• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
مدیرعامل شرکت صنایع کابل‌سازی افق البرز:

اثر تحریم را نمی‌توان نادیده گرفت

  • کد خبر : 7406
  • 18 آذر 1400 - 15:52
اثر تحریم را نمی‌توان نادیده گرفت
مدیرعامل شرکت صنایع کابل‌سازی افق البرز گفت: تحریم بدون شک تاثیر خود را بر صنعت گذاشته و مشکلات بسیاری را همچون چالش جابه‌جایی ارز در تجارت بین‌المللی به وجود آورده است.
مدیرعامل شرکت صنایع کابل‌سازی افق البرز گفت: تحریم بدون شک تاثیر خود را بر صنعت گذاشته و مشکلات بسیاری را همچون چالش جابه‌جایی ارز در تجارت بین‌المللی به وجود آورده است.

عبدالله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: گروه صنایع کابل‌سازی افق البرز در سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را با هدف تامین تقاضای بازار سیم و کابل، با احداث کارخانه‌ای مجهز در زمینی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع واقع در  شهرک صنعتی لیا قزوین در زمینه تولید انواع کابل فشار ضعیف آغاز کرد و اکنون به تولید انواع سیم و کابل‌های مسی و آلومینیومی فشار ضعیف و فشار متوسط مورد استفاده در صنایع مختلف همچون تولید و توزیع برق، خودروسازی، ساختمان‌سازی، حمل‌ونقل، نفت، گاز و پتروشیمی می‌پردازد.

افزایش ظرفیت تولید در گذر زمان

مدیرعامل شرکت گروه صنایع کابلسازی افق البرز اذعان کرد: این شرکت در سال ۱۳۸۳ با نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات مدرن جهت تولید کابل‌های فشار متوسط و فشار قوی به تکمیل سبد محصولات خود پرداخت و سه سال بعد، ظرفیت تولید سالانه خود را به ۳۰ هزار تن افزایش داد. همچنین کارخانه تولید انواع مفتول­‌های مسی با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار تن در سال ۱۳۸۹ راه‌‎اندازی شد و در حال حاضر، کل ظرفیت اسمی مجموعه ۱۲۰ هزار تن است که با ۶۰ درصد این ظرفیت در حال فعالیت هستیم.

وی در خصوص نحوه تامین ماده اولیه مورد نیاز این مجموعه، عنوان کرد: ماده اولیه مورد نیاز برای تولید سیم و کابل‌های مسی و آلومینیومی از طریق بورس کالا خریداری می‌شود و در زمینه تولید مفتول مسی، ماده اولیه مورد نیاز را از شرکت ملی صنایع مس ایران تهیه می‌کنیم. PVC مورد استفاده کارخانه نیز از شرکت‌های داخلی تامین می‌شود.

هاشمی در ارتباط با فرایند و تکنولوژی تولید محصول، بیان کرد: آلمان یکی از کشورهای شاخص دنیا در زمینه تولید انواع سیم و کابل است که ما عمدتا از تکنولوژی و ماشین‌آلات آلمانی جهت ساخت محصول استفاده می‌کنیم. همچنین اقدامات مهمی در آزمایشگاه شرکت نظیر آنالیز فیزیکی و شیمیایی کامل مواد اولیه مصرفی، صدور مجوز مصرف مواد در فرایند تولید و آزمون‌های کنترل کیفیت محصول تولید شده با استفاده از تجهیزات به‌روز، پیشرفته و منطبق بر استانداردهای جهانی صورت می‌پذیرد.

در حوزه صادرات پروژه محور هستیم

مدیرعامل شرکت صنایع کابل‌سازی افق البرز در ادامه به نحوه صادرات محصولات تولیدی در این شرکت اشاره کرد و گفت: فعالیت شرکت صنایع کابل‌سازی افق البرز در حوزه صادرات در قالب پروژه‌ تعریف می‌شود. به گونه‌ای که ما اگر پروژه خاصی را به مدت چهار الی پنج سال در یک کشور هدف مانند عراق داشته باشیم، دیگر شرایط لازم جهت فعالیت در سایر کشورها همچون پاکستان، ارمنستان و اتریش را نخواهیم داشت. لذا با ارائه مناسب و استاندارد محصول و با اتمام پروژه در کشور هدف، می‌توانیم پروژه جدیدی را در کشوری دیگر مانند ترکیه آغاز کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» مبنی بر اینکه تحریم‌ها تا چه میزان بر فعالیت مجموعه شما اثرگذار بوده است، بیان کرد: تحریم بدون شک تاثیر خود را بر صنعت گذاشته و مشکلات بسیاری را همچون چالش جابه‌جایی ارز در تجارت بین‌المللی به وجود آورده است. اگرچه تحریم می‌تواند هم داخلی و هم خارجی باشد که تحریم داخلی به نظر سخت‌تر و تاثیرگذارتر از تحریم خارجی می‌رسد و در این زمینه می‌توان به بخشنامه‌های متعدد، بروکراسی اداری و به طور کلی، موانعی که دولت بر سر راه تولید قرار می‌دهد، اشاره کرد.

شرایط نامساعد بازار نسبت به سال‌های گذشته

هاشمی در خصوص وضعیت بازار و رقابت محصولات تولیدی این مجموعه، اظهار کرد: وضعیت بازار محصولات مسی در روزهای اخیر نسبت به سال گذشته چندان مناسب نیست و زمانی که میزان عرضه محصول در بازار زیاد باشد و تقاضا کافی نباشد، رقابت خاصی در بازار وجود ندارد اما زمانی که میزان عرضه محصول کم و تقاضا زیاد باشد، بازار رقابت‌پذیر خواهد شد.

وی در پایان در خصوص برنامه‌های طرح توسعه این مجموعه، خاطرنشان کرد: شرکت صنایع کابل‌سازی افق البرز همواره طرح های بسیاری در راستای توسعه فعالیت خود داشته است و در حال حاضر تمرکز خود را بر تولید کالاهای پیشرو گذاشته‌ایم تا با تامین نیاز بازار داخلی، کشور را از واردات محصولات مشابه بی‌نیاز سازد.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=7406

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد