• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
مدیرعامل گروه صنعتی سدید

نیازمند توجه بیشتر به ساخت داخل هستیم

  • کد خبر : 2027
  • 05 بهمن 1399 - 15:03
نیازمند توجه بیشتر به ساخت داخل هستیم
مدیرعامل گروه صنعتی سدید گفت: تولیدکنندگان ایرانی نشان داده‌اند که اگر به توانایی آن‌ها بیش از گذشته توجه و اطمینان شود، این تولیدکنندگان با تمام وجود فعالیت خواهند کرد و با بالاترین استانداردها، محصولات و خدمات را به متقاضیان ارائه خواهند داد

مدیرعامل گروه صنعتی سدید گفت: تولیدکنندگان ایرانی نشان داده‌اند که اگر به توانایی آن‌ها بیش از گذشته توجه و اطمینان شود، این تولیدکنندگان با تمام وجود فعالیت خواهند کرد و با بالاترین استانداردها، محصولات و خدمات را به متقاضیان ارائه خواهند داد

امیرحسین کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز محلی است تا شرکت‌ها توانمندی‌های خود در رابطه با ساخت داخل را به نمایش بگذارند تا هم‌افزایی توانمندی شرکت‌ها انجام شود. در همین حال شرکت‌کنندگان در نمایشگاه می‌توانند با توانمندی‌های یکدیگر آشنا شوند و توانمندی‌های خود را نشان دهند تا دست‌اندرکاران مدیریتی و اجرایی نفت، گاز و پتروشیمی در کشور با آخرین دستاوردها و تولیدات شرکت‌ها آشنا شوند.

وی افزود: تولیدکنندگان می‌توانند محصولات خود را نیز به نمایش بگذارند زیرا در شرایط تحریم نیاز به ساخت داخل وجود دارد. برای این منظور همه فعالان صنعت باید دست به دست هم دهند و با هم‌افزایی توانمندی‌ها، بر این چالش غلبه کنند.

مدیرعامل گروه صنعتی سدید خاطرنشان کرد: گروه صنعتی سدید ۵۷ ساله شده است و طی این مدت توانسته بخشی عظیمی از پروژه‌های مربوط به صنعت نفت و گاز به ویژه خطوط لوله را توسط شرکت‌های لوله‌سازی ماهشهر و لوله و تجهیزات سدید اجرا کند. در همین حال شرکت پتکو نیز به عنوان دیگر شرکت زیرمجموعه با تولید پمپ و توربین‌های بسیار بزرگ خود که قبلا توسط شرکت‌های مصرف‌کننده وارد می‌شدند، با طراحی و ساخت آن طبق آخرین استانداردها و متد روز دنیا، کشور را از واردات این نوع کالاها بی‌نیاز کند.

کاوه اضافه کرد: شرکت توسعه سازه‌‌های دریایی تسدید نیز به عنوان دیگر شرکت زیرمجموعه گروه صنعتی سدید توانسته هم در بخش لوله‌گذاری، هم در بخش تعمیر و نگهداری و هم در ساخت سکوهای نفتی، در پالایشگاه‌ها حضور یابد.

وی با اشاره به فعالیت گروه صنعتی سدید در دیگر حوزه‌‌‎ها بیان کرد: شرکت توسعه توان باد و صبا نیرو از دیگر شرکت‌های زیرمجموعه در حوزه تولید انرژی و برق فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها نیز در بخش‌های طراحی، ساخت، نگهداری و اجرای پروژه‌ها به صورت EPC در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر حضور دارند.

مدیرعامل گروه صنعتی سدید تصریح کرد: یکی از پروژه‌هایی که گروه صنعتی سدید و زیرمجموعه‌ها در آن حضور فعال داشتند، پروژه خط لوله گوره به جاسک است. در این پروژه وزارت نفت و شرکت توسعه مهندسی تلاش کرده‌اند تا حد امکان از توان شرکت‌های داخلی استفاده کنند. گروه صنعتی سدید  در بخش لوله این پروژه با شرکت لوله‌سازی ماهشهر حضور داشت.

کاوه یادآور شد: همواره برای پروژه‌های نفت و گاز ترش نیازمند واردات ورق بودیم اما با همت و هم‌افزایی دو شرکت فولاد مبارکه و فولاد اکسین ورق این پروژه تولید شد و شرکت‌های لوله‌سازی ماهشهر، لوله‌سازی اهواز و گروه صنعتی صفا این ورق را به لوله پروژه گوره به جاسک تبدیل کردند. خوشبختانه یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر لوله پروژه گوره به جاسک تولید شده است. ضمن اینکه پمپ این پروژه توسط تولیدکنندگان پمپ از جمله شرکت پمپ و توربین پتکو که ۱۰ پمپ این پروژه را طراحی کرده و به زودی تحویل می‌دهد، تولید خواهد شد.

وی عنوان کرد: تولیدکنندگان ایرانی نشان داده‌اند که اگر به توانایی داخلی اطمینان شود، تولیدکنندگان با تمام وجود فعالیت خواهند کرد و بالاترین استانداردها را به متقاضیان تحویل خواهند داد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2027