• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

صعود قیمت طلای جهانی دوامی نداشت

  • کد خبر : 25261
  • 17 مرداد 1402 - 6:46
صعود قیمت طلای جهانی دوامی نداشت
قیمت طلا امروز سه‌شنبه 17 مرداد ماه کاهش یافت زیرا دلار دوباره جایگاه خود را تثبیت کرد و سرمایه‌گذاران منتظر ارقام تورم آمریکا در هفته جاری برای شفاف‌سازی در مورد افزایش بیشتر نرخ‌ها هستند.

قیمت طلا امروز سه‌شنبه ۱۷ مرداد ماه کاهش یافت زیرا دلار دوباره جایگاه خود را تثبیت کرد و سرمایه‌گذاران منتظر ارقام تورم آمریکا در هفته جاری برای شفاف‌سازی در مورد افزایش بیشتر نرخ‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا با ۳.۶ درصد افزایش، به یک هزار و ۹۳۲ دلار و ۸۰ سنت رسید و طلای آمریکا با ۰.۱۹ درصد کاهش، یک هزار و ۹۳۳ دلار و ۸۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

دلار در برابر ارزهای اصلی ۰.۲ درصد تقویت شد و شمش را برای خریداران خارجی گران‌تر کرد.

قرائت تورم، همچنان می‌تواند نگرانی قابل‌ توجهی برای فدرال رزرو باشد. بازار از قبل می‌داند که تورم اصلی در حال کاهش است اما هرگونه ثبات در داده‌ها می‌تواند یک کاتالیزور نزولی تازه برای طلا در کوتاه‌مدت باشد.

عدد شاخص قیمت مصرف‌کننده بالاتر از حد انتظار در روز پنج‌شنبه هفته جاری می‌تواند احتمال افزایش مجدد نرخ بهره را در نشست دوباره مقامات فدرال رزرو در ماه سپتامبر افزایش دهد. افزایش نرخ سود اوراق قرضه، هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را افزایش می‌دهد.

قیمت طلا برای دومین جلسه متوالی کاهش یافت که عمدتا به دلیل اظهارات میشل بومن، رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر اینکه احتمالا برای کاهش تورم به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو آمریکا، افزایش بیشتر نرخ بهره لازم است، بود.

بازارها همچنین در حال بررسی داده‌های تجاری دومین اقتصاد بزرگ جهان هستند که نشان می‌دهد صادرات چین در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴.۵ درصد کاهش یافته است؛ در حالی که واردات ۱۲.۴ درصد کاهش یافته که بیشترین کاهش در محموله‌های خروجی از ماه فوریه ۲۰۲۰ است. چین همچنین بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلا در جهان به شمار می‌آید.

بر اساس گزارش رویترز، دارایی‌های اس‌ پی‌ دی‌ آر گلدتراست بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، روز گذشته ۰.۳ درصد کاهش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۱۷ سنت، پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش، به ۹۱۸ دلار و ۹۱ سنت و پالادیم نیز با ۰.۱ درصد کاهش، به یک هزار و ۲۳۸ دلار و ۳۸ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=25261

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.