• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
مدیرعامل شرکت فولاد شمش کوهستان:

آهسته به سمت توسعه گام برمی‌داریم

  • کد خبر : 6461
  • 01 آذر 1400 - 13:58
آهسته به سمت توسعه گام برمی‌داریم
مدیرعامل شرکت فولاد شمش کوهستان گفت: با توجه به شرایط کنونی بازار، امکان برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت نیز وجود ندارد و نمی‌توان پیش‌بینی برای هزینه‌های تولید و همچنین برنامه‌ریزی برای اجرای طرح توسعه داشت.
مدیرعامل شرکت فولاد شمش کوهستان گفت: با توجه به شرایط کنونی بازار، امکان برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت نیز وجود ندارد و نمی‌توان پیش‌بینی برای هزینه‌های تولید و همچنین برنامه‌ریزی برای اجرای طرح توسعه داشت.

مهدی مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: در بهمن ماه ۱۳۸۹ با تولید شمش فولادی فعالیت خود را آغاز کردیم و در حال حاضر با ظرفیت تولید ۱۳ هزار تن در سال شمش‌های فولادی مقاطع ۱۲۵*۱۲۵ میلی‌متر به طول ۱۲ متر، ۳SP ،۵SP و شمش آلیاژی CK45 را تولید می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: فولاد شمش کوهستان برای تولید شمش فولادی بیشتر از آهن اسفنجی استفاده می‌کند که از شرکت‌های بازرگانی تامین می‌شود. به دلیل اینکه پروانه بهر‌ه‌برداری ما هنوز صادر نشده است، واحد تولیدی ما در بورس کالای ایران فعالیتی ندارد.

قطعی برق و گاز

مدیرعامل شرکت فولاد شمش کوهستان در خصوص عمده‌ترین مشکلاتی که در سال ۱۴۰۰ مجموعه فولاد شمش کوهستان را به چالش کشیده است، بیان کرد: قطعی برق در تابستان سال جاری همانند دیگر تولیدکنندگان شامل حال این شرکت نیز شد. اگرچه تاکنون برآورد ریالی در خصوص خسارات این اتفاق در شرکت شمش کوستان انجام نشده است، ولی به طور کلی، خسارت جبران ناپذیری در آن زمان به مجموعه وارد شده است. علاوه‌براین، چالش‌هایی همچون، افزایش حقوق کارگران و هزینه‌های جاری شرکت (آب، برق، مالیات، و..)، در زمانی که به دلیل قطعی برق، میزان تولید ما به صفر رسیده بود، یعنی از ۱۵ تیر ماه تا ۱۶ شهریور ماه، شدت یافت.

همچنین مظفری مطرح کرد: تاکنون با قطع گاز مواجه نشدیم، اما پیش‌بینی می‌شود در فصل زمستان این معضل نیز ایجاد شود زیرا به علت کمبود انرژی، قطع گاز صنایع دور از انتظار نیست.

وی در ادامه اذعان کرد: عمده‌ترین مشتریان مجموعه ما نوردکاران هستند و نحوه فروش ما نیز در بازار آزاد است، در واقع به طور مستقیم با کارخانه‌های نورد در ارتباط هستیم.

منتظر ثبات بازار می‌مانیم

مدیرعامل شرکت فولاد شمش کوهستان درباره مهم‌ترین اولویت‌ شرکت فولاد شمش کوهستان در نیم سال دوم سال جاری توضیحاتی را مطرح کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی بازار، هیچ برنامه و تصمیم‌گیری از پیش تعیین شده‌ای برای آینده فعالیت شرکت نمی‌توانیم داشته باشیم و منتظر خواهیم بود که بازار به ثبات برسد. قیمت‌ها در حال حاضر، نوسانات شدیدی را تجربه می‌کند و به این ترتیب، نمی‌توانیم پیش‌بینی برای هزینه‌های تولید داشته باشیم.

مظفری تاکید کرد: در شرایط کنونی، یک تولیدکننده به سختی می‌تواند برنامه کوتاه‌مدتی نیز داشته باشد و برنامه‌ریزی برای مدت ۶ ماه، غیر ممکن به نظر می‌رسد.

وی در ادامه مطرح کرد: در واقع شرکت ما طرح‌های توسعه‌ در نظر دارد اما امکان پیاده‌سازی برنامه‌های هدفمند با توجه به وضعیت کنونی بازار فراهم نیست و مجبور هستیم گام‌های آهسته‌ای را برای توسعه شرکت خود برداریم.

گلیم خود را از آب بیرون کشیدیم

مدیرعامل شرکت فولاد شمش کوهستان در پاسخ به این سوال که انتظار شما از دولت با توجه به اینکه با در فصل تابستان با قطعی برق مواجه شده‌اید و احتمال قطعی گاز نیز وجود دارد، چه چیز خواهد بود، عنوان کرد: دولت موظف است، در چارچوب قانون، برای حل معضل کمبود انرژی صنایع اقدام کند. در حال حاضر، مهم‌ترین انتظار تولیدکنندگان از دولت برطرف کردن مشکلات تامین برق و گاز است. به طوری که این قطعی‌های انرژی تداوم نداشته باشد و با توجه به اینکه در فصل سرد سال به سر می‌بریم، مسائل و مشکلات ما در این فصل دوچندان نشود. این در حالی است که شرکت فولاد شمش کوهستان تاکنون بدون درخواست هیچ‌گونه حمایتی از دولت، توانسته است به فعالیت خود ادامه دهد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=6461
  • نویسنده : اکرم محمدی

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد