تعامل پایدار درون و بیرون یک بنگاه اقتصادی از عملکرد صحیح روابط عمومی نشات می‌گیرد
فرزاد موسوی، مدیر روابط عمومی فولاد آذربایجان

تعامل پایدار درون و بیرون یک بنگاه اقتصادی از عملکرد صحیح روابط عمومی نشات می‌گیرد

نقش روابط عمومی هنوز در کشور ما آن‌چنان که باید مورد توجه قرار ندارد. بر همین اساس نیز در مواردی مشاهده می‌شود، عدم شناخت جایگاه ویژه این بخش، مشکلات متفاوتی را برای مجموعه فراهم می‌آورد و ارتباط میان یک بنگاه اقتصادی را با بیرون مشکل‌ساز می‌کند. متاسفانه در مواردی مشاهده می‌شود، نقش روابط عمومی نه‌تنها برای مدیران، بلکه برای فعالان این بخش نیز به‌درستی تبیین نشده است. پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین به‌منظور شناخت جایگاه این حوزه با مدیر روابط عمومی شرکت فولاد آذربایجان به‌ گفت‌وگو نشسته است. فرزاد موسوی در طول این گفت‌وگو از ضعف توجه به روابط عمومی و تبعات آن می‌گوید. متن کامل گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید

جایگاه روابط عمومی را در حوزه فعالیت صنایع معدنی و فلزی، چطور ارزیابی می‌کنید؟

روابط عمومی موتور محرکه هر فعالیت اقتصادی به‌شمار می‌رود. به عبارتی دیگر روابط عمومی خلاء موجود میان بنگاه اقتصادی و مخاطبان آن مجموعه را پر می‌کند و با افزایش سطح آگاهی آنان از بنگاه اقتصادی، موجبات رونق اقتصادی آن مجموعه را فراهم می‌آورد. در واقع روابط عمومی را باید پل ارتباطی میان بنگاه اقتصادی و مخاطبان بالفعل و بالقوه یک مجموعه دانست.

 

به‌عقیده جنابعالی، آیا نقش روابط عمومی به‌ویژه در بخش معدن و صنایع معدنی، آن‌طور که باید مورد توجه قرار دارد؟

دیدگاه مدیران مختلف نسبت به روابط عمومی و تاثیر آن در فعالیت‌های اقتصادی متفاوت است . برخی از مدیران با توجه به نقش و اهمیت روابط عمومی در افزایش رونق اقتصادی؛ توجه و عنایت ویژه‌ای نسبت به جایگاه این حوزه دارند و برخی دیگر از مدیران این بخش را کمتر مورد توجه قرار می‌دهند.

 

روابط عمومی در یک سازمان، چه وظایفی بر عهده دارد؟

فعالیت در حوزه روابط عمومی چیزی فراتر از  صرفا تنظیم و فرستادن مقالات به رسانه‌های عمومی یا پست کردن اعلان‌های مطبوعاتی است. چتر گسترده این بخش چندین فعالیت مرتبط را در بر می‌گیرد که هدف همگی آن‌ها ، انتقال پیام‌هایی خاص به مخاطبان با هدفی مشخص است. بدون شک استراژی اتخاذ شده توسط روابط عمومی ک مجموعه می‌تواند پشتیبان استراتژی جمعی بنگاه به‌ویژه در حوزه بازاریابی باشد.

 

چه چالش‌هایی در مسیر حسن اجرای وظایف مسئولان روابط عمومی در کشور ما وجود دارد؟ این ضعف و کاستی‌ها چه‌‌طور مرتفع می‌شوند؟

همانطور که پیش از این هم اشاره شد، چالش اصلی برای فعالیت در بخش روابط عمومی، دیدگاه‌های متفاوت مدیران ارشد سازمان‌ها نسبت به روابط عمومی است. کما اینکه برخی از مدیران کمتر به این مهم توجه دارند. علاوه بر این گاهی مشاهده می‌شود، فعالان حوزه روابط عمومی که باید با طی کردن دوره‌های آموزشی لازم و مرتبط، اشراف کاملی به وظایف خطیر و سازنده این حوزه داشته باشند و نقش و جایگاه این امور مهم را در ذهن مدیر مجموعه به روشنی ترسیم کنند تا بتوانند به‌عنوان بازوی توانمند مدیریت بنگاه اقتصادی ایفای نقش نمایند، در اجرای این وظیفه کوتاهی می‌کنند.

مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  •  
مطالب مرتبط
خارجی‌ها در آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری می‌کنند
فروش 22 هزار تنی و درآمد 98 میلیارد تومانی
بهینه‌سازی مصرف انرژی با رویکرد کاهش هزینه‌های تولید در فولاد آذربایجان
بازار داخلی کشش خوبی برای میلگرد دارد/عدم همخوانی قیمت میلگرد با شمش
صنعت فولاد در انتظار خط‌ مش نهایی
اخبار و اطلاعات از اصول مهم افزایش قدرت رقابت هستند
روابط عمومی، نوسانات بیرونی سازمان را به آرامش درونی تبدیل می‌کند
فقدان جایگاه مناسب روابط عمومی‌ به منزله نارسایی جدی در نظام مدیریتی کشور است
اهدا لوح زرین حامی روابط عمومی به مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان
از فعالان عرصه روابط عمومی قدردانی شد
جایگاه رسانه‌های گروهی در توسعه اقتصادی
روابط عمومی باید آینه تلاش کارگران باشد
عضویت در خبرنامه
  • گروه خبرنامه
  • نام
  • پست الکترونیک
فولاد سیرجان ایرانیان
بنر صبانور
گروه صنعتی سدید
خرید اشتراک ماهنامه اشتراک
دانلود نرم افزار

دانلود اپلیکیشن موبایل اخبار فلزات

دانلود از بازار دانلود از گوگل پلی
یکصد و هشتمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و هشتمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و هشتمین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد.هفته‌نامه فلزات آنلاین این هفته در 74 صفحه منتشر شد. متن هفته‌نامه در پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

یکصد و هفتمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و هفتمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و هفتمین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد.هفته‌نامه فلزات آنلاین این هفته در 82 صفحه منتشر شد. متن هفته‌نامه در پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

یکصد و ششمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و ششمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و ششمین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد.هفته‌نامه فلزات آنلاین این هفته در 86 صفحه منتشر شد. متن هفته‌نامه در پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

یکصد و پنجمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و پنجمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و پنجمین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد.هفته‌نامه فلزات آنلاین این هفته در 80 صفحه منتشر شد. متن هفته‌نامه در پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

یکصد و چهارمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و چهارمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و چهارمین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد.هفته‌نامه فلزات آنلاین این هفته در 84 صفحه منتشر شد. متن هفته‌نامه در پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

یکصد و سومین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و سومین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

یکصد و سومین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد.هفته‌نامه فلزات آنلاین این هفته در 94 صفحه منتشر شد. متن هفته‌نامه در پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی فلزات آنلاین بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

طراحی و تولید: