• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
مدیرعامل شرکت پرتو روی گداز زنجان:

بهترین حمایت، معافیت مالیات است

  • کد خبر : 6877
  • 30 آذر 1400 - 12:09
بهترین حمایت، معافیت مالیات است
مدیرعامل شرکت پرتو روی گداز زنجان گفت: یکی از موثرترین و مهم‌ترین حمایت‌هایی که دولت می‌تواند انجام دهد، این است که تولیدکننده را از پرداخت مالیات معاف کند تا سرمایه بیشتری در دست داشته باشد و بتواند تولید و فروش رو به رشدی را تجربه کند.
مدیرعامل شرکت پرتو روی گداز زنجان گفت: یکی از موثرترین و مهم‌ترین حمایت‌هایی که دولت می‌تواند انجام دهد، این است که تولیدکننده را از پرداخت مالیات معاف کند تا سرمایه بیشتری در دست داشته باشد و بتواند تولید و فروش رو به رشدی را تجربه کند.

احمد پولچی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: همه کارخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های فعال در صنعت سرب و روی در سال جاری با انواع موانع و چالش‌ها مواجه هستند که می‌توان به موانع موجود در فرایند واردات خاک معدنی و صادرات محصول به شرکت‌های خارجی تامین‌کننده خاک و همچنین عدم همکاری بانک‌ها با تولیدکننده جهت اعطای تسهیلات ویژه تولید اشاره کرد.

تامین ماده اولیه از معادن خصوصی

وی عنوان کرد: عمده مواد اولیه مورد نیاز خود را از معادن متفاوت مستقر در استان‌هایی مانند یزد و کرمان که غیر دولتی هستند، خریداری می‌کنیم؛ چراکه تامین از این معادن بسیار سهل‌تر خرید از معادن دولتی مانند انگوران است که عمدتا با تاخیر در ارسال خاک معدنی، تولید را به توقف می‌کشانند. ضمن اینکه برای خرید خاک معدنی نیز با مشکل تامین نقدینگی مواجه هستیم که با توجه به شرایط اقتصادی کشور، هیچ‌گونه راه حلی نیز در این زمینه وجود ندارد. در نظر داریم واردات خاک معدنی به شیوه تهاتر را در دستور کار قرار دهیم اما معضلات متعددی در این زمینه وجود دارد.

مدیرعامل شرکت پرتو روی گداز زنجان مطرح کرد: برای فروش محصولات خود، هم به شیوه اعتباری و هم نقدی عمل می‌کنیم تا بتوانیم تامین مالی برای خرید مجدد مواد اولیه و ادامه روند تولید داشته باشیم. قطعا بهترین روش فروش محصولات نقدی است اما پرداخت هزینه از سوی مشتریان نیز خود یک فرایند پیچیده است و سبب عقب افتادن شرکت از برنامه تولید می‌شود.

پولچی بیان کرد: محصولات خود را با اختلاف قیمت ۱۵ هزار تومان در هر کیلوگرم پایین‌تر از قیمت اصلی در بازار به فروش می‌رسانیم. با این حال، باز هم برخی مشتریان کالا را خریداری می‌کنند اما هیچگاه پرداخت منظمی ندارند.

رکود بازار

این تولیدکننده در ادامه در خصوص ارزیابی وضعیت بازار فروش محصولات خود گفت: به علت شرایط به وجود آمده در بازار، اگر قیمت‌ها کاهش پیدا کند، مشتری مشتاق به خرید محصول خواهد بود اما اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند، بازار به روند رکود خود ادامه خواهد داد که به طور کامل به ضرر تولیدکننده خواهد بود. ضمن اینکه در حال حاضر نیز با ضرردهی به فعالیت تولیدی خود ادامه می‌دهیم.

ماهانه ۶ میلیارد تومان ضرر کردیم!

مدیرعامل شرکت پرتو روی گداز زنجان در ارتباط با تاثیر قطعی برق بر روند تولید شرکت پرتو روی گداز زنجان، اذعان کرد: بیان این مبلغ باروکردنی نیست اما طبق بررسی‌های مالی صورت گرفته تا آبان ماه، ماهانه به میزان ۶ میلیارد تومان خسارت به خطوط تولید این شرکت وارد آمده است. با اینکه قل از قطع کردن جریان برق کارخانه‌ها، اعلام قبلی می‌شد اما این اعلام فایده‌ای نداشت؛ چراکه به هر نحو به تولید ضرر زده است. در این مدت صرفا توانستیم با ۳۰ درصد ظرفیت کارخانه، ورق روی تولید کنیم. ظرفیت تولید پرتو روی گداز زنجان سالانه هفت هزار تن است و در حال حاضر با ۵۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت هستیم.

حیات صنعت روی به گاز بسته است

پولچی در ارتباط با اثرگذاری قطعی گاز در فصل زمستان بر صنعت روی، بیان کرد: قطع گاز، قطعا مرگ این صنعت است و تاثیری که این معضل بر تولید روی خواهد گذاشت، در مقایسه با قطعی برق، بسیار بزرگ و غیر قابل توصیف است. در صورت قطعی گاز در فصل زمستان، تمام مواد اولیه یخ می‌زند و مواد مذاب درون کوره‌ها نیز منجمد خواهند شد و عملا نمی‎‌توان از این مواد، ورق روی حتی با کیفیت بسیار پایین تولید کرد. تاکنون متاسفانه در این امر، دولت هیچ حمایتی از تولیدکننده نکرده  و احازه داده است به راحتی تولیدکننده متحمل خسارت شود.

معافیت بخش تولید از مالیات

وی اظهار کرد: تولیدکنندگان به گرفتن وام ویژه تولید دلخوش هستند اما باید این واقعیت را پذیرفت که تسهیلات بانکی هیچ مشکلی را در زمینه برطرف نمی‌کند. شاید یکی از موثرترین و مهم‌ترین کمک‌هایی که دولت می‌تواند انجام دهد، این است که تولیدکننده را از پرداخت مالیات معاف کند تا سرمایه بیشتری در دست داشته باشد و بتواند تولید و فروش رو به رشدی را تجربه کند. عنوان شده است که صادرکنندگان از مالیات معاف شده‌اند اما برای انجام صادرات هم دولت ۲ درصد مالیات دریافت می‌کند.

توقف طرح توسعه

مدیرعامل شرکت پرتو روی گداز زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار «فلزات آنلاین» مبنی بر اینکه آیا برای این شرکت طرح توسعه‌ای در نظر دارید یا خیر، مطرح کرد: بله؛ نزدیک به سه تا چهار سال به دنبال دریافت مجور برای طرح تبدیل ضایعات خاک اکسیدی و در نهایت، تولید محصول جدید و ایجاد ارزش افزوده بودیم که متاسفانه موفق نشدیم و اصلی‌ترین مانعی که برای عدم پذیرش طرح دانش‌بنیان ما وجود داشت، از سوی کارشناسان سازمان محیط زیست بود که این طرح را آلاینده و برای محیط زیست خطرآفرین اعلام کردند.

کارشناسان محیط زیست بدون علم، عمل می‌کنند

این فعال صنعت روی تاکید کرد: افرادی به عنوان کارشناس در مسندهای مختلف سازمان محیط زیست روی کار آمده‌اند که متاسفانه از دانش و علم کافی در حوزه خود، بهره‌مند نیستند؛ به طوری اگر از آن‌ها پرسش‌هایی مبنی بر چرایی مخالفت با این طرح‌ توسعه مطرح شود، پاسخ روشنی بیان نمی‌کنند و پیشنهادی نیز برای جلوگیری از آلایندگی احتمالی طرح نیز ندارند؛ بنابراین تنها از اعطای مجوز جلوگیری می‌کنند.

پولچی در پایان یادآور شد: تولید در کشور نیاز به حمایت‌های همه‌جانبه دولت دارد و در سالی که باید موانع از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود تا بتوانند با قدرت بیشتری فرایند تولید و فروش محصولات خود را دنبال کنند، نباید از صفر تا صد فرایند تولید، پر از چالش‌های متفاوت باشد که این امر در درازمدت، چیزی جز خاموش شدن خطوط تولید کارخانه‌های تولیدکننده سرب و روی و خانه‌نشینی کارکنان آن‌ها در بر نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=6877
  • نویسنده : مریم ابراهیمی

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد