حمل انبوه ریلی محصولات ذوب آهن اصفهان
برای اولین بار در ذوب آهن اصفهان محقق شد

حمل انبوه ریلی محصولات ذوب آهن اصفهان

به گزارش فلزات آنلاین و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، این شرکت حمل محصولات خود به‌صورت انبوه از طریق شبکه ریلی کشور را آغاز کرده است. در این خصوص با مهندس قیصری مدیر بخش راه آهن و ترابری این شرکت گفت‌وگویی صورت گرفته است. وی در خصوص هدف حمل ریلی محصولات گفت: حمل مواد اولیه از مبادی به ذوب آهن به دو روش ریلی و جاده ای در حال اجرا است اما انتقال محصولات از ذوب آهن به بنادر یا داخل کشور به جز در مقاطع زمانی محدود آن هم به صورت جزیی، عمدتاً توسط وسایل نقلیه جاده‌ای (کامیون و تریلر) انجام می‌شود.

وی مزیت‌های حمل ریلی محصولات شرکت را چنین برشمرد:  صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی (سوخت)، کاهش آلایندگی محیط زیست و کاهش تلفات جاده‌ای. اصولاً حمل‌ونقل ریلی بین 1000 تا 2000 کیلومتر توجیه اقتصادی دارد اما نکته‌ای که نباید فراموش کرد این است که تنها معیار برای انتخاب شیوه مناسب حمل انبوه بار، قیمت نیست زیرا حمل‌ونقل انبوه بار، نیاز به سیستمی با عملکرد مداوم و قابلیت اطمینان دارد تا در دوره زمانی مشخص، میزان معینی بار به مقصد برسد که حمل‌ونقل ریلی این امکان را فراهم می‌کند.

مدیر بخش راه آهن و ترابری شرکت تصریح کرد: شرایط کشور از نظر تحریم، بر تعداد مشتریان خارجی اثرگذار است و مشتریان ریسک‌پذیر باقی خواهند ماند. بنابراین استراتژی ذوب آهن ایجاب می‌کند که شیوه‌های حمل مختلف مد نظر قرار گیرد تا مشکلات داخلی حمل به این ریسک اضافه نشود و اطمینان لازم را برای مشتریان ایجاد شود. لذا از حدود  دو سال پیش تحقیقات و محاسبات برای احداث سکوی بارگیری در ایستگاه پولاد (جنب در راه آهن) آغاز شد و در حال حاضر به‌طور آزمایشی بارگیری شمش از طریق یک دستگاه ریچ استاکر برروی واگن انجام می‌گیرد اما آینده این سکو به انبار استاندارد با جرثقیل سقفی و ریل برای استقرار واگن تبدیل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که  تا کنون چه مقدار محصول بارگیری شده است چنین گفت: فعالیت این سکو از چهاردهم مهرماه آغاز شده و طی سه روز اول بالغ بر 3000 تن شمش صادراتی به سمت بندر عباس بارگیری شده است که این روند ادامه دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: طی جلسات متعدد با مدیریت راه آهن استان اصفهان و استقبال آن‌ها از این موضوع مساعدت‌هایی نیز در راستای واگذاری واگن و لکوموتیو از سوی این مجموعه انجام گرفت که شایسته است از مدیریت راه آهن استان و سایر دست‌اندرکاران مربوطه تشکر و قدردانی کنیم.

وی در پایان از مدیرعامل شرکت، معاون بهره‌برداری ، مدیریت‌های فولادسازی، نورد، امور فنی و برنامه ریزی تولید، نت راه و ساختمان، ماشین‌آلات، پشتیبانی فروش و سایر مدیریت‌هایی که به نحوی در این زمینه مشارکت داشتند تشکر و قدردانی کرد.

مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  •  
مطالب مرتبط
آزمون و خطا در صنعت جایز نیست
از ریل‌های تولیدی ذوب‌آهن اصفهان، راضی هستیم
نباید تحریم‌ها مانع سرمایه‌گذاری های جدید شود
دومین محموله‌ 1000 تنی ریل آماده تحویل به راه‌آهن‌ شد
بارگیری ۵۰۰ تن ریل U۳۳ از ذوب‌‌آهن‌
عضویت در خبرنامه
  • گروه خبرنامه
  • نام
  • پست الکترونیک
آقازاده
 سازمان خصوصی سازی- عمودی صفحه اقتصاد
فولاد آذربایجان
خرید اشتراک ماهنامه اشتراک
دانلود نرم افزار

دانلود اپلیکیشن موبایل اخبار فلزات

دانلود از بازار دانلود از گوگل پلی
شماره 99 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 99 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران/ میزان تاثیرپذیری سیاست‌گذاران از تشکل‌های بخش خصوصی، کم است

شماره 98 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 98 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ رضا رحمانی/ معاون طرح و برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت

شماره 97 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 97 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ اتابک خلیلی/ چرا به مشاوره اقتصادی نیاز نداریم!

شماره 96 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 96 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ مهری علیدوستی/ تعاملات بین‌المللی راهگشای ایران برای خروج آمریکا از برجام

شماره 95 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 95 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله مهمان/ رضا رحمانی/ معاون امور طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت/ ارز تک‌نرخی به سود همه گروه‌ها است

کلیه حقوق این سایت متعلق به ماهنامه اخبار فلزات بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

طراحی و تولید: