• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
معاون پشتیبانی گروه گسترش سرمایه‌گذاری بین‌المللی ارزش مطرح کرد:

استراتژی اشتغال ۵۰۰۰ نفری در هلدینگ ارزش

  • کد خبر : 2659
  • 18 خرداد 1401 - 12:17
استراتژی اشتغال ۵۰۰۰ نفری در هلدینگ ارزش
معاون پشتیبانی گروه گسترش سرمایه‌گذاری بین‌المللی ارزش گفت: هلدینگ ارزش استخدام و جذب نیروهای متخصص را در دستور کار قرار داده و استراتژی ایجاد اشتغال برای پنچ هزار نفر را در فازهای توسعه‌ای خود پیش‌بینی کرده است.

معاون پشتیبانی گروه گسترش سرمایه‌گذاری بین‌المللی ارزش گفت: هلدینگ ارزش استخدام و جذب نیروهای متخصص را در دستور کار قرار داده و استراتژی ایجاد اشتغال برای پنچ هزار نفر را در فازهای توسعه‌ای خود پیش‌بینی کرده است.

فاطمه مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» بیان کرد: گروه سرمایه‌گذاری ارزش با داشتن بیش از ۱۲ شرکت و یا به عبارتی سهامدار بودن در آن‌ها، توانسته است به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای بالغ بر یک هزار نفر اشتغال ایجاد کند. در حال حاضر بیش از ۷۰۰ نفر از آن‌ها در گروه ارزش به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند و مابقی افراد، در شرکت‌های پیمانکار فعال هستند.

استفاده از افراد متخصص در بخش‌های حساس

معاون پشتیبانی گروه گسترش سرمایه‌گذاری بین‌المللی ارزش افزود: به صورت طبیعی طیف تحصیلات نیروهای انسانی متفاوت است و آن‌ها در واقع از دکترا و هیئت علمی دانشگاه تا نیروهای ارزشمند عملیاتی گارگاهی در حوزه‌های تولیدی، تحصیلات و تجربیات متفاوتی دارند. به عبارت بهتر، تنوع تحصیلی در هلدینگ ارزش وجود دارد، هر چند که به حضور افراد متخصص به ویژه در بخش‌های حساس توجه بیشتری می‌شود و تلاش بر انتخاب و توسعه توانمندی و قالبیت افراد به خصوص در حوزه‌های استراتژیک بسیار حائز اهمیت است. نکته دیگر در نیروهای انسانی گروه ارزش ترکیب جنسیتی است که هم آقایان و هم بانوان را شامل می‌شود. البته در شرکت‌هایی که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند و با مسائل نرم‌افزاری و غیر تولیدی سر و کار دارند، بانوان بیشتری به کار گرفته شده‌اند؛ در مقابل، برای حوزه‌های تولید و استخراج در قسمت صف که محیط آن‌ها سخت‌تر بوده و شرایط اقلیمی نظیر استان هرمزگان ویژگی‌های خاصی را ایجاد کرده است و یا معادن سایر استان‌ها، از توانمندی آقایان استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: برخی از نیروها در پروژه‌های در حال اجرا به عنوان نیروی شرکت محسوب می‌شوند؛ برخی دیگر نیز به صورت غیر مستقیم به کار گرفته شده‌اند که معمولا شرکت‌های پیمانکاری هستند. در رابطه با پیمانکاران تنها آن افرادی که به طور مستقیم با هلدینگ همکاری می‌کنند به عنوان نیروی شرکت به حساب می‌آیند. ممکن است برخی از شرکت‌های پیمانکاری همکار بعضا ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر نیروی انسانی داشته باشند که تنها ۱۰ تا ۲۰ نفر آن‌ها مستقیما با گروه ارزش همکاری کنند.

جذب نیروهای توانمند در اولویت نخست

مهاجرانی در خصوص رویکرد این هلدینگ برای استخدام و اشتغال‌زایی، عنوان کرد: در رابطه با ایجاد اشتغال و استخدام افراد، گروه ارزش برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی را صورت داده است. جذب نیروهای توانمند و با ظرفیت‌های متنوع ذهنی و مهارتی در اولویت نخست قرار دارد و در ادامه باید بتوانیم توانمندی‌های افراد را پس از استخدام و به کارگیری، افزایش دهیم. از این رو هم در بدو استخدام روی شاخص‌های کیفی تاکید بیشتری داریم و هم در حین کار آموزش‌های لازم به نیروها داده می‌شود.

وی اذعان کرد: در نظر داریم، نظام پرداخت حقوق و دستمزد را برمبنای ارزیابی عملکرد قرار دهیم و قطعا یکی از شاخص‌های این موضوع آن است که آموزش‌های داده شده به افراد در راستای توانمندسازی، چه میزان می‌تواند در فرایند کار به آن‌ها کمک کند. از این رو می‌توان گفت استراتژی هلدینگ ارزش برمبنای شایسته‌گزینی و جانشین‌پروری است.

