استارت‌آپ‌های معدنی، فصل جدیدی از تحول در معادن
محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران

استارت‌آپ‌های معدنی، فصل جدیدی از تحول در معادن

محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران در گفت‌وگو با فلزات آنلاین در خصوص ورود استارت‌آپ‌ها و نقش آن در حوزه معدن و صنایع معدنی گفت: کشور ما باید تجربیات جهانی در هر مسیری را برای خود استفاده کند. نگاه معدنکاران در کشور ما باید از سنتی به مدرن و نوآوری‌های جدید تغییر یابد و نگاه‌ها در تمامی مراحل معدنکاری و حتی در واگذاری‌ها نیز نوآورانه باشد.

بهرامن گفت: در این نوآوری‌ها باید همه موارد لحاظ شوند. به‌طور مثال اگر بازار برای محصول وجود نداشته باشد، آیا می‌توان جریان تولید را برقرار کرد؟

وی به نبود نوآوری در بخش معدن اشاره و بیان کرد: متاسفانه ورود استارت‌آپ‌ها در بخش معدن کشور ما دیده نشده است. البته استارت‌آپ‌هایی در بخش عرضه و خدمات در کشور ما وجود دارند و اتفاقا استفاده از آن‌ها نتایج مطلوبی را به همراه داشته است. اما بخش معدن هنوز نتوانسته است از این نوآوری بهره‌مند شود.

رئیس خانه معدن هدف از تحول را معرفی توانمندی‌های کشور در همه زمینه‌ها دانست و اظهار داشت: پتانسیل‌های کشور ما باید به شکل مطلوب در عرصه جهانی مطرح شود. در حال حاضر نگاه موجود این است که افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در داخل کشور، با نگاه به نوآوری‌های و استفاده از تکنولوژی‌های جدید به حوزه معدن ورود کنند.

وی با بیان اینکه با اتخاذ این رویکرد و برگزاری نشست‌های تخصصی، جرقه استفاده از استارت‌آپ‌ها در بخش معدن زده شد، گفت: در این زمینه پتانسیل افراد جوان و جویای کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. نگاه افراد فارغ‌التحصیل حوزه معدن باید از سنتی به نگاه جدید تغییر یابد و به‌طور حتم ورود این افراد به حوزه استارت‌آپ‌های معدنی با نگاه تخصصی، می‌تواند نقش موثری را در ارتقای تکنولوژی، بهبود بازار و حتی توسعه بخش معدن داشته باشد.

بهرامن به نقش جوانان در نوآوری‌ها اشاره کرد و افزود: در خانه معدن نقش استارت‌آپ‌ها با نگاه به پتانسیل جوانان و فارغ‌التحصیلانی که منتظر ورود به فعالیت‌های اقتصادی هستند، لحاظ شده است. به‌نظر می‌رسد که این طرح کاملا موفق خواهد بود و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

رئیس خانه معدن در پایان از مسئولان معدنی درخواست کرد: فعالان معدنی باید تبدیل نقش سنتی به مدرن و نوآورانه را نیز بپذیرند. قاعدتا یکی از فاکتورهای مهم این است که آموزش‌ها برای ورود به حوزه‌های جدید در نظر گرفته شوند تا بخش معدن بتواند از این تغییر به بهترین نحو منتفع شود.

مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  •  
مطالب مرتبط
تولیدکننده مقدس و قابل احترام است
استارت‌آپ‌های معدنی باید نظر سرمایه‌گذاران را جلب کنند
استارت‌آپ‌ها، محرک‌های بخش معدن در آینده هستند
استارت آپ، کسب و کاری نوپا در بخش معدن
تکنولوژی‌های نوین ضامن کیفیت هستند
عضویت در خبرنامه
  • گروه خبرنامه
  • نام
  • پست الکترونیک
آقازاده
 سازمان خصوصی سازی- عمودی صفحه اقتصاد
فولاد آذربایجان
سمپوزیوم فولاد
اذرنبش تبریز
خرید اشتراک ماهنامه اشتراک
دانلود نرم افزار

دانلود اپلیکیشن موبایل اخبار فلزات

دانلود از بازار دانلود از گوگل پلی
شماره 100 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 100 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سپاس از صد شماره همراهی شما

شماره 99 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 99 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران/ میزان تاثیرپذیری سیاست‌گذاران از تشکل‌های بخش خصوصی، کم است

شماره 98 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 98 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ رضا رحمانی/ معاون طرح و برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت

شماره 97 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 97 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ اتابک خلیلی/ چرا به مشاوره اقتصادی نیاز نداریم!

شماره 96 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 96 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ مهری علیدوستی/ تعاملات بین‌المللی راهگشای ایران برای خروج آمریکا از برجام

کلیه حقوق این سایت متعلق به ماهنامه اخبار فلزات بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

طراحی و تولید: