• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

نوسان قیمت طلا در بازارهای جهانی

  • کد خبر : 20759
  • 20 خرداد 1402 - 7:23
نوسان قیمت طلا در بازارهای جهانی
طلا روز جمعه 19 خرداد ماه و پیش از تعطیلی بازار با افزایش ارزش دلار و بازدهی بالاتر کاهش یافت.

طلا روز جمعه ۱۹ خرداد ماه و پیش از تعطیلی بازار با افزایش ارزش دلار و بازدهی بالاتر کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار و در روز جمعه به یک هزار و ۹۶۰ دلار و ۷۰ سنت رسید و طلا در بازار آمریکا نیز  یک هزار و ۹۶۱ دلار و ۷۰ سنت قیمت‌گذاری شد. البته پس از انتشار آمار بیکاری هفتگی، ایالات متحده به دنبال صعود هفتگی ۰.۷ درصدی است که با جهش ۱.۵ درصدی روز پنجشنبه انجام شد.

تای وونگ، تاجر مستقل فلزات مستقر در نیویورک بیان کرد: طلا در محدوده یک هزار و ۹۴۰ تا یک هزار و ۹۹۰ دلار در نوسان است و احتمالا تا انتشار آمارهای تورم و نتایج فدرال رزرو در هفته آینده همین‌ طور باقی خواهد ماند.

شاخص دلار از پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای خود جهش و طلا را برای خریداران خارجی گران کرد؛ در حالی که بازدهی بالاتر خزانه‌داری ۱۰ ساله باعث شد که شمش با بازده صفر جذابیت کمتری داشته باشد.

چین برای هفتمین ماه متوالی ذخایر طلای خود را به ۶۷.۲۷ میلیون اونس تروا تا پایان ماه می افزایش داد. سوکی کوپر، تحلیلگر فلزات ارزشمند در بانک استاندارد چارترد عنوان کرد که تعداد بانک‌های مرکزی که به دنبال افزایش طلا در پنج سال آینده هستند، افزایش می‌یابد.

پالادیم که در دستگاه‌های کنترل‌کننده آلایندگی خودروها استفاده می‌شود، به پایین‌ترین حد خود از ماه می ۲۰۱۹ تاکنون سقوط کرد و در کانال یک هزار و ۳۲۴ دلار قرار داشت.

وونگ عنوان کرد: پالادیم پس از داده‌های ضعیف ایالات متحده و چین، به پایین‌ترین سطح در چهار سال گذشته سقوط کرد و به نظر می‌رسد به سمت محدوده جدید و پایین‌تری در حرکت است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار، نقره با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۲۶ سنت در هر اونس رسید و بهترین هفته خود از اوایل ماه آپریل را تجربه کرد؛ در حالی که پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به یک هزار و ۹ دلار و ۳۰ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=20759

نوشته‌های مشابه

01اردیبهشت
ایریتک برنده مناقصه پروژه فولاد میبد شد
طی رقابتی بسیار نزدیک و فشرده،

ایریتک برنده مناقصه پروژه فولاد میبد شد

01اردیبهشت
ارزش سهام شرکت فولاد اقلید پارس چهار برابر شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.