مجتمع معادل کل فضای سبز ایجاد شده در شهرستان نیشابور است و نشان می‌دهد مسائل زیست‌محیطی جزو اولویت‌های این مجتمع بوده است.

فراخوان جذب نیروی انسانی داده‌ایم

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت مجتمع فولاد خراسان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های هر سازمان، نیروی انسانی متخصص و کیفی است. این مجتمع به عنوان یکی از پایه‌های اساسی ایجاد اشتغال در خراسان رضوی و مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت مطرح است و در این رابطه جذب نیروی انسانی نیز مجددا در دستور کار شرکت قرار گرفته است. در این رابطه اولویت با نیروهای بومی استان و شهرستان‌های مجاور بوده و فراخوان جذب ۲۴۴ نفر نیروی انسانی را داده‌ایم. این فراخوان جذب نیرو با توجه به طرح‌های توسعه‌ای و افزایش تولید مجتمع اتفاق افتاده است که این نیروها از طریق برگزاری آزمون و پس از آن مصاحبه فنی در شرکت جذب خواهند شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=1795

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد