• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

رشد تولید محصولات منتخب معدنی

  • کد خبر : 11290
  • 08 بهمن 1401 - 8:59
رشد تولید محصولات منتخب معدنی
بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ۱۱ محصول منتخب معدنی تولید سه محصول از جمله کنسانتره زغال‌سنگ طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده، تولید آلومینا تغییری نکرده است و الباقی محصولات منتخب معدنی کاهش تولید را تجربه کرده‌اند.

بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ۱۱ محصول منتخب معدنی تولید سه محصول از جمله کنسانتره زغال‌سنگ طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده اما تولید آلومینا تغییری نکرده است و الباقی محصولات منتخب معدنی کاهش تولید را تجربه کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، پس از بالغ بر ۶ ماه، وزارت صنعت، معدن و تجارت، گزارش عملکرد حوزه صنعت و معدن کشور را منتشر کرده است.

آمار ارائه شده از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، تولید کنسانتره زغال‌سنگ در ۹ ماهه امسال ۲۰ درصد نسبت به میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده و از یک میلیون و ۸۲ هزار تن به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده است.

در مقابل، بیشترین افت تولید محصولات معدنی مختص محصولات فولادی است که با افت ۲۳ درصدی، از ۱۸ میلیون و ۹۱۳ هزارتن به ۱۴ میلیون و ۵۲۷ هزار تن کاهش یافته است.

در مجموع ۹ ماهه سال جاری، ۲۱۶ هزار تن کاتد مس و ۲۰ میلیون و ۸۴۵ هزار تن فولاد خام تولید شده است که به ترتیب کاتد مس ۵ درصد و فولاد خام ۲ درصد کاهش تولید نسبت به میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته داشته‌اند.

در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰، به ترتیب ۲۲۸ هزار تن کاتد مس و ۲۱ میلیون و ۲۳۸ هزار تن فولاد خام تولید شده بود.

به‌ نظر می‌رسد علت کاهش تولید این حوزه، محدودیت‌های برق در تابستان امسال و محدودیت‌های زودهنگام گاز صنایع فولادی و سیمانی در کنار محدودیت برق در زمستان امسال بوده است.

در نهایت طبق آمار وزارت صمت، تولید آلومینا در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته و به یک میزان تولید شده است. در هر دو مقطع زمانی مشابه، ۱۷۵ هزار تن آلومینا در کشور تولید شده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=11290

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.