• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
مدیرعامل شرکت سیم‌گون فلز:

متضرر از واردت بی‌رویه هستیم

  • کد خبر : 8329
  • 06 مرداد 1401 - 22:44
متضرر از واردت بی‌رویه هستیم
مدیرعامل شرکت سیم‌گون فلز گفت: علی‌رغم اینکه پودر آلومینیوم با کیفیت عالی و رعایت استاندارد کامل توسط تولیدکنندنگان داخلی تولید می‌شود اما متاسفانه شاهد فروش نمونه‌های بی‌کیفیت خارجی در سطح بازار هستیم که از کشورهای چین و هند به کشور وارد می‌شود.
مدیرعامل شرکت سیم‌گون فلز گفت: علی‌رغم اینکه پودر آلومینیوم با کیفیت عالی و رعایت استاندارد کامل توسط تولیدکنندنگان داخلی تولید می‌شود اما متاسفانه شاهد فروش نمونه‌های بی‌کیفیت خارجی در سطح بازار هستیم که از کشورهای چین و هند به کشور وارد می‌شود.

وحید عصارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» بیان کرد: شرایط تولید نسبت به سال گذشته هیچ تفاوتی نکرده است و به نظر می‌رسد این شرایط در آینده دشوارتر خواهد شد. قطعی برق، مهم‌ترین چالشی است که در حال حاضر اکثر تولیدکنندگان با آن مواجه هستند و این معضل به واحدهای ریخته‌گری آسیب بیشتری وارد کرده است. متاسفانه برق واحدهای صنعتی به مدت یک روز کامل قطع می‌شود و این مسئله، منجر به کاهش تولید شده است. در حالی که به نظر می‌رسد باید بررسی‌های لازم  در این زمینه از پیش انجام می‌شد تا واحدهای ریخته‌گری با مشکلات کمتری در روزهای گرم سال مواجه شوند.

وی افزود: انواع قطعات تراشکاری، شیرآلات بهداشتی و صنعتی، قطعات دایکست و پودر آلومینیوم در مجموعه ما تولید می‌شود. واردات بی‌رویه نمونه‌های مشابه تولیدی در شرکت سیم‌گون، یکی دیگر از مشکلات موجود است و علی‌رغم اینکه این محصولات با کیفیت عالی و رعایت استاندارد کامل در مجموعه ما تولید می‌شود اما متاسفانه شاهد فروش نمونه‌های بی‌کیفیت خارجی در سطح بازار هستیم. واردات پودر آلومینیوم از کشورهای چین و هند، آسیب جدی به تولید و فروش تولیدکنندگان داخلی این صنعت زده است و مشخص نیست که چرا اقدامات لازم جهت مقابله با واردات بی‌رویه این محصول به داخل کشور صورت نمی‌پذیرد؟

مدیرعامل شرکت سیم‌گون فلز عنوان کرد: شمش آلومینیوم، ماده اولیه مورد نیاز مجموعه است که آن را از بازار آزاد تهیه می‌کنیم. با توجه به نوسان قیمت آلومینیوم در بازارهای جهانی، رقابت‌پذیری برای خرید شمش از بورس کالای ایران افزایش یافته و در نهایت منجر به افزایش قیمت این ماده اولیه شده است.

عصارزاده در ادامه به فرایند ریخته‌گری آلومینیوم اشاره کرد و گفت: از تکنولوژی دایکست برای ریخته‌گری آلومینیوم استفاده می‌کنیم. در این روش، ابتدا ماده مذاب با فشار وارد قالب می‌شود. قطعات تولید شده نیازی به پرداخت ندارند و تنها با حذف پلیسه‌ها، مرحله تولید به اتمام می‌رسد. ضمن اینکه دقت تولید در روش دایکست بالا است و به همین جهت برای تولید قطعاتی با حساسیت بالا از این روش استفاده می‌شود. البته تکنولوژی دایکست شباهت بسیار زیادی به ریخته‌گری ریژه دارد و تنها تفاوت ‌آن‌ها، در نحوه تزریق مواد مذاب است. در قالب‌های ریژه، مواد مذاب تحت تاثیر نیروی وزن خود وارد قالب می‌شود و جریان پیدا می‌کند؛ در حالی که درتکنولوژی دایکست، مواد مذاب با فشار زیاد وارد قالب می‌شود و به همین دلیل برای تولید قطعاتی با اشکال پیچیده مناسب است.

وی در همین راستا تصریح کرد: در این روش بسته به نوع دستگاه، بعد از بسته شدن قالب، مواد مذاب به یک سیستم تزریق یا پمپ هدایت می‌شود. سپس از طریق سیستم تغذیه قالب، پیستون مواد را با سرعت به داخل حفره‌ منتقل و سوراخ‌های هواکش هوای داخل حفره را تخلیه می‌کند. تزریق مواد مذاب تا پر شدن سرباره‌گیرها ادامه پیدا خواهد کرد و مواد اضافی نیز در همین زمان به ‌وجود می‌آید. سپس همزمان با سردسازی مذاب در قالب، اعمال فشار از جانب پمپ همچنان ادامه پیدا می‌کند و قالب باز شده و قطعه مورد نیاز تولید می‌شود. در پایان حفره قالب که در وضعیت باز قرار دارد، در صورت نیاز پوشش‌دهی شده و قطعه از آن خارج می‌شود.

این فعال صنعت آلومینیوم در پایان ضمن اشاره به اهمیت نیروی انسانی در تولید، یادآور شد: در حال حاضر با کاهش نیروی انسانی مواجه هستیم و به نظر می‌رسد نتیجه این معضل در آینده بیش از پیش نمایان خواهد شد. جوانان امروزی، تمایلی به فعالیت در این بخش ندارند و باید تمهیدات لازم در خصوص رفع این معضل توسط مسئولان ذی‌ربط اندیشیده شود.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=8329

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد