• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
معاون اجرایی و نظارت شرکت احیا استیل فولاد بافت مطرح کرد

تعامل خوب فولاد بافت با تامین‌کنندگان و مشتریان

  • کد خبر : 2141
  • 15 فروردین 1400 - 11:50
تعامل خوب فولاد بافت با تامین‌کنندگان و مشتریان
معاون اجرایی و نظارت شرکت احیا استیل فولاد بافت گفت: شرکت فولاد بافت با توجه به عملکرد و سابقه خوبی که طی دو سال فعالیت خود به ثبت رسانده، با تامین‌کنندگان و مشتریان به خوبی تعامل داشته است و امیدوار هستیم این تعامل در سال 1400 نیز ادامه داشته باشد.

معاون اجرایی و نظارت شرکت احیا استیل فولاد بافت گفت: شرکت فولاد بافت با توجه به عملکرد و سابقه خوبی که طی دو سال فعالیت خود به ثبت رسانده، با تامین‌کنندگان و مشتریان به خوبی تعامل داشته است و امیدوار هستیم این تعامل در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه داشته باشد.

عطارد گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: شرکت احیا استیل فولاد بافت در سال ۱۳۹۹ سال نسبتا پر رونقی را پشت سر گذاشت و توانست به معنای واقعی جهش تولید را محقق کند. فعالیت این شرکت که در سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود، تا پایان سال ۱۳۹۹ تقریبا به ظرفیت اسمی رسید.

وی افزود: ظرفیت اسمی شرکت فولاد بافت تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال است و در پایان سال ۱۳۹۹ به تولید حدود ۷۸۰ هزار تن آهن اسفنجی دست یافتیم. به این ترتیب بیش از ۹۵ درصد ظرفیت اسمی فولاد بافت در سال ۱۳۹۹ (طی سال دوم بهره‌برداری) محقق شده است.

معاون اجرایی و نظارت شرکت احیا استیل فولاد بافت خاطرنشان کرد: در حوزه بهره‌برداری، شرکت فولاد بافت اهدافی را که در سال ۱۳۹۹ ترسیم کرده بود، محقق کرد و امور بهره‌برداری از آهن اسفنجی را به دست گرفته است. چراکه پیش از این، امور بهره‌برداری به صورت برون‌سپاری انجام می‌شد اما اکنون توسط نیروهای شرکت انجام می‌شود.

بومی‌گزینی در اشتغال‌زایی

گودرزی با اشاره به اشتغال‌زایی شرکت فولاد بافت برای منطقه، بیان کرد: بالغ بر ۹۰ درصد از نیروهای مشغول به کار در شرکت فولاد بافت، بومی منطقه هستند و تقریبا عمده فعالیت‌های شرکت توسط نیروهای بومی انجام می‌شود. به طور مثال، تعمیرات اساسی کارخانه به دست نیروهای بومی صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که این نیروها از طریق آزمون استخدام شده‌اند و عمدتا جوان و دانش‌آموخته دانشگاه‌های معتبر هستند.

وی ادامه داد: بخشی از نیروهای شرکت فولاد بافت به تبع نیازهای اساسی شرکت، در حال گذراندن دوره‌های آموزشی و کارورزی خود را برای شروع فعالیت هستند و خود شرکت نیز این امر را به جد پیگیری می‌کند. از این رو تلاش می‌کنیم در سال جاری تمامی فعالیت‌های شرکت توسط نیروهای بومی و کارکنان شرکت انجام شود. این امر در نهایت باعث می‌شود شرکت فولاد بافت در فعالیت‌های خود به صورت مستقل عمل کند.

توسعه فولاد بافت ادامه دارد

معاون اجرایی و نظارت شرکت احیا استیل فولاد بافت تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ توانستیم گواهینامه‌ها و استانداردهای متعددی را کسب کنیم که ازجمله آن‌ها می‌توان گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت یا ISO 9001 را نام برد. دیگر گواهینامه معتبر کسب شده در زمینه آزمایشگاه بود که اکنون آزمایشگاه شرکت فولاد بافت به عنوان یک آزمایشگاه معتبر و مرجع در زمینه آهن اسفنجی محسوب می‌شود.

گودرزی در خصوص حوزه اجرایی شرکت فولاد بافت عنوان کرد: از ابتدای فعالیت شرکت، قرار بر توسعه بوده است و در اوایل زمستان سال ۱۳۹۹ مجمع شرکت فولاد بافت تکلیف کرد که فاز دوم توسعه اجرا شود. این فاز توسعه‌ای شامل احداث یک واحد احیا مستقیم به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن و یک واحد گندله‌سازی ۲٫۵ میلیون تنی است. قرار است در سال جاری عملیات احداث این دو واحد تولیدی پیگیری شود. در چارچوب تعیین شده، قرارداد احداث هر دو واحد تولیدی منعقد شده و مشاور نیز انتخاب شده است.

وی ابراز کرد: در حال حاضر، احداث واحد شماره ۲ احیا مستقیم را به عنوان اولویت نخست در دستور کار قرار داده‌ایم. به طوری که عملیات اجرایی آن آغاز شده و پیشرفت خوبی نیز در این زمینه حاصل شده است. برنامه شرکت فولاد بافت این بوده که تا پایان سال ۱۴۰۱ واحد تولید آهن اسفنجی شماره ۲ به بهره‌برداری برسد.

معاون اجرایی و نظارت شرکت احیا استیل فولاد بافت اضافه کرد: در خصوص احداث کارخانه گندله‌سازی نیز قراردادها منعقد شده و به پیمانکار ابلاغ شده است. کار مهندسی این واحد نیز آغاز شده و برنامه شرکت این است که تا پایان خرداد ماه سال جاری مهندسی پایه آن به اتمام برسد تا از آغاز تیر ماه وارد فاز اجرایی آن شویم. امیدوار هستییم واحد گندله‌سازی فولاد بافت نیز در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

خرید و فروش طبق دستورالعمل وزارت صمت

گودرزی در خصوص راهکارهای تامین مواد اولیه شرکت فولاد بافت مطرح کرد: یکی از سهامداران شرکت فولاد بافت، گروه مالی گردشگری از طریق هلدینگ صنعت و معدن ماهان، ایمیدرو و بانک صنعت و معدن هستند و بنابراین دولت موظف است ماده اولیه یعنی گندله را برای شرکت ما تامین کند. علاوه‌بر ین، سهامداران شرکت فولاد بافت ازجمله هلدینگ ماهان معدن در اختیار دارند و با توجه به اینکه بنگاه باید سوددهی داشته باشد، سهامداران دغدغه تامین مواد اولیه دارند و خود را موظف به تامین مواد اولیه می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت فولاد بافت با توجه به سابقه خوبی که در این دو سال با تامین‌کنندگان مواد اولیه از خود بر جای گذاشت و پرداخت‌های آن به موقع انجام شد. به نظر می‌رسد در سال ۱۴۰۰ نیز همانند سال ۱۳۹۹ برخلاف سایر واحدهای تولید آهن اسفنجی، با کمبود مواد اولیه مواجه نشویم. شرکت فولاد بافت بنا را بر این گذاشته که همانند دو سال گذشته هم با تامین‌کنندگان مواد اولیه و هم با مصرف‌کنندگان آهن اسفنجی یعنی مشتریان تعامل داشته باشد.

حفظ تعامل با تامین‌کنندگان و مشتریان

معاون اجرایی و نظارت شرکت احیا استیل فولاد بافت تصریح کرد: با توجه شرایط صنعت فولاد کشور و بازخوردهایی که از بازار دریافت کردیم، با عمده طرف قراردادهای شرکت چه مشتریان و چه تامین‌کنندگان مواد اولیه تعامل خوبی برقرار کرده‌ایم. به نظر می‌رسد این تعامل خوب در سال ۱۴۰۰ ادامه داشته باشد و مشکلی برای تامین مواد اولیه نداشته باشیم.

گودرزی در خصوص فروش شرکت فولاد بافت، عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت مشتریان تولیدکنندگان آهن اسفنجی و سهمیه آن‌ها را تعیین می‌کند و مشخص می‌کند که چه میزان آهن اسفنجی به چه شرکت‌هایی بفروشیم. البته این میزان فروش بر اساس میزان ماده اولیه تخصیص یافته که آن هم به صورت سهمیه‌بندی است، انجام می‌شود. طبیعتا فولاد بافت نیز باید محصول خود را در موعد مقرر به مشتریان تحویل دهد.

به گفته وی، اگر شرایط در سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ ادامه داشته باشد و فولاد بافت نیاز مصرف‌کنندگان داخلی را تامین کند، قطعا به دنبال اخذ مجوز صادرات خواهد بود که البته با توجه به نیازهای داخلی و کمبود آهن اسفنجی در کشور، این امر تاکنون صورت نگرفته است و با توجه به سودآوری بیشتر صادرات، قطعا یکی از سیاست‌ها در سال ۱۴۰۰ صادرات خواهد بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2141

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»