• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

گل به خودی

  • کد خبر : 7883
  • 02 تیر 1401 - 11:41
گل به خودی
سهامدار شرکت تعاونی نورد کوه سیرجان گفت: اکثر شرکت‌هایی که در بخش تولید فعال هستند، با مجموعه‌ای از بروکراسی‌های اداری دست و پنجه نرم می‌کنند که سبب بروز مشکلات دوچندان برای تولیدکنندگان شده و مانع فعالیت صحیح آن‌ها خواهد شد.
سهامدار شرکت تعاونی نورد کوه سیرجان گفت: اکثر شرکت‌هایی که در بخش تولید فعال هستند، با مجموعه‌ای از بروکراسی‌های اداری دست و پنجه نرم می‌کنند که سبب بروز مشکلات دوچندان برای تولیدکنندگان شده و مانع فعالیت صحیح آن‌ها خواهد شد.

ابراهیم شعبانی فرسنگی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلبلی «فلزات آنلاین» بیان کرد: مجوز شرکت تعاونی نورد کوه سیرجان برای تولید شمش فولادی ثبت شده است. مقرر شد تمرکز شرکت تعاونی نورد کوه سیرجان معطوف بر تولید شمش فولادی با دو کوره با ظرفیت ۱۰ تنی باشد. همچنین قرار است با استفاده از آهن اسفنجی و قراضه آهنی در فرایند تولید و با توجه به سفارش‌ها مشتریان، محصولات با کیفیت تولید کنیم.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه هیچ مشکلی در زمینه راه‌اندازی مجموعه نداریم و تمامی مواحل سوله، زیرساخت و… را نیز آماده کرده‌ایم اما متاسفانه تاکنون اجرای عملیات پروژه احداث کارخانه فولاد به علت برخی مسائل درون‌سازمانی به تعویق افتاده است. طی ۱۱ سال گذشته پروژه تولیدی ما هیچ‌گونه پیشرفت فیزیکی نداشت، یعنی هم‌اکنون پروژه‌ای که حداقل می‌تواند باعث اشتغال‌زایی مستقیم ۳۰۰ نفر شود، به دلیل برخی اختلافات معطل ماند.

سهامدار شرکت تعاونی نورد کوه سیرجان تصریح کرد: دستگاه‌های ریخته‌گری پیوسته مورد نیاز شرکت را تحت لیسانس هندوستان از کشور انگلستان و در سال ۱۳۹۰ و سایر ماشین‌آلات مورد نیاز را با نرخ ارز همان زمان وارد کردیم. امیدواریم هر چه زودتر مشکلات داخلی مجموعه برطرف شود؛ در صورت رفع این مشکل اقدام به راه‌اندازی پروژه‌ها می‌کنیم. در ابتدا قرار بود، کوره‌های سه تنی وارد کنیم اما در نهایت کوره ۱۰ تنی وارد کردیم که اگر در سه شیفت فعالیت داشته باشیم، ۲۵۰ هزار تن شمش فولادی تولید خواهیم کرد.

شعبانی فرسنگی در ادامه افزود: همچنین برای یک پروژه دیگر نیز کوره کوچک ۱۰۰ کیلوگرمی نیز خریداری کرده‌ایم که می‌توانیم با توجه به سفارش مشتریان از طریق قالب‌ریزی، به فعالیت بپردازیم. تمامی دستگاه‌ها نصب شده است اما به دلیل پاره‌ای از مشکلات، نتوانستیم تولید داشته باشیم.

سهامدار شرکت تعاونی نورد کوه سیرجان اظهار کرد: با وجود پیشرفت روزافزون صنعت فولاد اما ایران در بسیاری از موارد وارد‌کننده دستگاه‌ها و ماشین‌آلات تولیدی است و تاکنون در برخی اقلام به نقطه انبوه تولید نرسیده‌ایم.

قوانین، دست و پاگیر

شعبانی فرسنگی، بروکراسی اداری را مشکل اصلی تمامی تولیدکنندگان و سهامداران عنوان کرد و گفت: اکثر تولیدکنندگان با بروکراسی‌های اداری دست و پنجه نرم می‌کنند که سبب بروز مشکلات دوچندان برای تولیدکنندگان خواهد شد. در واقع مشکل اصلی تمامی تولیدکنندگان و سهامداران در مشکلات بروکراسی اداری است.

وی ادامه داد: بدهی‌های معوق واحدهای تولیدی به سیستم بانکی را باید یکی از دلایل اصلی عدم رونق تولید در کشور عنوان کرد. در حال حاضر با تشدید مشکلات، تولیدکننده امکان بازپرداخت بدهی‌های بانکی را ندارد و هر روز این بدهی‌ها به‌صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند. البته افزایش بدهی‌ها خود مانعی شده است تا تسهیلات جدیدی در اختیار تولیدکننده قرار نگیرد.

سهامدار شرکت تعاونی نورد کوه سیرجان در پایان اظهار کرد: تامین نقدینگی امروز یکی از مشکلات مهم واحدهای تولیدی به‌شمار می‌آید؛ به‌ نحوی که امروز بخش زیادی از تولیدکنندگان نمی‌توانند این نیاز را از محل فروش محصول در بازار یا از طریق سیستم بانکی در زمان مقرر و با رقم مد نظر تامین کنند. متاسفانه همین امر عاملی شده است تا امکان فعالیت برای آن‌ها سخت شود و حجم تولید هر روز کاهش یابد و در نهایت تولیدکننده مجبور به تعطیلی واحد شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=7883
  • نویسنده : اکرم محمدی

نوشته‌های مشابه