کمبود نیروی متخصص برای صنایع

معاون پشتیبانی گروه گسترش سرمایه‌گذاری بین‌المللی ارزش با اشاره به چالش‌های جذب نیروی انسانی برای شرکت‌های حوزه صنعت و معدن خاطرنشان کرد: ارزش هر مجموعه‌ای به اندازه نیروی انسانی موجود در آن است و از این رو هیچ شرکتی از قامت نیروی انسانی خود بلندتر نخواهد شد. با این نگرش گروه ارزش نیز ارزش‌های خود را بر نیروی انسانی قابل و توانمند بنا کرده است. در حوزه‌های صنعتی و معدنی مثل بسیاری از حوزه‌های دیگر فعالیت اقتصادی یافتن نیروی جوان و با انگیزه و علاقمند به آموختن و ساختن مسیر شغلی خود باشد، به عنوان یکی از چالش‌های جدی کارفرمایان مطرح است. در نتیجه جذب نیروی انسانی در این شرکت‌ها که به آن‌ها به عنوان نیروهای ماهر و وفادار تکیه شود، در کل کشور و به ویژه برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی به عنوان یک چالش وجود دارد.

مهاجرانی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه در جامعه بیشتر کمبود اشتغال و بیکاری مطرح است، زمانی که کاری با سختی‌های نسبتا بالا وجود دارد، ممکن است برخی افراد نتوانند دوام آورند. از این رو، چالش جدی بسیاری از مراکز صنعتی با توجه به سخت بودن نوع صنعت برای کارخانه مثلا گندله‌سازی و سر و کار داشتن با کوره و گرمای بیش از حد هوای بندرعباس، در جذب نیروی انسانی متخصص و متعهد است.

پرداخت به موقع حقوق برای حفظ نیرو

معاون پشتیبانی گروه گسترش سرمایه‌گذاری بین‌المللی ارزش مطرح کرد: استراتژی نگهداشت منابع انسانی از چندین منظر قابل بررسی است. یکی از آن‌ها پرداخت حقوق و دستمزد بوده که بتوانیم با پرداخت‌های متنوع‌تر و جذاب‌تر، افراد را در حوزه کاری توانمند و آن‌ها را برای هلدینگ ارزش حفظ کنیم. این استراتژی باعث ایجاد یک رابطه دوسویه قوی نیرو با شرکت و بالعکس خواهد شد.

وی ادامه داد: رویکرد و ابزار دیگری که در حوزه نیروی انسانی به کار گرفته‌ایم، توانمندسازی آن‌ها است. زمانی که افراد به طور مرتب شغل خود را جابه‌جا می‌کنند، عملکرد مثبتی در حوزه شغلی از خود برجای نخواهند گذاشت. در هلدینگ ارزش تلاش خواهیم کرد که با تکیه بر مفاهیمی مبتنی بر آموزش و برگزاری کارگاه‌های تخصصی افراد را در حیطی شغلی به کار گرفته شده، توانمند کنیم. اتخاذ این رویکرد باعث می‌شود هنگامی که فرد شغل مورد نظر را انتخاب می‌کند، بتوان روی آن به عنوان یک نیروی متخصص و وفادار کاری حساب کرد و این فعالیت شغلی ادامه‌دار باشد.

بر چالش شیوع ویروس کرونا غلبه کردیم

مهاجرانی به چالش هلدینگ ارزش در زمان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: طبیعتا هلدینگ ارزش و شرکت‌های زیرمجموعه آن نیز از شیوع ویروس کرونا در کشور متاثر شد. اما برای برطرف شدن چالش اقداماتی را صورت داد که از جمله آن‌ها می‌توان به اتخاذ تدابیر بهداشتی در شرکت‌ها و مجتمع‌های تولیدی و پروژه‌ها و توزیع اقلام بهداشتی میان کارکنان اشاره کرد. علاوه بر این، مبادرت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کردیم و در این رابطه دستوراتی همچون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به همه مجموعه‌ها ابلاغ شد. واکسیناسیون همکاران نیز یکی از اقدامات انجام شده در ایام کرونا بود که سبب رضایتمندی و دلگرمی پرسنل شد.

معاون پشتیبانی گروه گسترش سرمایه‌گذاری بین‌المللی ارزش اضافه کرد: اقدام دیگری که در رابطه با مقابله با ویروس کرونا صورت گرفت، کمک درمانی به کارکنان و خانواده‌های آن‌ها که به این ویروس مبتلا شدند، بود. خوشبختانه توانستیم با اقدامات به موقع، به خوبی از این مسیر عبور کنیم.

انعقاد تفاهم با دانشگاه‌ها

مهاجرانی بیان کرد: ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی، به جهت جذب نیروهای خبره در سطوح مختلف، یکی از برنامه‌های جدی است که هلدینگ ارزش در دستور کار قرار داده است. از این رو با تفاهم‌نامه‌هایی که با دانشگاه‌ها منعقد کرده‌ایم و رویدادهایی که در این رابطه برگزار خواهیم کرد، به دنبال آن هستیم که بتوانیم نیروهای ارزشمند کاری را جذب کنیم تا بتوانیم از این نیروهای ارزشمند و متخصص کشور بهره مناسب را ببریم. این رویکرد باعث می‌شود که شاهد خروج کمتر نیروهای انسانی از کشور باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: هلدینگ ارزش علاوه بر شرکت‌های تولیدی کنونی فعال و اشتغال‌زایی در آن‌ها، اجرای پروژه‌های متعدد دیگری را در حوزه معدن و صنایع معدنی در دستور کار قرار داده است که با به اتمام رسیدن آن‌ها مشاغل متعددی در این هلدینگ ایجاد خواهد شد. در فازهایی توسعه‌ای هلدینگ، ایجاد بیش از پنج هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم پیش‌بینی شده است که امیدواریم به زودی شاهد این موضوع باشیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2659

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد