• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
مدیرعامل شرکت صنایع سیمگون عنوان کرد:

افزایش ظرفیت تولید در شرایط بحرانی

  • کد خبر : 3408
  • 28 مهر 1399 - 16:32
افزایش ظرفیت تولید در شرایط بحرانی
مدیرعامل شرکت صنایع سیمگون گفت: با وجود افزایش قیمت‌ها و بروز رکود اقتصادی در چند ماه اخیر، میزان سفارش‌های ما به طرز قابل توجهی افزایش یافته است و برای پاسخگویی به این حجم از تقاضا مجبور به افزایش میزان ظرفیت تولید مجموعه شدیم.

مدیرعامل شرکت صنایع سیمگون گفت: با وجود افزایش قیمت‌ها و بروز رکود اقتصادی در چند ماه اخیر، میزان سفارش‌های ما به طرز قابل توجهی افزایش یافته است و برای پاسخگویی به این حجم از تقاضا مجبور به افزایش میزان ظرفیت تولید مجموعه شدیم.

مرتضی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: در چند ماه اخیر شاهد رشد بی‌رویه قیمت ارز و انواع فلزات به ویژه مس بوده‌ایم و در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت‌ها تا کجا ادامه خواهد داشت دو سناریو مطرح است؛ سناریو اول به این ترتیب است که قیمت‌ها تا حد زیادی افزایش می‌یابند و بعد از مدتی به ثبات رسیده و سپس حدود چند درصد کاهش پیدا می‌کند اما به هر حال نسبت به قیمت قبل افزایش چشمگیری خواهند داشت. این موضوع را می‌توان به انتخابات ریاست جمهموری کشور آمریکا نسبت داد که تا برگزاری آن و مشخص شدن نتایج این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: سناریو دوم حاکی از آن است که روند رشد قیمت‌ها تا پایان این دولت ادامه دارد تا ملاحظه کنیم که برنامه دولت بعدی به چه شکل خواهد بود. قابل ذکر است که تا سه هفته آینده مشخص می‌شود که این روند ادامه خواهد داشت و یا باید یک سال دیگر نیز این وضعیت نابسامان را تحمل کرد. قیمت‌گذاری‌ فلزات در داخل کشور تحت تاثیر سیاست و اقتصاد دو کشور ایران و آمریکا است؛ اگرچه شاهد رشد قیمت‌های جهانی نیز هستیم.

مدیرعامل شرکت صنایع سیمگون ادامه داد: قیمت جهانی فلزات تحت تاثیر فاکتورهای متفاوتی است. در آغاز شیوع ویروس کرونا شاهد افت قابل ملاحظه قیمت جهانی مس بودیم که به مرور زمان با ادامه فعالیت واحدهای تولیدی دنیا و افزایش خرید کشور چین، به عنوان بزرگ‌ترین خریدار مس در دنیا، قیمت فلز سرخ رو به افزایش رفت. به طور کلی با رشد میزان تقاضا برای مس، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد که این موضوع به طور طبیعی بر قیمت‌گذاری‌ مس و سایر فلزات در ایران تاثیر مستقیم دارد. نرخ‌های جهانی نیز مانند قیمت‌های داخلی نوسان دارند. پیش‌بینی‌ برخی از کارشناسان نشان از آن دارند که قیمت مس به مرز هفت هزار دلار نیز خواهد رسید.

همقدم با رشد قیمت‌ها، خط تولید اضافه می‌کنیم

محمودی تصریح کرد: با وجود افزایش قیمت‌ها و بروز رکود اقتصادی در چند ماه اخیر، میزان سفارش‌های ما به طرز قابل توجهی افزایش یافته است و برای پاسخگویی به این حجم از تقاضا مجبور به افزایش میزان ظرفیت تولید مجموعه شدیم. طبق سناریو دوم احتمالا تا پایان دوره دولت فعلی شاهد رشد قیمت‌ها باشیم و به این ترتیب نمی‌توان کسب و کار را متوقف کرد و به انتظار ثبات قیمت‌ها نشست. در نتیجه ما نیز پابه‌پای رشد قیمت‌ها، میزان تولید و کیفیت محصولات را افزایش می‌دهیم تا بتوانیم بازار را به طور کامل پوشش دهیم.

