• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

ثبات قیمت طلا در بازارهای داخلی

  • کد خبر : 33991
  • 27 آبان 1402 - 13:10
ثبات قیمت طلا در بازارهای داخلی
یک کارشناس بازار سکه و طلا گفت: علی‌رغم افزایش به یک‌‎باره قیمت جهانی طلا از روز چهارشنبه 24 آبان ماه، قیمت سکه و طلا در بازار داخلی با مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ثابت ماند و هم‌اکنون قیمت طلای داخلی هیچ‌ حبابی ندارد.

یک کارشناس بازار سکه و طلا گفت: علی‌رغم افزایش به یک‌‎باره قیمت جهانی طلا از روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه، قیمت سکه و طلا در بازار داخلی با مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ثابت ماند و هم‌اکنون قیمت طلای داخلی هیچ‌ حبابی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، محمد کشتی‌ آرای در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا، بیان کرد: در هفته‌ای که گذشت، قیمت اونس جهانی تا روز چهارشنبه هفته گذشته، تغییرات زیادی نداشت و در همان محدوده یک هزار و ٩٣٨ دلار در حال نوسان بود اما از روز چهارشنبه به یک‌باره قیمت اونس جهانی، با ٣٣ دلار افزایش همراه شد و تا یک هزار و ٩٧٣ دلار افزایش پیدا کرد. در حال حاضر نیز اونس جهانی طلا به یک هزار و ٩۶۶ دلار رسیده است که افزایش حدودا ٢٨ دلاری را نسبت به ابتدای هفته گذشته نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، کاهش نرخ ارز سبب شد که افزایش ٢٨ دلاری اونس جهانی تاثیری بر بازار داخلی نداشته باشد. در نتیجه طی یک هفته اخیر همان طور که هفته قبل پیش‌بینی می‌شد، تقریبا بازار از یک ثبات نسبی، برخوردار و ثبات قیمت ادامه‌دار بود. بر این اساس، علی‌رغم اینکه باید طبیعتا با افزایش قیمت اونس جهانی طلا، قیمت سکه و طلا در بازار داخل نیز افزایشی می‌شد، چنین اتفاقی نیفتاد و ‌نه‌ تنها افزایشی نداشت بلکه کاهش قیمت نیز به دلیل کاهش نرخ ارز رخ داده است.

این کارشناس بازار سکه و طلا عنوان کرد: این روزها، نرخ ارز با توجه به کنترل و مدیریتی که بانک مرکزی در خصوص قیمت ارز دارد، تقریبا از ثبات خوبی بهره‌مند است. نکته جالب اینجاست که تحلیلگران با توجه به تحولات سیاسی و اقتصادی در منطقه، پیش‌بینی می‌کردند که نرخ ارز افزایشی باشد اما مدیریت بانک مرکزی سبب شد که قیمت‌ها سیر نزولی داشته باشد.

کشتی‌ آرای اظهار داشت: در هفته‌ای که گذشت، حباب سکه تغییری نداشت که این نشان‌دهنده تعادل در عرضه و تقاضاست. به نظر می‌رسد که با توجه به ثبات قیمتی که طی دو هفته اخیر داشتیم، هفته آینده نیز همین ثبات قیمت بر بازار حاکم باشد و تغییرات خاصی برای قیمت‌ها پیش‌بینی نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طلا در هفته‌های گذشته حباب داشت اما در حال حاضر با توجه به کاهش دادوستدها، حباب آن به صفر رسیده است. در حقیقت قیمت طلا واقعی بوده و هیچ گونه حبابی ندارد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=33991

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

28فروردین
بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت
ضمن بازیابی سریع اقتصاد چین،

بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.