• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

تقویت ارتباط ایمیدرو با رسانه‌ها

  • کد خبر : 8658
  • 27 اردیبهشت 1401 - 15:52
تقویت ارتباط ایمیدرو با رسانه‌ها
مدیر روابط عمومی ایمیدرو گفت: به دنبال تقویت روابط ایمیدرو با رسانه‌ها هستیم و از پیشنهادات و انتقادات سازنده در راستای ارتقای حوزه معدن استقبال می‌کنیم.

مدیر روابط عمومی ایمیدرو گفت: به دنبال تقویت روابط ایمیدرو با رسانه‌ها هستیم و از پیشنهادات و انتقادات سازنده در راستای ارتقای حوزه معدن استقبال می‌کنیم.

حمید علی آبادیان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» بیان کرد: سازمانی موفق است که روابط عمومی خوبی در آن مستقر باشد. هر جزء سازمان اهمیت خاص خود را دارد. به عبارت بهتر، روابط عمومی جلوه موفقیت‌های سازمان است.

وی افزود: در صورتی که روابط عمومی نتواند به وظایف خود به درستی عمل کند، حتی اگر سازمان عملکرد موفقی داشته باشد، جلوه‌ای پیدا نمی‌کند. عکس آن، در صورتی که سازمان در بخش‌های مختلف کم و کاست داشته باشد و روابط عمومی به خوبی به وظایف خود عمل کند، و برای اصلاح نواقص تلاش کند، سازمان جلوه خوبی خواهد داشت.

به روابط عمومی نگاه علمی داریم

مدیر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران خاطرنشان کرد: نگاه روابط عمومی به این مقوله باید علمی باشد. متاسفانه در برخی از سازمان‌ها جایگاه روابط عمومی جدی گرفته نمی‌شود و سازمان نگاه غیر تخصصی و غیر علمی به این موضوع دارد که متاسفانه این امر هم به جایگاه روابط عمومی و هم به سازمان آسیب می‌زند. عدم نگاه به جایگاه روابط عمومی به صورت علمی یک نقطه ضعف بزرگ است.

علی آبادیان ادامه داد: هنگامی که به جایگاه روابط عمومی به صورت علمی نگاه شود، آنگاه باید چارچوب و قواعدی برای آن تعریف کرد که با قواعد علمی و روز دنیا منطبق خواهد بود. در صورت حاکم شدن نگاه علمی در جایگاه روابط عمومی، باید آموزش در اولویت قرار گیرد. یک مجموعه روابط عمومی پویا باید دائما آموزش ببیند و همواره به‌روز باشد. میزان پیشرفت روابط عمومی در دنیا هر روز تغییر می‌کند و از این رو یک روابط عمومی علمی و موفق باید با علم و نگاه روز پیش رود. اگر روابط عمومی از علم روز بهره نبرد، سازمان متبوع عقب می‌افتد.

وی با تاکید بر جایگاه روابط عمومی میان جامعه، عنوان کرد: روابط عمومی باید اعتماد جامعه و افکار عمومی درون و بیرون سازمان را جلب کند. یکی از عوامل اصلی که می‌تواند جایگاه روابط عمومی بالاتر ببرد این است که سازمان تریبون به همه مدیران خود بدهد تا در کنار رئیس سازمان به جامعه اطلاع‌رسانی انجام دهند در ایمیدرو خوشبختانه این نگاه حاکم است.

مدیر روابط عمومی ایمیدرو تصریح کرد: در صورتی که تریبون روابط عمومی یک‌سویه در اختیار رئیس سازمان قرار گیرد، هم اعتماد بیرون و هم اعتماد درون سازمان از دست می‌رود. از این رو روابط عمومی باید با صداقت نقاط امیدآفرین و اقدامات مثبت سازمان را به بیرون اعلام کند؛ همچنین باید نقاط ضعف و نواقصی که از بیرون به سازمان اطلاع داده می‌شود را به حوزه‌های مربوطه انتقال دهد تا این نواقص برطرف شوند.

