• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پس از رسیدن به بالاترین میزان،

رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی متوقف شد

  • کد خبر : 42463
  • 18 فروردین 1403 - 9:42
رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی متوقف شد
رشد قیمت طلا در روز جمعه 17 فروردین ماه 1403 پس از رسیدن به بالاترین حد تاریخی جلسه قبلی، به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره آمریکا در سال جاری متوقف شد.

قیمت طلا در روز جمعه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ پس از رسیدن به بالاترین حد تاریخی جلسه قبلی، به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره آمریکا در سال جاری متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به نقل از ایسنا، قیمت طلا امسال حدود ۱۳ درصد افزایش یافت و روز گذشته رکورد دیگری را ( دو هزار و ۳۳۰ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس) به ثبت رساند.

از اواسط ماه فوریه با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و اوکراین و عدم اطمینان در مورد اقتصاد چین و سیاست فدرال رزرو ایالات‌ متحده آمریکا، بهای طلا به شدت افزایش یافته است.

هر اونس طلا روز پیش ۰.۲ درصد کاهش یافت و رقم دو هزار و ۲۸۴ دلار و ۸۴ سنت در هر اونس را پس از اینکه در روز پنج‌شنبه به رکورد دو هزار و ۳۰۵ دلار و چهار سنت رسید، ثبت کرد. طلا در مسیر سومین افزایش هفتگی متوالی قرار داشت و تاکنون ۲.۳ درصد افزایش یافته است. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۲ درصد کاهش، به دو هزار و ۳۰۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بار دیگر تاکید کرد که با توجه به قدرت اقتصاد و بالا بودن تورم اخیر، بانک مرکزی ایالات‌ متحده زمان دارد تا در خصوص اولین کاهش نرخ بهره فکر کند.

نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد. داده‌ها نشان می‌دهد که با کاهش تدریجی شرایط بازار کار، تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری ارائه کرده‌اند، بیش از حد انتظار افزایش یافته است.

داده‌های روز پنج‌شنبه نشان داد که کانادا در ماه فوریه بیش از حد انتظار مازاد تجاری ۱.۴ میلیارد دلار کانادا ثبت کرد زیرا سطح بی‌سابقه طلای کار نشده به صادرات کمک کرد تا از افزایش واردات پیشی بگیرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند نقره با یک درصد کاهش، به ۲۶ دلار و ۶۹ سنت، پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش، به ۹۲۶ دلار و ۳۶ سنت و پالادیوم با ۰.۷ درصد کاهش، به یک هزار و ۱۳ دلار و ۶۷ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=42463

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

28فروردین
بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت
ضمن بازیابی سریع اقتصاد چین،

بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.