• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
مدیر بازاریابی و مهندسی فروش شرکت پتکو مطرح کرد

بازاریابی و فروش علمی، ضامن موفقیت سازمان‌ها

  • کد خبر : 1819
  • 27 مهر 1399 - 17:00
بازاریابی و فروش علمی، ضامن موفقیت سازمان‌ها
مدیر بازاریابی و مهندسی فروش شرکت پتکو گفت: بازاریابی و فروش یکی از پیچیده‌ترین و چالش برانگیزترین مباحث کسب و کارها بوده و نیروهای درگیر در این خصوص باید به دلیل پیچیدگی‌های شغلی مزبور، آموزش‌های حرفه‌ای لازم را گذرانده باشند.

مدیر بازاریابی و مهندسی فروش شرکت پتکو گفت: بازاریابی و فروش یکی از پیچیده‌ترین و چالش برانگیزترین مباحث کسب و کارها بوده و نیروهای درگیر در این خصوص باید به دلیل پیچیدگی‌های شغلی مزبور، آموزش‌های حرفه‌ای لازم را گذرانده باشند.

شهاب‌الدین تجری در گفت‌وگو با پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در خصوص اهمیت بازاریابی و فروش و نحوه اجرای آن در شرکت پتکو، اظهار داشت: اصولا فروش حلقه نهایی تمامی فرآیندهای عملیاتی در هر شرکتی است. بنابراین از اهمیت فوق‌العاده و برجسته‌ای برخوردار است و باید به شکلی سیستماتیک، تحلیل و آنالیز شده و به آن پرداخته شود.

وی افزود: در جهانی با تغییرات به شدت سریع در حوزه تولید محصولات و ارائه خدمات مختلف، گستره شیوه‌های بازاریابی و فروش، به شدت با تحولات گسترده در تمامی ‌ابعاد روبه‌رو است و وضعیت حال حاضر تجارت، بیانگر جهانی شدن این فرآیند است. فرآیندی که منتج به حضور و رقابتی وسیع در ظرفیت‌های مختلف تجاری شده است.

تجری ادامه داد: در این شرایط تجاری، مدیران بازاریابی و فروش باید تصمیم بگیرند که در خصوص مواجهه با این تغییرات، چه روند و سبکی را برای حوزه عملیاتی مرتبط انتخاب کنند. به همین دلایل است که بازاریابی و فروش یکی از پیچیده‌ترین و چالش برانگیزترین مباحث کسب و کارها بوده و نیروهای درگیر در این خصوص باید به دلیل پیچیدگی‌های شغلی مزبور، آموزش‌های حرفه‌ای لازم را گذرانده و ضمن تعهد بالا، تشخیص و درک موقعیت‌های حساس و نیازهای بازار را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند.

مدیر بازاریابی و مهندسی فروش شرکت پتکو خاطرنشان کرد: در همین راستا موضوع بازاریابی و فروش در شرکت پتکو مبتنی بر دو روش بازاریابی عمومی و تخصصی است. در حوزه روش‌های بازاریابی عمومی، به کارگیری شیوه‌هایی نظیر شناسایی مشتریان و برگزاری جلسات معرفی توانمندی‌های شرکت، ارسال کاتالوگ و رزومه برای مشتریان، حضور در نمایشگاه‌ها و سمینارها، دعوت مشتریان جهت بازدید از کارخانه پتکو و سایر روش‌های عمومی بازاریابی، مد نظر است.

وی اضافه کرد: در حوزه بازاریابی تخصصی نیز روش‌هایی نظیر ایجاد اطمینان و امنیت خاطر در ذهن مشتریان با ارائه مشاوره فنی و بازرگانی مناسب، فراهم کردن گزینه‌های متنوع در پیشنهادات فنی و مالی در شرایط مختلف سیاسی و اقتصادی، ایجاد احساس رضایت‌مندی در مشتریان، توسعه خدمات پس از فروش، ارتقا کیفی پیشنهادات فنی و بازرگانی، شفاف‌سازی دقیق حدود مسئولیت‌ها، پاسخگو بودن مستمر، قیمت‌گذاری منصفانه و رقابتی، روانشناسی مشتریان و تعامل سازنده با ایشان، تحویل به موقع و بسیاری دیگر از روش‌های تخصصی مشتری‌مداری که در شرایط بازار رقابتی اجتناب‌ناپذیر است، در پتکو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تجری در انتها تصریح کرد: حوزه بازاریابی و فروش شرکت پتکو با بهره‌مندی از نیروهای متخصص و کارآزموده از هر دو روش فوق به صورت تلفیقی و نیز بر اساس تقسیم‌بندی و شناخت مشتریان، بهره‌برداری می‌کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=1819

نوشته‌های مشابه