اخبار و اطلاعات از اصول مهم افزایش قدرت رقابت هستند
سعید خادمی‌پور، مدیر روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس

اخبار و اطلاعات از اصول مهم افزایش قدرت رقابت هستند

در دنیای امروز آگاهی از اخبار و اطلاعات یکی از اصول مهم افزایش قدرت رقابت محسوب می‌شوند. کشورهای دارای قدرت اقتصادی بالا معمولا رسانه‌های بسیاری در اختیار دارند و از این طریق می‌توانند اهداف خود را تامین کنند. هر چه قدرت رسانه‌ها در کشورها بیشتر باشند، جریان اطلاعات آزادانه‌تر خواهد بود و افکار عمومی نیز نسبت به مسائل و چالش‌های جامعه آگاه‌تر خواهند شد.

رسانه‌ها اعم از مکتوب، دیداری، شنیداری و تارنماها و اخیر کانال‌ها و صفحات مجازی در شبکه‌های اجتماعی بخش عمده‌ای از نیازهای جامعه را به دانستن اخبار و اطلاعات گوناگون برطرف می‌کنند. نام «رسانه» نیز به این دلیل برای آن‌ها انتخاب شده است که بتوانند اخبار را به گوش مخاطبان برسانند. در این میان هر رسانه‌ای که بتواند عادلانه و به دور از جنجال‌ها و حواشی تنها فعالیت‌های حرفه‌ای خود را دنبال کند، می‌تواند در انتقال پیام‌ها و اخبار موفق‌تر باشد. هر چند که کار کردن رسانه‌ها با شرایط یاد شده در فضای کنونی کشور و حتی دنیا دشوارتر شده است.

شرکت‌های بزرگ و سازمان‌ها به‌دلیل مسئولیت‌هایی که برعهده دارند و مشکلات گوناگونی که با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، باید افکار عمومی را از روند کار خود آگاه سازند. چرا که همواره مردم مطالباتی از شرکت‌ها و سازمان‌ها به‌ویژه در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی خواهند داشت. در این میان نقش حیاتی روابط عمومی بسیار پررنگ می‌شود؛ چرا که بار اصلی ارتباط با رسانه‌ها و تنویر افکار عمومی بر عهده روابط عمومی قرار دارد. هر اندازه که این بخش فعال‌تر و ارتباط با رسانه‌ها قوی‌تر باشد، به‌طور حتم نقاط تاریک فعالیت سازمان‌ها و شرکت‌ها در ذهن جامعه روشن می‌شود و محل ابهامی برای افکار عمومی باقی نمی‌ماند. یک روابط عمومی حرفه‌ای با شناسایی رسانه‌های قدرتمند، بی‌طرف و به دور از حاشیه می‌تواند نقطه نظرات هیات مدیره و معاونان را در خصوص مسائل گوناگون سازمان و شرکت به گوش همه برساند. در واقع روابط عمومی بیرون و درون سازمان را با یکدیگر پیوند می‌دهد. هر اندازه که این پیوند محکم‌تر و مستحکم‌تر باشد، سازمان بهره آن را به‌ویژه نزد افکار عمومی خواهد برد. در غیر این صورت، افکار عمومی نسبت به آن سازمان جبهه  خواهند گرفت. به‌ویژه با گسترش شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دیگر نمی‌توان حقایق را کتمان کرد و در صورت پنهان شدن حقایق سازمان، دیر یا زود این حقایق افشا خواهند شد.

مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  •  
مطالب مرتبط
دغدغه‌های فرهنگی، اجتماعی را فراموش نکرده‌ایم
هنر روابط عمومی، پیوند میان درون و بیرون سازمان است
روابط عمومی، نوسانات بیرونی سازمان را به آرامش درونی تبدیل می‌کند
فقدان جایگاه مناسب روابط عمومی‌ به منزله نارسایی جدی در نظام مدیریتی کشور است
جایگاه رسانه‌های گروهی در توسعه اقتصادی
عضویت در خبرنامه
  • گروه خبرنامه
  • نام
  • پست الکترونیک
آقازاده
 سازمان خصوصی سازی- عمودی صفحه اقتصاد
فولاد آذربایجان
سمپوزیوم فولاد
اذرنبش تبریز
خرید اشتراک ماهنامه اشتراک
دانلود نرم افزار

دانلود اپلیکیشن موبایل اخبار فلزات

دانلود از بازار دانلود از گوگل پلی
شماره 100 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 100 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سپاس از صد شماره همراهی شما

شماره 99 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 99 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران/ میزان تاثیرپذیری سیاست‌گذاران از تشکل‌های بخش خصوصی، کم است

شماره 98 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 98 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ رضا رحمانی/ معاون طرح و برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت

شماره 97 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 97 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ اتابک خلیلی/ چرا به مشاوره اقتصادی نیاز نداریم!

شماره 96 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 96 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ مهری علیدوستی/ تعاملات بین‌المللی راهگشای ایران برای خروج آمریکا از برجام

کلیه حقوق این سایت متعلق به ماهنامه اخبار فلزات بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

طراحی و تولید: