• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

تولید زیر چتر افزایش قیمت‌ها

  • کد خبر : 3470
  • 13 اسفند 1399 - 11:28
تولید زیر چتر افزایش قیمت‌ها

مدیرعامل شرکت سینا پارت مس ایرانیان گفت: رشد قیمت‌ مس و دلار، معضل اصلی ما محسوب می‌شود و تمام بخش‌های تولید را تحت تاثیر قرار داده و حمایت دولتی شاید بتواند آثار منفی این موارد بر صنعت را به حداقل برساند اما تاکنون کوچک‌ترین حمایتی در این زمینه صورت نگرفته است. حمید توده فلاح در […]

مدیرعامل شرکت سینا پارت مس ایرانیان گفت: رشد قیمت‌ مس و دلار، معضل اصلی ما محسوب می‌شود و تمام بخش‌های تولید را تحت تاثیر قرار داده و حمایت دولتی شاید بتواند آثار منفی این موارد بر صنعت را به حداقل برساند اما تاکنون کوچک‌ترین حمایتی در این زمینه صورت نگرفته است.

حمید توده فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: ما تولیدکننده کاتد مسی هستیم و تاکنون در این مسیر، با افت و خیزهای مختلفی مواجه شده‌‌ایم. در دو سال اخیر شاهد جهش‌ نرخ ارز و افزایش قیمت انواع فلزات آهنی و غیر آهنی بودیم که این مقوله به شدت به واحدهای تولیدی خسارت وارد کرد. این افزایش قیمت تمام بخش‌ها را ازجمله تامین مواد اولیه، حمل‌ونقل، کرایه‌ها و هزینه‌های استهلاک‌ تحت تاثیر قرار داده است و در هر قسمت با قیمت‌های سر به فلک کشیده مواجه هستیم.

وی افزود: مشکلات این صنعت به حدی پر رنگ هستند که ما به عنوان یک تولیدکننده تمایل و رغبتی برای ادامه فعالیت خود نداریم. در رابطه با فروش محصول نهایی باید گفت با رشد قیمت‌ها، با کاهش میزان تقاضا مواجه شده‌ایم و فروش به صورت قابل ملاحظه‌ای افت داشته است. خاک مورد نیاز برای تولید کاتد را از معدنی که در اختیار داریم، تامین می‌کنیم و در واقع، در تهیه مواد اولیه با مشکل خاصی مواجه نیستیم، اما هزینه‌هایی همچون استخراج، اجاره بیل مکانیکی، حفاری و هزینه انفجار به چندین برابر میزان قبل رسیده‌ است. پیش‌تر هر تن بار را با قیمت هشت هزار تومان برای ما حمل می‌کردند که اکنون این مبلغ به بیش از ۱۸ هزار تومان به ازای هر تن رسیده است.

مدیرعامل شرکت سینا پارت مس ایرانیان تصریح کرد: کاتد تولیدی مجموعه سینا پارت مس ایرانیان به مصرف تولیدکنندگان لوله مسی و انواع سیم و کابل مسی می‌رسد. در واقع، برای ساخت لوله و سیم و کابل به بهترین و پر عیارترین نوع مس نیاز است که کاتد با درصد ۹۹٫۹ یک ماده اولیه اساسی برای تولید این دو نوع محصول پایین‌دستی به حساب می‌آید، اما با توجه به وضعیت بازار، میزان تقاضا از این دو صنف به طور چشمگیری کاهش داشته است.

توده فلاح ابراز کرد: در رابطه با نوع تکنولوژی به کار گرفته برای تولید کاتد مس باید گفت ما از روش الکترووینینگ استفاده می‌کنیم و این روش جدیدترین شیوه تولید کاتد به حساب می‌آید که می‌توان از این طریق، کاتد مس با کیفیت مطلوبی را تولید کرد و همچنین به ظرفیت تولید بالایی رسید.  هزینه استخراج که پیش‌تر به ازای هر تن، ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان بود،اکنون ابن مبلغ به ۴۵۰ میلیون تومان رسیده است اما با این وجود، روش الکترووینینگ از نظر هزینه تولید و بهره‌وری نسبت به سایر روش‌ها بهترین به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: از ابتدای سال نو میلادی شاهد رشد قیمت جهانی مس هستیم که می‌توان دلیل عمده آن را افزایش تقاضا و خرید واحدهای تولیدی چینی دانست. در مجموع پیش‌بینی می‌شود که روند صعودی قیمت جهانی مس تا ۱۰ سال آینده نیز ادامه داشته باشد که کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی و افزایش خودروهای هیبریدی میزان تقاضا را برای فلز سرخ بیشتر می‌کند و این موضوع رشد قیمت مس را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت سینا پارت مس ایرانیان مطرح کرد: تولیدکنندگان علاوه بر نوسانات قیمتی، با چالش‌های دیگری نیز مواجه هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عدم حمایت دولت در صدور بخشنامه‌ها اشاره کرد. ضمن اینکه ما برای احداث این کارخانه تلاش‌ بسیاری کردیم که از کوچک‌ترین حمایت‌های دولتی برخوردار شویم اما متاسفانه تا به امروز موفق نشدیم. تمام دارایی خود را جهت سرمایه‌گذاری برای تولید به کار گرفتیم اما برای اخذ یک میلیارد تومان وام ،دولت هیچ مساعدتی نکرد. بانک مربوطه از ما سند ملک می‌خواهد؛ در صورتی که وقتی خانه خود را جهت سرمایه‌گذاری در کارخانه فروخته‌ایم چه سندی را باید به بانک تحویل دهیم؟ در حال حاضر ۱۵ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و در صورت یاری دولت قطعا می‌توان میزان اشتغال‌زایی را نیز افزایش داد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=3470

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد