• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
مدیرعامل شرکت آلومینیوم هزاره سوم میلاد:

فروش فویل آلومینیومی رونق گرفت

  • کد خبر : 6913
  • 21 بهمن 1400 - 13:02
فروش فویل آلومینیومی رونق گرفت
مدیرعامل شرکت آلومینیوم هزاره سوم میلاد گفت: خوشبختانه در سال 1400، با چالشی در زمینه تامین مواد اولیه و فروش محصول مواجه نبودیم و کاهش واردات محصولات خارجی مشابه، باعث شد سهم خود را در بازار داخلی افزایش دهیم.
مدیرعامل شرکت آلومینیوم هزاره سوم میلاد گفت: خوشبختانه در سال ۱۴۰۰، با چالشی در زمینه تامین مواد اولیه و فروش محصول مواجه نبودیم و کاهش واردات محصولات خارجی مشابه، باعث شد سهم خود را در بازار داخلی افزایش دهیم.

سید حسن حقگو در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: در شرکت آلومینیوم هزاره سوم میلاد فویل‌های آلومینیومی تولید می‌شود که ضخامت آن از هفت میکرون به بالا متغیر است. ظرفیت تولید این شرکت سالانه یک هزار تن بوده و تقریبا ۱۰۰ درصد این ظرفیت فعال است. تاکنون هیچ بخشی از خطوط تولید غیر فعال نشده است و بدون چالش خاصی به کار تولید ادامه داده‌ایم. برای تولید فویل‌های آلومینیومی با ضخامت‌های متفاوت، به شمش آلومینیومی خالص نیاز است که به راحتی هم از بازار آزاد و هم از بورس کالا می‌توانیم این ماده اولیه را تامین کنیم.

خرید آسان آلومینیوم از بورس کالا

مدیرعامل شرکت آلومینیوم هزاره سوم میلاد در ادامه مطرح کرد: برای خرید از بورس کالای ایران، همه اسناد و مدارک مورد نیاز را به این بنگاه ارسال کرده‌ایم و با داشتن کد بورسی فعال و ارائه صورت‌حساب مالی شفاف و حساب بانکی بدون مشکل و بدهی، نیاز خود به مواد اولیه را مرتفع می‌سازیم. به صورت کلی، تولید از صفر تا صد دردسر است و هر کسی که وارد این بخش شود، باید بتواند سازگاری لازم را با شرایطی که غیر قابل پیش‌بینی است، داشته باشد زیرا گاهی ممکن است شرایط تولید برخلاف توقع و تلاش‌های مستمر تولیدکننده پیش برود.

این تولیدکننده فویل آلومینیومی در تکمیل صحبت خود عنوان کرد: شمش‌های آلومینیومی خالصی که در شرکت‌های داخلی تولید و در بورس کالای ایران عرضه می‌شود، از کیفیت بسیار بالا و مرغوبی برخوردار است و به میزان نیاز نیز عرضه این محصولات انجام می‌شود اما اینکه تولیدکنندگان مدام به نحوه عرضه و فروش اعتراض دارند، نشان از کم‌لطفی آن‌ها است. اولین شرطی که هر تولیدکننده باید برای خرید شمش آلومینیومی داشته باشد، نقدینگی کافی است و اگر از این حیث مشکلی وجود نداشته باشد، به راحتی می‌توان از بورس کالا مواد اولیه مورد نیاز را تامین کرد.

سودآوری مناسب در سال ۱۴۰۰

حقگو در ارزیابی وضعیت فروش محصولات این شرکت، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰، شرایط فروش بسیار مطلوب بود. با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و در نهایت، رشد قیمت تمام شده محصول تولیدی، توانستیم سود مطلوبی به دست آوریم. رشد ۵۰ تا ۶۰ درصدی قیمت مواد اولیه برای بسیاری سبب ضرردهی شد اما برای ما این شرایط وارونه بود و برخلاف تصور، مشتریان فویل‌ آلومینیومی را از دست ندادیم و توانستیم به خوبی محصولات خود را به فروش برسانیم. به صورت تقریبی نزدیک به ۶۰۰ تن فویل آلومینیومی طی ۱۰ ماهه سال جاری تولید در این مجموعه تولید شده و به فروش رسیده است.

خودروسازان، مشتری اصلی فویل آلومینیومی

مدیرعامل شرکت آلومینیوم هزاره سوم میلاد در خصوص نیروهای فعال در این شرکت، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ نفر به طور مستقیم در خطوط تولید مشغول به فعالیت هستند و علاوه بر اینکه تاکنون تعدیل نیرو نداشتیم، در سال جدید نیز اقدام به استخدام نیرو کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که محصول تولیدی این شرکت در چه صنایعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اذعان کرد: عمده مشتریان ما خودروسازان هستند و البته صنایع مختلف دیگری نیز که از فویل آلومینیومی برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند، جزو مشتریان ما به حساب می‌آیند.

به صادرات می‌‌اندیشیم

حقگو در خصوص تکنولوژی تولید فویل آلومینیومی در این شرکت، گفت: فویل آلومینیومی در این مجموعه به وسیله نورد ورق آلومینیومی و تبدیل آن به ضخامت‌های نازک‌تر، تولید می‌‌شود که در نهایت به صورت کویل به دست مشتری می‌رسد. برای عرضه محصولات خود در بازارهای بین‌المللی تاکنون اقدامی انجام نداده‌ایم اما صادرات را در دستور کار خود، قرار داده‌ایم. البته باید در ابتدا بررسی کرد که مشتریان این محصولات بیشتر در کدام کشورها هستند تا بعد از آن بهتر بتوانیم ارتباط تجاری برقرار کنیم. در کنار این موضوع، باید به این نکته نیز توجه کرد که قیمت‌های صادراتی در حال حاضر برای ما قابل رقابت نیست و می‌توان گفت هم برای تولیدکننده و هم مصرف‌کننده صرفه اقتصادی ندارد و علت آن نیز، حضور کشور چین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلومینیوم در جهان بوده که به شدت رقابت را برای سایر شرکت‌ها سخت کرده است.

تحریم‌ها به حضور ما در بازار داخلی کمک کرد

این تولیدکننده فویل آلومینیومی در ارتباط با تاثیر تحریم‌ها بر روند تولید و فروش محصولات، اظهار کرد: تحریم‌ها برای ما بسیار سودمند بود؛ به این دلیل که قبل از تحریم‌ها تمام محصولات آلومینیومی موجود در بازار داخلی، تولید کشور چین بود که امکان حضور مفید در بازار داخلی را به ما نمی‌داد و به همین دلیل نمی‌توانستیم آن طور که باید، محصولات خود را در بازار داخلی به فروش برسانیم اما با آغاز تحریم‌ها و به صفر رسیدن واردات کالاهای چینی، این فرصت را به دست آوردیم تا بتوانیم به رقابت با سایر تولیدکنندگان داخلی بپردازیم.

طرح توسعه در دستور کار

مدیرعامل شرکت آلومینیوم هزاره سوم میلاد در پاسخ به خبرنگار «فلزات آنلاین» مبنی بر اینکه برای توسعه تولید چه برنامه‌هایی در نظر گرفته‌اید، تصریح کرد: قصد داریم با خریداری زمینی برای افزودن خط تولید جدید، ماشین‌آلات تکمیلی مورد نیاز خود را وارد کنیم و برای این منظور، اقدامات اولیه جهت دریافت مجوز از وزارت صمت و پیگیری برای تعیین تکلیف کردن اینکه آیا زمینی به ما تخصیص داده خواهد شد یا خیر را انجام دادیم و در ماه‌های آتی برنامه توسعه‌ای خود را تکمیل می‌کنیم و به اجرا در خواهیم آورد.

وی به وضعیت ماشین‌آلات کنونی مستقر در خطوط تولید اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون تجهیزات و ماشین‌آلاتی که از آن‌ها برای تولید فویل آلومینیومی استفاده می‌کنیم، همه به‌روز و متعلق به کشور آلمان هستند. توانسته‌ایم با روش مهندسی معکوس همه قعطات ماشین‌آلات را بومی‌سازی کنیم تا اگر قطعه‌ای با خرابی مواجه شد، برای تعمیر آن دچار چالش‌ نشویم و نیازمند واردات نباشیم.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=6913
  • نویسنده : مریم ابراهیمی

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است