• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
مدیرفروش کارخانجات کابل‌سازی ایران مطرح کرد:

حفظ فروش و توسعه سبد محصولات در شرایط بحرانی

  • کد خبر : 5937
  • 17 تیر 1400 - 22:20
حفظ فروش و توسعه سبد محصولات در شرایط بحرانی
مدیرفروش کارخانجات کابل‌سازی ایران گفت: افزایش قیمت جهانی مس، اثر مستقیمی بر هزینه تولید و قیمت تمام شده محصولات دارد اما وجود روند صعودی قیمت مس و محصولات مسی، تلاش بر این بوده است تا حجم سفارشاتی که از سوی مشتریان دریافت می‌کنیم، کاهش پیدا نکند.
مدیرفروش کارخانجات کابل‌سازی ایران گفت: افزایش قیمت جهانی مس، اثر مستقیمی بر هزینه تولید و قیمت تمام شده محصولات دارد اما وجود روند صعودی قیمت مس و محصولات مسی، تلاش بر این بوده است تا حجم سفارشاتی که از سوی مشتریان دریافت می‌کنیم، کاهش پیدا نکند.

ابراهیم قاسمی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: از مهم‌ترین چالش‌هایی که از سال گذشته با آن مواجه هستیم، نوسانات قیمتی فلزهایی مانند مس و آلومینیوم است که در روند تولید ما تاثیرگذاری مستقیمی دارد. ماده اولیه اصلی این شرکت، مس است و به همین دلیل، افت و خیز قیمتی این فلز به صورت کاملا محسوس بر روند تولید و فروش محصولات تاثیرگذار است.

وی افزود: دلیل اصلی تاثیرگذاری نوسانات قیمتی مس بر فروش محصولات، این است که بیشتر قراردادهای ما با پیش‌پرداخت‌های مشخصی تنظیم می‌شوند و نمی‌توانیم روی قیمت شناور مس، فرایند تولید را پیش ببریم اما به خاطر تعهداتی که نسبت به مشتریان خود به عنوان تامین‌کننده سیم و کابل داریم، به هر روشی که می‌شود، تولید و تحویل محصولات به مشتریان را پشت سر می‌گذرانیم.

این فعال صنعت سیم و کابل مسی در ادامه گفت: بنا به تعهداتی که نسبت به مشتریان خود داریم، محصولاتی که از سوی آن‌ها سفارش داده شده است را تولید و به دست آن‌ها رسانده‌ایم. ظرفیت تولید این شرکت با اینکه با معضلاتی مانند نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت مواد اولیه روبه‌رو هستیم، کاهش پیدا نکرده است. در ماه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ تن سیم و کابل مسی و ۳۰۰ تن سیم و کابل آلومینیومی تولید می‌کنیم. همواره تلاش کرده‌ایم تا از میزان تولید این کارخانه کاسته نشود.

مدیرفروش کارخانجات کابل‌سازی ایران در خصوص مشتریان شرکت کارخانجات کابل‌سازی ایران، بیان کرد: محصولاتی نظیر انواع کابل‌های برق ابزار دقیق، فشار متوسط، فشار ضعیف و قوی، مسلح و سربی در این شرکت به تولید می‌رسند. از مشتریان محصولات ما، می‌توان به شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی، فولاد، سیمان و همچنین پروژه‌های بزرگی مانند NGL3200 که مگاپروژه هستند اشاره کرد که طرف قرارداد ما قرار گرفته‌اند و گفتنی است که تاکنون با چالشی که بخواهد مانع همکاری شرکت و مشتریان شود، برخورد نداشتیم.

قاسمی‌نیا در پاسخ به این سوال که برای تولید محصولات از چه مواد اولیه‌ای استفاده می‌کنید، تصریح کرد: برای تولید سیم و کابل‌ها، از مفتول مس هشت میلی‌متری و مواد پلیمری پایه PVC استفاده می‌کنیم. مفتول مسی مورد نیاز خود را از شرکت‌هایی مانند ملی صنایع مس ایران، مس سرچشمه، گیلراد، دنیای مس کاشان تامین می‌کنیم. علاوه‌براین انواع و اقسام نوارهای فولادی و آلومینیومی، سیم‌های گالوانیزه که در مقاطع مختلف ساخته شده‌اند نیز برای تولید سیم و کابل، در خطوط تولید مورد مصرف قرار می‌گیرند.

وی در ارتباط با نحوه فروش محصولات این شرکت، بیان کرد: برای به فروش رساندن محصولات خود به مشتریان، در مناقصه‌هایی که در تاریخ‌های مشخصی برگزار می‌شوند شرکت می‌کنیم، محصولات را عرضه و به فروش می‌رسانیم.

این فعال صنعت مس در پاسخ به سوال خبرنگار «فلزات آنلاین» مبنی بر اینکه افزایش قیمت جهانی مس چه تاثیری روی روند فعالیت این شرکت گذاشته است، یادآور شد: این تاثیرگذاری به صورت مستقیم بوده و کاملا مشهود است. قیمت تمام شده محصولات تولیدی چند برابر افزایش پیدا کرده اما تلاش بر این بوده است تا حجم سفارشاتی که از سوی مشتریان دریافت می‌کنیم، کاهش پیدا نکند. به طور کلی، باید این نکته را در نظر داشت که برای اکثر تولیدکنندگان در همه صنایع کشور، بزرگ‌ترین معضلی که هم منابع مالی شرکت را از بین می‌برد و هم تولیدکننده را به زحمت می‌اندازد، همین نوسانات قیمتی است که در معاملات نهایی نیز به صورت مستقیم اثرگذاری خود را دارد.

مدیرفروش کارخانجات کابل‌سازی ایران در توضیح برنامه توسعه‌ای که در دستور کار این شرکت قرار دارد، عنوان کرد: با وجود همه چالش‌هایی که از سال ۱۳۹۹ تاکنون، مانع‌ تولید قرار گرفته‌اند، تصمیم بر این گرفته شده است تا چند ماه دیگر در زمینه تولید کابل‌های فشار قوی از ۱۳۲ تا ۲۵۰ و ۴۰۰ کیلوولت، خط تولیدی را احداث و فعالیت خود را در این حوزه نیز آغاز کنیم. برخلاف اکثر تولیدکنندگان که در فکر متوقف کردن روند فعالیت خود و تعطیلی واحد تولیدی خود هستند، به فکر ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت هستیم.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=5937
  • نویسنده : مریم ابراهیمی

نوشته‌های مشابه