• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

ادامه روند نزولی قیمت طلای جهانی

  • کد خبر : 23736
  • 28 تیر 1402 - 11:41
ادامه روند نزولی قیمت طلای جهانی
قیمت طلا امروز چهارشنبه 28 تیر ماه از بالاترین سطح یک ماهه خود کاهش یافت و دلار نیز اندکی تقویت شد.

قیمت طلا امروز چهارشنبه ۲۸ تیر ماه از بالاترین سطح یک ماهه خود کاهش یافت و دلار نیز اندکی تقویت شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا با ۳.۸ درصد کاهش، به یک هزار و ۹۷۳ دلار و ۹۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۱۹ درصد کاهش، به یک هزار و ۹۷۴ دلار و ۹۰ سنت رسید. قیمت طلا در روز سه‌شنبه با یک هزار و ۹۸۴ دلار و ۱۹ سنت، به بالاترین حد خود از ۲۴ ماه می رسیده بود.

شاخص دلار در روز گذشته از پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته بالاتر رفت و طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران‌تر کرد.

خرده فروشی ایالات‌ متحده در ماه گذشته، کمتر از حد انتظار و ۰.۲ درصد افزایش یافت؛ در حالی که اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز انتظار ۰.۵ درصدی را داشتند.

ییپ جان رانگ، استراتژیست بازار بیان کرد: در حالی که انتظار می‌رود شاهد افزیش ۲۵ واحدی نرخ بهره در نشست روز ۲۶ جولای فدرال رزرو باشیم، بانک مرکزی ایالات‌ متحده در تلاش است لحن جنگ‌طلبانه خود را حفظ کند که می‌تواند روند صعودی طلا را به چالش بکشد.

طبق نظرسنجی رویترز از ۱۰۶ اقتصاددان، افزایش نرخ بهره در روز ۲۶ جولای، به محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد آخرین افزایش فدرال رزرو در چرخه انقباض فعلی خواهد بود. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

قیمت طلا ممکن است مجبور شود سطح کلیدی دو هزار دلار را بازیابی و اطمینان بیشتری برای خریداران ایجاد کند. چین اعلام کرد که برنامه‌هایی برای تثبیت رشد در ۱۰ بخش از جمله خودرو و فولاد تدوین خواهد کرد زیرا آن‌ها با مشکلاتی مانند تقاضای ناکافی و کاهش درآمد مواجه هستند.

در بازار سایر فلزات، بهای نقره و پلاتین هر دو به ترتیب با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۶ سنت و ۹۸۲ دلار و ۲۲ سنت در هر اونس رسید و پالادیم تقریبا یک درصد کاهش یافت و به یک هزار و ۳۰۶ دلار و ۹۷ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=23736

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

28فروردین
بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت
ضمن بازیابی سریع اقتصاد چین،

بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.