خون تازه در رگ‌های سازمان جاری شد

علی آبادیان در خصوص اقدامات حوزه روابط عمومی ایمیدرو در چند ماه گذشته، مطرح کرد: با توجه به تغییرات دولت در چند ماه گذشته، فضای چندانی برای روابط عمومی بسیاری از سازمان‌های دولتی جهت مانور روی اقدامات وجود نداشت و حتی نگاه به جایگاه‌های مدیران با تردید بود. به نوعی شرایط برای روابط عمومی سازمان‌ها دشوار شده بود.

وی تاکید کرد: پس از استقرار تیم مدیریت جدید در روابط عمومی، با مشورت تیم قبلی خون تازه‌ای در رگ سازمان و ارتباط با رسانه‌ها جاری شد. ضمن اینکه فضا برای کار نیز بازتر و دولت جدید کاملا مستقر شده بود. همچنین مدیران سازمان نیز پیگیر کار رسانه‌ای از سوی روابط عمومی و نیز امیدآفرینی میان جامعه بودند.

مدیر روابط عمومی ایمیدرو با اشاره به سیاست‌های این مدیریت جهت پیشبرد اهداف یاد شده، گفت: دو سیاست را در روابط عمومی ایمیدرو دنبال کردیم؛ نخست ارتباط موثر با رسانه‌ها، از این رو تلاش کردیم ارتباط دو سویه با رسانه‌ها را که از دوره ی قبل آغاز شده بود، تقویت کنیم. دومین اقدام این حوزه، تقویت ارتباطات درون‌سازمانی بوده است. هر چند که به دلیل شیوع ویروس کرونا طی دو سال گذشته، حوزه روابط عمومی محدود شده بود.

علی آبادیان اذعان کرد: اعتقاد در ایمیدرو بر آن است که روابط عمومی مانند چراغ یک ماشین در جاده تاریک است که نبود روابط عمومی موثر و کارآمد به سازمان آسیب می‌زند. به عبارت بهتر، روابط عمومی تسهیل‌کننده ارکان سازمان است.

وی با بیان اینکه ارتباط با رسانه‌ها را تقویت کردیم، گفت: یکی از رویکردهای اصلی تیم روابط عمومی جدید، ارتباط موثر و تقویت آن با رسانه‌ها بوده است. از این رو در چند ماه گذشته بیش از ۲۰۰ نفر را به سازمان دعوت کردیم. همچنین برنامه راهیان صنعت و بازدید از معادن و کارخانه‌های تولیدی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیر روابط عمومی ایمیدرو در خصوص فعالیت‌های درون‌سازمانی نیز بیان کرد: در ایمیدرو برنامه‌هایی برای کارکنان و خانواده‌های آن‌ها جهت افزایش نشاط درون سازمان تدارک دیدیم.

نقد سازنده را پیگیری می‌کنیم

علی آبادیان به چشم‌انداز حوزه روابط عمومی ایمیدرو گریزی زد و عنوان کرد: با توجه به فروکش کردن شیوع ویروس کرونا در کشور و حمایت مسئولان دولتی از حوزه روابط عمومی، چند ماه آینده در حوزه روابط عمومی روشن است. البته این مهم به شرطی محقق می‌شود که مدیران روابط عمومی به درستی با شناخت از حیطه مسئولیت سازمانی، به وظایف خود عمل کنند و با استفاده از ابزارهایی که موجود است، مسیر روشن پیش رو را بپیمایند. به طور حتم ارتقای سطح روابط با رسانه‌ها و نیز ارتقای روابط درون‌سازمانی را پیگیری خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ایمیدرو یک سازمان وسیع است و تعداد زیادی زیرمجموعه دارد. از این رو در نظر داریم ارتباط میان روابط عمومی‌های شرکت‌های تابعه را نیز تقویت کنیم. در این رابطه سیاست‌گذاری حوزه روابط عمومی شرکت‌‌های زیرمجموعه ایمیدرو در دستور کار قرار دارد و بنا داریم از فعالیت‌های مثبت این حوزه در شرکت‌های تابعه حمایت کنیم.

مدیر روابط عمومی در پایان خاطرنشان کرد: از همه رسانه‌ها انتظار داریم به مجموعه ایمیدرو بیش از گذشته با نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده خود کمک کنند. اگر نقصی در سازمان وجود دارد، از طریق انتقاد سازنده مطرح شود و روابط عمومی نخستین مطالبه‌گر آن خواهد بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=8658

نوشته‌های مشابه