• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

صعود ادامه‌دار شاخص بورس

  • کد خبر : 20142
  • 09 خرداد 1402 - 10:35
صعود ادامه‌دار شاخص بورس
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۹ خرداد ماه، با ۱۳ هزار و ۴۲ واحد افزایش، در ارتفاع دو میلیون و ۲۸۸ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۹ خرداد ماه، با ۱۳ هزار و ۴۲ واحد افزایش، در ارتفاع دو میلیون و ۲۸۸ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۱۰هزار و ۸۸۴ واحد افزایش، به ۷۷۳ هزار و ۸۹۳ واحد و شاخص قیمت با ۶ هزار و ۳۶۶ واحد رشد، به ۴۵۲ هزار و ۶۵۳ واحد رسید.

همچنین بیش از ۱۰ میلیارد و ۱۹۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۱ هزار و ۴۸ میلیارد ریال معامله شد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و ۸۴۸ واحد، گروه مپنا با یک هزار و ۵۲۰ واحد، بانک تجارت با ۸۳۳ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۵۷۵ واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر با ۵۳۳ واحد، صنایع شیمیایی ایران با ۴۱۵ واحد و بانک ملت با ۳۸۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

همچنین گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با ۲۰۹ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غیر با ۱۷۴ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۴۱ واحد، بانک پاسارگاد با ۱۱۷ واحد و پتروشیمی پارس با ۱۵ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه بودند.

بر پایه این گزارش، امروز سه‌شنبه ۹ خرداد ماه، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، مهندسی نصر ماشین، زامیاد، بانک تجارت، بانک ملت، سایپا و ایران‌خودرو در نمادهای پرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۹۵۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۲ هزار و ۷۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز در پایان معاملات ۲۲۶ واحد افزایش داشت و به ۲۸ هزار و ۸۲۶ واحد رسید.

در این بازار بیش از هفت میلیارد و ۳۳۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات فرابورس بیش از ۳۷۶ هزار و ۵۱۹ نوبت بود.

آهن و فولاد غدیر ایرانیان، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، بهمن دیزل، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب و گروه انتخاب الکترونیک آرمان تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل ایران‌‎خودرو دیزل، بانک دی، سنگ آهن گهرزمین، نفت پاسارگاد و پخش هجرت با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=20142

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

28فروردین
بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت
ضمن بازیابی سریع اقتصاد چین،

بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.