• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع مطرح کرد:

دورخیز ارفع برای افزایش ظرفیت

  • کد خبر : 2459
  • 21 آذر 1400 - 12:37
دورخیز ارفع برای افزایش ظرفیت
مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع گفت: شرکت آهن و فولاد ارفع قصد دارد با اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود، در نهایت ظرفیت تولید واحد فولادسازی خود را به یک میلیون تن برساند و مقدمه آن، افزایش ظرفیت واحد احیا مستقیم و رسیدن به تولید یک میلیون و 200 هزار تن آهن اسفنجی بود که اخیرا به سرانجام رسید.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع گفت: شرکت آهن و فولاد ارفع قصد دارد با اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود، در نهایت ظرفیت تولید واحد فولادسازی خود را به یک میلیون تن برساند و مقدمه آن، افزایش ظرفیت واحد احیا مستقیم و رسیدن به تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آهن اسفنجی بود که اخیرا به سرانجام رسید.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت آهن و فولاد ارفع به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت فولاد کشور، همواره طی سال‌های اخیر توانسته شمش فولاد خود را منطبق با ظرفیت اسمی و حتی بیش از آن تولید کند. علاوه‌براین، در واحد احیا مستقیم شرکت نیز توانستیم به تولید حدود ۸۴۰ هزار تن آهن اسفنجی دست یابیم.

وی افزود: سال گذشته با وجود مشکلات ناشی از قطعی برق و گاز، حدود ۸۲۰ هزار تن شمش فولادی را تولید و ۸۰۵ هزار تن از آن را روانه بازارهای داخلی و صادراتی کردیم. این در حالی است که سال جاری، مشکلات ناشی از قطعی برق مانع روند رو به رشد شرکت شده و صنعت فولاد کشور از این موضوع ضربه خورده است اما از نظر درآمدی این شرکت توانسته است روند خوبی را طی کند.

به تامین پایدار انرژی خوش‌بین نیستیم

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع تاکید کرد: یکی از چالش‌های اصلی شرکت‌های فولادسازی تامین پایدار انرژی به شمار می‌رود که عدم تامین آن علاوه بر فشار بر تولیدکننده، نهایتا به مصرف‌کنندگان نهایی نیز فشار خواهد آورد.

محمدی اذعان کرد: با اینکه شرکت‌های فولادی پیشگام سرمایه‌گذاری در صنعت برق و احداث ۱۰هزار مگاوات نیروگاه جدید شده‌اند اما متاسفانه هیچ تضمینی برای عرضه برق به این شرکت‌ها وجود ندارد زیرا با اینکه بسیاری از تولیدکنندگان فولاد کشور از نیروگاه اختصاصی برخوردار هستند، وزارت نیرو در تابستان برق همه آن‌ها را قطع کرد. بنابراین ممکن است حتی با احداث نیروگاه‌های جدید هم برق به تولیدکنندگان فولاد داده نشود.

توسعه ارفع

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع در خصوص طرح‌های توسعه‌ای این شرکت، عنوان کرد: در برنامه‌های فولاد ارفع، هم توسعه واحد احیا مستقیم و هم واحد فولادسازی دیده شده است. در نظر داریم با افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت تولید واحد فولادسازی، ظرفیت تولید فولاد را از ۸۰۰ هزار تن به یک میلیون تن برسانیم. پیش‌نیاز رسیدن به این ظرفیت، تامین مواد اولیه و افزایش ظرفیت واحد احیا مستقیم است که این مهم با تدابیر صورت گرفته توسط پرسنل توانمند ارفع و دانش فنی داخلی برای اولین بار به صورت زیرسقفی در ایران صورت گرفته که خود گنجینه‌ای گران‌بها از دانش فنی و بهینه‌سازی‌های مالی را برای ارفع در بر داشته است.

وی اذعان کرد: شرکت آهن و فولاد ارفع از تابستان طرح عظیم افزایش ظرفیت واحد احیا مستقیم را آغاز کرد و توانست ظرفیت تولید این واحد را ۵۰ درصد افزایش دهد و از ۸۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال برساند. رسیدن به این ظرفیت برای شرکت بسیار مهم بود؛ چراکه برای تولید یک میلیون تن شمش فولادی، به حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن آهن اسفنجی نیاز داریم که افزایش ظرفیت واحد احیا مستقیم این امکان را فراهم می‌کند. در نتیجه نیاز شرکت را به تامین مواد اولیه با بهای تمام شده بالاتر از بین می‌برد و شرکت با کاهش هزینه‌ها حاشیه سود خود را افزایش می‌دهد.

محمدی تاکید کرد: در هر دو واحد به سمت احداث پروژه جدید نرفتیم و پروژه را در هر دو واحد موجود اجرا کردیم زیرا برای احداث واحد جدید نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان جدید بودیم؛ در حالی که توسعه درون واحد سرمایه بسیار کمتری را می‌طلبد.

بالاترین ضریب خوش‌قولی در تعهدات

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع در خصوص وضعیت فروش ارفع در سال جاری، بیان کرد: ارفع همانند سال‌های گذشته با تمرکز بر بازار داخلی و عرضه مستمر شمش فولادی در بورس کالا، نسبت به تعهدات تکلیفی خود عمل کرده و با توجه به جذابیت بازار صادراتی، با هماهنگی و همکاری کلیه عوامل سازمانی به منظور حفظ مشتریان خود در آن حضوری فعال داشته است.

وی ادامه داد: یکی از مشخصه‌های مهم فولاد ارفع، بالا بودن ضریب خوش‌قولی در انجام تعهدات است که به نظر بازاریابی و فروش به موقع عامل حفظ و ارتقای حسن شهرت سازمانی شده است. علاوه‌براین، تنوع در محصولات تولیدی، تمرکز بر تولید شمش‌های خاص و تمرکززدایی از تولید شمش‌های معمول را برای شرکت ارفع به همراه داشته است.

محمدی در پایان تصریح کرد: امر فروش و بازاریابی در شرکت ارفع به دور از هر گونه تشریفات اداری و دسترسی آسان و ارتباط مستقیم با ارکان تصمیم‌ساز در این حوزه امکان‌پذیر شده و شاید شاخصه اصلی در این بخش همکاری، هماهنگی و مشارکت مدیریت‌های برنامه‌ریزی، تولید، حمل و فروش در تمامی مراحل بازاریابی است. این امر باعث چابکی و دستیابی به یک نظم و انسجام در انجام تعهدات شده است. نتیجه این هماهنگی، ثبت بالاترین قیمت صادراتی ۶۹۵٫۵ دلار در کشور بوده است که به شرکت ارفع تعلق دارد و نشان‌دهنده کیفیت بالای محصولات این شرکت است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2459

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»