• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

رکورد تولید کنسانتره در فولاد سنگان شکسته شد

  • کد خبر : 16867
  • 04 اردیبهشت 1402 - 7:19
رکورد تولید کنسانتره در فولاد سنگان شکسته شد
مدیرعامل شرکت فولاد سنگان از ثبت رکورد جدید در کارخانه کنسانتره‌سازی فولاد سنگان خبر دا‌د.

مدیرعامل شرکت فولاد سنگان از ثبت رکورد جدید در کارخانه کنسانتره‌سازی فولاد سنگان خبر دا‌د و گفت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام «رشد تولید و مهار تورم» نام‌گذاری شده است، تلاشگران فولاد سنگان موفق به ثبت رکورد جدید تولید ماهیانه ۴۰۷ هزار تن در فروردین ماه سال جاری در عرصه تولید کنسانتره سنگ‌آهن در این شرکت شدند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، علی امرایی با ذکر این نکته که کمبود انرژی برق و گاز سالانه عدم‌النفع ۳۰۰ میلیارد ریالی به شرکت تخمیل می‌کند، مطرح کرد: در سال گذشته، ۳۵ درصد از ظرفیت تولید کارخانه‌های فولاد سنگان به دلیل قطعی ۱۲۰ روزه برق و گاز از دست رفت؛ در حالی که فولاد سنگان با برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفته، پتانسیل تولید بیش از ظرفیت اسمی کارخانه را دارد.

وی مطرح کرد: با شروع طرح‌های توسعه این شرکت از جمله کارخانه دو میلیون تنی کنسانتره هماتیتی و نیز طرح افزایش ظرفیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تنی گندله‌سازی و راه‌اندازی آن‌ها در سال‌های آتی، ظرفیت تولید این شرکت رشد قابل توجهی خواهد یافت.

همچنین محمد گلی‌پور، مدیر کارخانه کنسانتره‌سازی فولاد سنگان عنوان کرد: همکاران سخت‌کوش در کارخانه کنسانتره‌سازی در فروردین ماه ۱۴۰۲، موفق به تولید ۴۰۷ هزار تن کنسانتره شدند که نسبت به رکورد قبلی تولید این شرکت که در پاییز ۱۴۰۱ ثبت شده بود، رشد ۱۳ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: پیش از این فولاد سنگان موفق به تولید ۳۶۰ هزار تن کنسانتره شده بود و این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش چشمگیر هشت برابری داشته است.

گفتنی است کارخانه کنسانتره‌سازی فولاد سنگان در اوج تحریم‌های ظالمانه و با همت مهندسان جوان فولاد سنگان راه‌اندازی شد. این واحد وظیفه تامین مواد اولیه کارخانه گندله‌سازی این شرکت را بر عهده دارد و نقش مهمی در تولید و توسعه در شرق و شمال شرق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=16867

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.