ساختار جغرافیایی بازار مصرف اکستروژن‌های آلومینیوم، مشابه با بازار تولید آن است
جغرافیای بازار مصرف اکستروژن‌های آلومینیومی

ساختار جغرافیایی بازار مصرف اکستروژن‌های آلومینیوم، مشابه با بازار تولید آن است

در سال‌های اخیر روند توسعه ظرفیت‌های اکستروژن بیشتر متمرکز بر بازار مصرف بوده است. با توجه به اینکه تجارت محصولات اکستروژنی بین کشورها چندان پررونق نیست، بررسی سهم مناطق مختلف جهان در مصرف محصولات اکستروژنی آلومینیومی، شمایی تقریبا مشابه با بازار تولید را نشان می‌دهد. البته ناگفته نماند که در بین مناطق مختلف، چون توسعه واحدهای اکستروژن در خاورمیانه بیشتر وابسته به دسترسی به مواد اولیه بوده است، رشد تولید این محصولات در این منطقه فارغ از میزان تقاضای آن رخ داده است.

به گزارش فلزات آنلاین، سهم مناطق مختلف جهان در مصرف محصولات اکستروژنی آلومینیوم تغییر کرده است. اگر چه در گزارش کاربرد و تجارت اکستروژن‌ها گفته شد، در سال‌های اخیر روند توسعه ظرفیت‌های اکستروژن بیشتر متمرکز بر بازار مصرف بوده است؛ اما با این حال، دسترسی به مواد اولیه تولید نیز در توسعه این ظرفیت‌ها تأثیرگذار بوده است. به این ترتیب، ظرفیت‌های تولید محصولات اکستروژنی آلومینیوم در مناطقی که علاوه بر بازار مصرف، دسترسی به مواد اولیه تولید نیز داشته‌اند با شتاب بیشتری رشد کرده است. در گزارش بازار تولید محصولات اکستروژنی، جغرافیای بازار عرض این محصول بررسی شد. بنا به توضیحات ارایه شده، بازار مصرف آن نیز تفاوت چندانی با بازار تولید آن ندارد. در نمودار 1، ساختار تقاضای محصولات اکستروژنی آلومینیوم بین سال‌های 2001 تا 2017 مقایسه شده است.

به عبارت دیگر، با توجه به اینکه تجارت محصولات اکستروژنی بین کشورها چندان پررونق نیست، بررسی سهم مناطق مختلف جهان در مصرف محصولات اکستروژنی آلومینیومی، شمایی تقریبا مشابه با بازار تولید را نشان می‌دهد. البته ناگفته نماند که در بین مناطق مختلف، چون توسعه واحدهای اکستروژن در خاورمیانه بیشتر وابسته به دسترسی به مواد اولیه بوده است، رشد تولید این محصولات در این منطقه فارغ از میزان تقاضای آن رخ داده است؛ به‌نحوی که سهم خاورمیانه در مصرف اکستروژن‌های آلومینیومی بین سال‌های 2001 تا 2017، حدود 3 برابر افزایش یافت که کمتر از رشد تولید این محصولات در این منطقه بود. با این حال، عمده رشد مصرف این محصولات در خاورمیانه را می‌توان مرهون ساخت‌و‌سازهای گسترده در برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی دانست که تأثیر به‌سزایی در رشد مصرف این محصولات داشته‌اند.

با مقایسه میزان عرضه و تقاضای محصولات اکستروژنی آلومینیوم در مناطق مختلف جهان، می‌توان گفت که چین دارای بیشترین مازاد عرضه این محصولات است؛ در مقابل کسری عرضه در بازار اروپای غربی، این منطقه را به یک واردکننده این محصولات بدل کرده است. در خاورمیانه نیز همان‌طور که گفته شد، توسعه ظرفیت‌های پایین‌دستی خصوصا اکستروژن فارغ از بازار مصرف بوده و این امر سبب شده تا این منطقه یک صادرکننده محصولات اکستروژنی در سطح جهان شناخته شود. با این وجود، با توسعه ظرفیت‌های اکستروژن در سایر نقاط جهان که می‌تواند بازار صادراتی تولیدکنندگان خاورمیانه را تحت‌الشعاع قرار دهد، انتظار می‌رود که از خالص صادرات این محصولات از خاورمیانه طی سال‌های آتی تا حدی کاسته شود.

مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  •  
مطالب مرتبط
جایگاه تشکل‌های بخش خصوصی کجاست؟
عضویت در خبرنامه
  • گروه خبرنامه
  • نام
  • پست الکترونیک
 سازمان خصوصی سازی- عمودی صفحه اقتصاد
فولاد آذربایجان
اذرنبش تبریز
ورق خودرو چهارمحال و بختیاری
فولاد متیل
بنر صبانور
بنر صنیع کاوه
خرید اشتراک ماهنامه اشتراک
دانلود نرم افزار

دانلود اپلیکیشن موبایل اخبار فلزات

دانلود از بازار دانلود از گوگل پلی
شماره 105 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 105 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ بهرام سبحانی/ رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد

شماره 104 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 104 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ منصور یزدی‌زاده/ مدیرعامل شرکت ذوبآهن اصفهان

شماره 103 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 103 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ بهرام شکوری/ رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران

شماره 102 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 102 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ عبدالوهاب سهل‌آبادی/ رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران

شماره 101 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 101 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ عزیزاله عصاری/ مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

کلیه حقوق این سایت متعلق به ماهنامه اخبار فلزات بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

طراحی و تولید: