• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
مدیرعامل شرکت پروفیل سپهر:

وزارت نیرو به وعده خود عمل نکرد

  • کد خبر : 6350
  • 19 مرداد 1400 - 12:51
وزارت نیرو به وعده خود عمل نکرد
مدیرعامل شرکت پروفیل سپهر گفت: قرار بود با توجه به کمبود برق در سطح کشور، برق واحدهای تولیدی، مطابق برنامه خاصی قطع شود اما نه تنها شاهد بی‌نظمی در این زمینه بودیم بلکه بهای برق نیز به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت پروفیل سپهر گفت: قرار بود با توجه به کمبود برق در سطح کشور، برق واحدهای تولیدی، مطابق برنامه خاصی قطع شود اما نه تنها شاهد بی‌نظمی در این زمینه بودیم بلکه بهای برق نیز به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

محمدحسین عظیمی‌ مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: در سال جاری، تولید مطلوبی را تا کنون پشت سر گذاشته‌ایم. البته اگر بخواهیم از نظر اعداد و ارقام میزان تولید را نسبت به مدت مشابه سال قبل و همچنین سال‌های گذشته بسنجیم، می‌توان گفت روند نزولی را در تولید تجربه کردیم اما به طور کلی، عملکرد شرکت با توجه به شرایط اقتصادی موجود، مورد رضایت بوده است. در این چهار ماه، فعالیت خود را تا جایی که چراغ کارگاه روشن باشد و بتوانیم حقوق کارگران خود را از طریق فروش محصولات، به موقع پرداخت کنیم، ادامه داده‌ایم.

این تولیدکننده پروفیل آلومینیومی در پاسخ به این سوال که آیا با کمبود مواد اولیه مواجه هستید یا خیر، بیان کرد: با توجه به اینکه میزان کمتری محصول نسبت به سال‌های قبل تولید می‌کنیم، در تامین مواد اولیه تاکنون با مشکلی مواجه نبوده‌ایم؛ مواد اولیه مورد نیاز شرکت که بیلت آلومینیومی است را هم از بورس کالای ایران و هم از بازار آزاد تامین می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت پروفیل سپهر با اشاره به اینکه خرید از بورس کالا برای همه تولیدکنندگان ممکن است، گفت: اگر تولیدکننده‌ای باشد که سهمیه خرید از بورس کالا نداشته باشد، باید از سوی وزارت صایع تاییدیه دریافت کنند که واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری بوده و تولیدکننده است و می‌تواند با این مجوز از بورس کالا به میزانی که نیاز دارد، ماده اولیه تهیه کند.

وی در مورد تکنولوژی تولید به کار گرفته شده در این شرکت، عنوان کرد: تکنولوژی تولیدی که در خط تولید قرار دارد، مربوط به فرایند رایج اکستروژن بوده که طی سالیان زیادی است که در بیشتر واحدهای تولیدکننده پروفیل به‌کارگیری می‌شود.در این فرایند، بیلت آلومینیومی در کوره باید پیش‌گرم شود و به دمای ۴۸۰ درجه برسد و سپس در دستگاه کانتینر پرس که در این دستگاه نیز دما به ۴۸۰ درجه می‌رسد، قرار می‌گیرد.

عظیمی‌ مقدم اضافه کرد: در انتهای این دستگاه قالب به هر شکلی که متناسب با سفارش و نیاز مشتری است، گذاشته شده است و بیلت حرارت دیده با فشار یک هزار و ۵۰۰ تنی وارد این قالب می‌شود و از آن سو، پروفیل آلومینیومی مطابق شکلی که قالب دارد، خارج می‌شود. پس از آن، پروفیل شکل گرفته شده، خنک می‌شود و کشش مستقیم روی آن انجام می‌‌گیرد و به ابعادی که مشتریان درخواست دارند، از سه تا ۶ متر، برش زده می‌شود. پس از انجام تمام این مراحل، آخرین اقدامی که برای آماده شدن یک پروفیل آلومینیومی باید صورت بپذیرد، عملیات سخت‌کاری است که در این قسمت، پروفیل داخل کوره ایجینگ گذاشته می‌شود که چهار تا پنج برابر سختی و مقاومت محصول افزایش یابد.

این تولیدکننده پروفیل آلومینیومی در پاسخ به این سوال که در حوزه صادرات فعالیت دارید یا خیر، گفت: در سال‌های گذشته، در حوزه صادرات فعال بودیم اما در سال جدید محصولی صادر نکردیم. برقراری ارتباط هم با کشورهای همسایه و هم کشورهای دیگر به علت شرایط پیش آمده، دشوار است. همچنین تضمینی وجود ندارد که هزینه خرید توسط مشتریان خارجی پرداخت شود. ضمن اینکه قوانین بازگشت ارز حاصل از صادرات هم دشوارتر از قبل شده است.

وی در ادامه در خصوص بازار فروش محصولات این شرکت، اذعان کرد: عموم مشتریان ما از شرکت‌هایی که با توانیر و وزارت نیرو کار می‌کنند، هستند. بیشترین کاربرد پروفیل‌هایی که توسط این شرکت‌ها از ما خریداری می‌شود، در تولید لوازم برقی مانند کابل‌شو، لوله‌های پرس و گیره(Clamp) است که برای ساخت این محصولات، به پروفیل‌های آلومینیومی احتیاج است.

عظیمی‌مقدم در پاسخ به سوال خبرنگار «فلزات آنلاین» مبنی بر اینکه قطعی‌های پی‌درپی جریان برق چه تاثیری در فعالیت تولیدی مجموعه داشته است، تصریح کرد: وزارت نیرو طی امضای یک تفاهم‌نامه، اعلام کرد که برای کم کردن بار فشاری که روی ترانس‌های برق آمده است، روزهای پنج‌شنبه و جمعه یا جمعه و شنبه تولید محصول نداشته باشیم و در ازای انجام این کار، مشوق‌هایی نیز در نظر خواهند گرفت اما نه تنها حمایتی در این خصوص صورت نگرفت، بلکه به طور ناگهانی بهای برق مصرفی واحدهای تولیدی را نزدیک به چهار برابر افزایش یافت که این امر نشان از بدعهدی مسئولان دارد.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=6350
  • نویسنده : مریم ابراهیمی

نوشته‌های مشابه