لزوم تایید ریل‌‌ ذوب‌‌آهن قبل از هر خرید
شرکت راه‌آهن اعلام کرد:

لزوم تایید ریل‌‌ ذوب‌‌آهن قبل از هر خرید

طبق ضوابط همه ریل‌های تولیدی توسط شرکت ذوب‌آهن قبل از هرگونه بهره‌برداری باید از طریق یک مؤسسه استاندارد مورد آزمایش و تأیید قرار بگیرند و در غیر‌ این‌صورت هیچ‌گونه بهره‌برداری از آن‌ها مجاز نیست.

به گزارش فلزات آنلاین و به‌نقل از خبرگزاری فارس، روز پنجم آذرماه امسال گزارشی با عنوان «تعلل راه‌آهن از دریافت 2هزار تن ریل ملی» روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفت.

در این گزارش به موضوع تولید ریل ملی در ذوب‌آهن اصفهان اشاره‌ و اعلام شده بود: شرکت راه‌آهن باوجود توافق و تأییدیه‌های قبلی، از دریافت 2هزار تن ریل تولیدی ذوب‌آهن اصفهان امتناع و علت آن را عدم نظارت بازرسان بر نحوه تولید ریل‌ها عنوان می‌کند، حال باید پرسید این سخت‌گیری‌ها برای خرید ریل خارجی هم اعمال شد؟

در این راستا شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این گزارش‌ توضیحاتی داد.

طبق اعلام شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این شرکت در جایگاه یک شرکت ملی و حاکمیتی در چارچوب توسعه اقتصاد مقاومتی و در راستای حمایت از منافع ملی، همواره استفاده از کالای باکیفیت و ایمن تولید داخل‌ را در اولویت خود قرار داده و این موضوع نه‌تنها در خصوص تولید ریل توسط شرکت ذوب‌آهن اصفهان، که در زمینه سایر محصولات و ادوات مورد نیاز این صنعت که توان تولید آن در داخل وجود دارد نیز صادق است.

‌راه‌آهن در ادامه آورده است: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برخلاف برخی سو برداشت‌ها در خصوص عدم همکاری با شرکت ذوب‌آهن اصفهان در زمینه تحویل ریل ملی، همواره نهایت هماهنگی و همراهی و انعطاف را با این شرکت در زمینه تولید ریلی ملی در طول سال‌های اخیر داشته و حسن نیت خود را در عرصه‌های مختلف از جمله چارچوب قرارداد و نحوه پرداخت نشان داده که البته در این مسیر، امنیت جابه‌جایی مسافر و حمل‌ بار از بالاترین اولویت برخوردار هستند.

طبق اعلام شرکت راه‌آهن، براساس اسناد و اطلاعاتی که تا پیش از این بارها نیز از سوی رسانه‌ها‌ منتشر شده است، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در خصوص نظارت‌های فنی در خرید ریل نهایت دقت و جدیت را انجام داده و بحث استانداردهای کیفی، همواره به عنوان مهم‌ترین اولویت از دید متولیان آن مطرح بوده و هست.

در ادامه این توضیحات شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمده است: شرکت راه‌آهن قرارداد خرید ۴۰ هزار تن ریل U33 را در تاریخ ۱۳۹۵.۸.۲۵ با شرکت ذوب‌آهن اصفهان منعقد و در پی آن، این شرکت متعهد به تحویل ریل‌های مذکور به راه‌آهن مطابق استاندارد بین‌المللی طی مدت ۵ ماه شد. پس از انتخاب و معرفی مؤسسه بازرسی کننده، شرکت مذکور در چندین نوبت از جلسه در تاریخ ۱۳۹۶.۲.۳۱ و در تاریخ ۱۳۹۶.۵.۱ اعلام کرد که برنامه تولید ریل طی هفته آتی آغاز خواهد شد که البته هر بار تولید ریل به دلایل فنی به تأخیر افتاد و عملاً تولید ریل از تاریخ ۱۳۹۶.۷.۴ آغاز و طی ۸ روز از تاریخ مذکور تا ۹۶.۷.۱۲ در حدود ۱۰۰ تن ریل U33 نورد و مجدداً به جهت برخی دلایل فنی خط نورد ریل متوقف شد.

طبق اعلام شرکت راه‌آهن، شرکت ذوب‌آهن اصفهان در آذرماه، دی‌ماه و بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶ به صورت منقطع در حدود ۴۰۰ تن دیگر ریل U33 نورد شد، برای انجام آزمایشات کیفی مورد نیاز برای تطبیق با استاندارد مربوطه، نمونه‌های لازم از سوی شرکت ذوب‌آهن به آزمایشگاه مورد تأیید ارسال شد که نتایج این آزمون‌ها، باوجود آماده شدن در اواخر بهمن ماه در اختیار مؤسسه بازرسی‌کننده قرار نگرفت.

شرکت راه‌آهن در ادامه آورده است: با پیگیری راه‌آهن به‌منظور بررسی وضعیت تولید ریل و آزمایش آن، جلسه‌ای در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ با حضور نمایندگان طرفین و مؤسسه بازرسی‌کننده برگزار و مقرر شد نتایج آزمون‌ها در اختیار شرکت «بیرووریتاس» قرار گرفته و نواقص اسناد و مدارک فنی برای صدور گواهی کیفیت ریل‌ها برطرف شود، با وجود پیگیری‌های مستمر روند آماده کردن اسناد و مدارک و تحویل آنها به مؤسسه بازرسی کننده تا اواخر اردیبهشت ۱۳۹۷ به طول انجامید، پس از تحویل این مدرک و بررسی مطابقت آنها با مشخصات فنی و استاندارد ریل، گواهی کیفیت مربوط به ریل‌های مورد اشاره در خردادماه جاری برای حدود ۵۴۵ تن ریل (U33) (46E2) ارائه شد.

در ادامه این توضیحات شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمده است: در پی این اقدامات، هماهنگی‌ها و اقدامات لازم برای چگونگی تحویل این ریل‌ها انجام گرفت و با ارسال واگن، تحویل‌گیری محموله مذکور از ۲۷ خردادماه ۱۳۹۷ شروع شد، بسته‌بندی، بارگیری و تحویل ریل‌های مذکور که شامل حدود ۵۰۰ تن ریل ۱۸ متری می‌شود تا اواخر تیرماه سال جاری به طول انجامید، از سوی دیگر تاکنون راه‌آهن، چندین بار برنامه زمانبندی تولید و تحویل مابقی ریل‌های موضوع قرارداد از سوی ذوب‌آهن را درخواست داشته که امیدواریم به‌زودی دریافت کنیم و در حال حاضر پس از ۲۲ ماه، حدود ۱.۴ درصد از ریل‌های موضوع قرارداد تحویل شده است.

طبق اعلام شرکت راه‌آهن،  براساس آنچه یاد شد حسب ضوابط و استانداردها، همه ریل‌های تولیدی (به طور مشخص هر بخش) توسط شرکت ذوب‌آهن قبل از هرگونه بهره‌برداری باید از طریق یک مؤسسه استاندارد مورد آزمایش و تأیید قرار بگیرد و در غیر این صورت هیچ‌گونه بهره‌برداری از آن‌ها مجاز نیست.

مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  •  
مطالب مرتبط
تکمیل پروژه ریل ملی با تولید شمش ریل
مهمترین هدف ذوب آهن اصفهان، افزایش تولید است
نباید تحریم‌ها مانع سرمایه‌گذاری های جدید شود
دومین محموله‌ 1000 تنی ریل آماده تحویل به راه‌آهن‌ شد
بارگیری ۵۰۰ تن ریل U۳۳ از ذوب‌‌آهن‌
درخواست ۱۴۰ میلیون یورو برای تولید ریل ملی
فولاد خوزستان ریل ملی تولید می‌کند
عضویت در خبرنامه
  • گروه خبرنامه
  • نام
  • پست الکترونیک
آقازاده
 سازمان خصوصی سازی- عمودی صفحه اقتصاد
فولاد آذربایجان
سمپوزیوم فولاد
اذرنبش تبریز
ورق خودرو چهارمحال و بختیاری
فولاد متیل
همایش اکتشافات معدنی
خرید اشتراک ماهنامه اشتراک
دانلود نرم افزار

دانلود اپلیکیشن موبایل اخبار فلزات

دانلود از بازار دانلود از گوگل پلی
شماره 101 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 101 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ عزیزاله عصاری/ مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

شماره 100 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 100 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سپاس از صد شماره همراهی شما

شماره 99 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 99 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران/ میزان تاثیرپذیری سیاست‌گذاران از تشکل‌های بخش خصوصی، کم است

شماره 98 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 98 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ رضا رحمانی/ معاون طرح و برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت

شماره 97 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 97 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ اتابک خلیلی/ چرا به مشاوره اقتصادی نیاز نداریم!

کلیه حقوق این سایت متعلق به ماهنامه اخبار فلزات بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

طراحی و تولید: