• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
مدیرعامل شرکت آلومینیوم صنعت بهاران:

دولت باید نرخ تورم را کنترل کند

  • کد خبر : 6928
  • 11 اسفند 1400 - 13:22
دولت باید نرخ تورم را کنترل کند
مدیرعامل شرکت آلومینیوم صنعت بهاران گفت: با توجه به نوسانات قیمت در بازار، سعی در حفظ روند تولید و فروش پروفیل آلومینیومی داریم و امیدوار هستیم با مدیریت نرخ تورم توسط دولت، بتوانیم در سال آتی طرح‌های توسعه مجموعه را اجرایی کنیم.
مدیرعامل شرکت آلومینیوم صنعت بهاران گفت: با توجه به نوسانات قیمت در بازار، سعی در حفظ روند تولید و فروش پروفیل آلومینیومی داریم و امیدوار هستیم با مدیریت نرخ تورم توسط دولت، بتوانیم در سال آتی طرح‌های توسعه مجموعه را اجرایی کنیم.

ابوالقاسم خاکساری‌ مهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت آلومینیوم صنعت بهاران در زمینه تولید پروفیل و مقاطع آلومینیومی فعالیت دارد. ظرفیت تولید این شرکت دو هزار و ۱۰۰ تن در سال است که در حال حاضر با یک ‌سوم این میزان ظرفیت، مشغول به فعالیت هستیم و تقریبا می‌توان گفت روزانه دو تن محصول تولید می‌کنیم و به فروش می‌رسانیم.

وی افزود: طی سال جاری با معضلات فراوانی در زمینه تولید مواجه شدیم که ازجمله آن‌ها می‌توان به عدم ثبات قیمت مواد اولیه و رشد بی‌سابقه نرخ تورم در حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد اشاره کرد. ابن مشکلات تاثیر بسزایی در قیمت تمام شده محصول و همچنین نقدینگی مجموعه گذاشت. فعالیت خود را در زمینه تولید پروفیل آلومینیومی در سال ۱۳۹۲ آغاز کردیم و امسال، یکی از بدترین سال‌های تولید در صنعت پروفیل آلومینیوم بود.

 خرید از بورس کالا، روند تولید را با کندی همراه کرد

مدیرعامل شرکت آلومینیوم صنعت بهاران در ادامه به فرایند تامین مواد اولیه مورد استفاده در این مجموعه اشاره کرد و گفت: از شمش‌های آلومینیومی خالص تولید داخل استفاده می‌کنیم و خرید خود را از بورس کالای ایران انجام می‌دهیم. چالشی در خرید از بورس کالا وجود ندارد و تنها زمان‌بر بودن فرایند خرید و تحویل ماده اولیه به خریداران، کمی روند تولید را کند می‌کند.

این فعال صنعت آلومینیوم در خصوص مشتریان شرکت آلومینیوم صنعت بهاران، مطرح کرد: عمده مشتریان محصولات تولید شده در مجموعه ما، فعالان صنایع ساختمان و کشاورزی و بعضی واحدهای صنعتی هستند. در صنعت کشاورزی، از آلومینیوم به منظور تولید لوله‌های آبیاری بارانی استفاده می‌شود. فرایند تولید پروفیل‌های آلومینیومی در این شرکت نیز همانند شرکت‌های دیگر به روش اکسترود آلومینیوم است. در این روش، شمش‌های مذاب درون قالب‌های از پیش سفارش داده شده، ریخت می‌شوند و پس از خروج از قالب و سرد شدن، به میزان سختی مدنظر می‌رسند و در پایان تبدیل به پروفیل آلومینیومی می‌شوند. تمام مراحل فرایند تولید با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات ایرانی انجام می‌شود.

بی‌ثباتی قیمت، چالش اصلی فروش محصول

خاکساری‌ در خصوص ارزیابی بازار فروش محصولات خود، عنوان کرد: میزان تولید در این شرکت رضایت‌بخش است اما مشکلی که در فروش محصولات خود داریم، نوسان قیمت است که در یک برهه زمانی، توان خرید مشتریان کاهش پیدا می‌کند و آن‌ها نمی‌توانند به میزان مطلوب خرید کنند؛ چراکه به عنوان مثال، مشتریان میزان سرمایه‌ مشخصی را برای خرید محصول در نظر می‌گیرند و زمانی که موعد خرید محصول فرا می‌رسد، باید چند برابر بیشتر از سرمایه‌ اولیه هزینه کنند که در چنین شرایطی با کمبود نقدینگی مواجه می‌شوند و نمی‌توانند نیاز خود را تامین کنند. در چنین شراطی میزان فروش شرکت کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط نامساعدی که طی سال ۱۴۰۰ در تولید و فروش محصولات بر بازار حاکم شده است، ما توانستیم نزدیک به ۶۰۰ تن محصول را تولید کنیم و به مشتریان خود تحویل دهیم. در حالی که اگر قیمت‌ها روند باثباتی را طی می‌کردند، قطعا توانایی تولید و فروش محصول بیشتری را داشتیم.

به تعویق افتادن اجرای طرح توسعه

مدیرعامل شرکت آلومینیوم صنعت بهاران در پاسخ به سوال خبرنگار «فلزات آنلاین» مبنی بر اینکه آیا طرح توسعه‌‌ای برای این مجموعه در نظر دارید یا خیر، مطرح کرد: با توجه به نوسانات قیمت در بازار، سعی در حفظ روند تولید و فروش پروفیل آلومینیومی داریم و امیدوار هستیم با مدیریت نرخ تورم توسط دولت، بتوانیم در سال آتی طرح‌های توسعه مجموعه را اجرایی کنیم. اگر قصد اجرای طرح توسعه را داشته باشیم، برای گسترش فضای کار، افزایش تعداد و میزان بهره‌وری ماشین‌آلات و همچنین افزایش شیفت کاری در سال‌های آتی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. در حال حاضر، روزانه در یک شیفت کاری مشغول به فعالیت هستیم.

خاکساری‌ تصریح کرد: تاکنون توانسته‌ایم در این شرکت برای ۴۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کنیم و با توجه به شرایط موجود، تلاش کرده‌ایم تمام نیروهای انسانی شاغل در مجموعه را حفظ کنیم و هیچ تعدیل نیرویی نداشته باشیم. لازم به ذکر است که مجموعه ما در استان همدان واقع شده است.

این فعال صنعت آلومینیوم در خصوص توقع تولیدکنندگان از دولت، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان در برهه‌های زمانی مختلف، نیازمند دریافت تسهیلات از بانک‌ها هستند. بر همین اساس، اگر دولت بتواند به بانک‌ها با قاطعیت دستور دهد تا تسهیلات تولید با نرخ سود پایین‌تری از سوی آن‌ها به تولیدکننده اعطا شود، تمام فعالان صنعتی می‌توانند بسیاری از مشکلات مالی بزرگ خود را حل کنند. ضمن اینکه بهترین کاری که دولت می‌تواند برای تولیدکنندگان انجام دهد، کنترل نرخ تورم و ثبات قیمت است.

در قوانین مرتبط با تسهیلات تولید بازنگری شود

مدیرعامل شرکت آلومینیوم صنعت بهاران اذعان کرد: به منظور ادامه فعالیت خود در بازه‌های زمانی مختلف، ناچار به دریافت تسهیلات هستیم. مهم‌ترین مسئله‌ای که در این زمینه وجود دارد، این است که فاصله زمانی درخواست و پرداخت تسهیلات به حساب شرکت، منجر به ایجاد وقفه در بخش تولید می‌شود و همچنین بازپرداخت نرخ سود ۱۸ درصدی که برای این تسهیلات در نظر گرفته شده است، تولیدکننده را با مشکلات بسیاری مواجه می‌کند.

خاکساری‌ در ارتباط با پرداخت مالیات‌ در بخش‌های متفاوت زنجیره تولید ،یادآور شد: در هر کدام از مراحل خرید مواد اولیه، تولید و فروش محصول، میزان درصدهای از پیش تعیین شده‌ای را باید به عنوان مالیات به اداره مالیات پرداخت کنیم که این موارد شامل مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر عملکرد و… می‌شود. همچنین مالیات بر ارزش افزوده در فاکتورهای فروش رسمی و قانونی شرکت درج شده است و مشتریان نیز ملزم به پرداخت آن هستند. به صورت کلی، ۲۵ درصد از کل درآمد سالانه مجموعه را به خزانه دولت واریز می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=6928
  • نویسنده : مریم ابراهیمی

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است