وی ابراز کرد: در راستای افزایش میزان تولید، حدود هشت نفر نیز به کارکنان مجموعه اضافه کرده‌ایم در واقع در این شرایط نابسامان علاوه بر اینکه تعدیل نیرو نداشتیم بلکه جهت پاسخگویی به درخواست‌های مشتریان، جذب نیرو نیز داشتیم و با افزایش تعداد خطوط تولید، در حال توسعه مجموعه سیمگون هستیم. برخلاف بسیاری از واحدهای تولیدی و شرکت‌ها که در شرایط کنونی تعطیل شده‌اند، به جرات می‌توان گفت روند فعالیت شرکت در سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۸ صعودی بوده است که دلیل این عملکرد مثبت را می‌توان به تغییر مدیریت مجموعه و ارائه برنامه‌های جدید برای شرکت دانست که از مرداد ماه سال ۱۳۹۸ تا کنون توانسته‌ایم در عرصه تولید، موفق ظاهر شویم.

مدیرعامل شرکت صنایع سیمگون یادآور شد: در کنار موضوع تغییر مدیریت که تنها یک عامل در روند موفقیت شرکت بوده، بحث تبلیغات و بازاریابی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است که در این بخش نیز توانستیم خوش بدرخشیم. حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی نیز فاکتوری مهم در شناساندن برند سیمگون به مشتریان بوده که در این خصوص نیز موفق ظاهر شدیم و تا به امروز توانستیم به تعداد مشتریان خود بیافزاییم. همگام با تبلیغات محصولات سیمگون، در راستای افزایش کیفیت سبد تولیدات خود حرکت کرده‌ایم که در این خصوص نیز به نتایج مطلوبی دست یافته‌ایم و یکی از دلایلی که موجب شده خریداران به مشتریان دائمی تبدیل شوند، بهبود کیفیت محصولات شرکت است.

مشتری موقت را به خریدار دائم تبدیل می‌کنیم

محمودی تاکید کرد: با ارتقای کیفیت محصولات تولیدی علاوه بر حفظ مشتریان قدیمی، خریداران جدیدی را به لیست اضافه کردیم. جذب مشتری یک بحث است و حفظ آن، بحث دیگری که تخصص خاص خود را طلب می‌کند و با ارائه محصول با کیفیت این فرآیند تکمیل می‌شود. در حال حاضر با صنایع مختلفی تعامل داریم که ازجمله آن‌ها می‌توان به پیمانکاران خودروساز، سازندگان قفل و یراق‌آلات، تولیدکنندگان دستگیره و پلاک درِ منازل، شرکت‌های تولیدی شیرهای رادیاتور و شیرآلات بهداشتی اشاره کرد. به طور کلی می‌توان گفت هر واحد تولیدی که با برنج، زاماک و آلومینیوم سر و کار داشته باشد، قابلیت همکاری و معامله با شرکت سیمگون را دارند.

وی یادآور شد: یکی از بخش‌هایی که پیش‌تر در مجموعه غیر فعال بود و اکنون در حال آماده‌سازی است و در هفته‌های آتی به مرحله تولید خواهد رسید، بخش فورج مجموعه است. قابل ذکر است که این قسمت در سال‌های دور فعال بوده که به مرور زمان و با بروز مشکلات مختلف تعطیل شده است و در حال حاضر با توجه به میزان سفارش‌های ثبت شده، در شرف تولید محصولات فورجی نیز هستیم. تعدادی دستگاه و ماشین‌آلات در مجموعه بدون استفاده وجود دارد که در سال جاری با تجهیز و احیای آن‌ها قصد استفاده مجدد از این دستگاه‌ها را جهت افزایش میزان تولید داریم.

مدیرعامل شرکت صنایع سیمگون در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه‌های ذکر شده، قصد داریم در راستای بازاریابی و جذب مشتری با توجه به پتانسیل‌های موجود در شرکت سیمگون گام‌های موثری را برداریم. هرچه میزان تقاضا از طرف بازار بیشتر باشد، ما قدرت تامین و پوشش کامل را داریم که این موضوع رابطه مستقیمی با اشتغال‌زایی نیز دارد زیرا با توسعه مجموعه تولیدی سیمگون، به تعداد کارکنان بیشتری نیاز خواهد بود که در تلاش هستیم هرچه سریع‌تر به این مهم دست یابیم و علاوه بر تولید و پوشش بازار در این وضعیت نامناسب اقتصادی، به عنوان یک کار‌آفرین خدمتی به کشور کرده باشیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=3408

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد