نحوه صحیح تصمیم‌گیری در شرایط بحرانی
دکتر امیر رحیمی، مدیرعامل شرکت کالسیمین مطرح کرد:

نحوه صحیح تصمیم‌گیری در شرایط بحرانی

مدیریت بحران، مجموعه‌ای از تصمیمات موثر، بر اساس اطلاعات صحیحی است که در برخورد با بحران با هدف کنترل، کاهش و رفع آن صورت می‌گیرد. بسیاری از مدیران با قرار گرفتن در شرایط بحرانی و جدید، از خود واکنش منفی نشان می‌دهند.

دکتر امیر رحیمی، مدیرعامل شرکت کالسیمین اظهار کرد: مدیریت بحران، مجموعه ای از تصمیمات موثر، بر اساس اطلاعات صحیحی است که در برخورد با بحران با هدف کنترل، کاهش و رفع آن صورت می‌پذیرد. بسیاری از مدیران با قرار گرفتن در شرایط بحرانی و جدید، از خود واکنش منفی نشان می‌دهند. حتی این مدیران هنگام قرار گرفتن در این شرایط، بیش از حد به پرسنل و افراد زیر مجموعه خود، هیجان وارد می‌کنند. تمایل فزاینده به تحت فشار قرار دادن دیگران، یا گرایش به برخوردهای تند و مشاجره با کارکنان که در اثر ناکامی در تغییر به‌منظور تحقق اهداف مثبت صورت می‌شود، مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. در صورتی‌ که مدیران، بحران را به‌صورت مطلوبی سر و سامان دهند، علاقه‌مندی کارکنان شدیدتر شده، هویت سازمان تقویت و باعث خواهد شد موقعیت مدیر در سازمان مستحکم‌تر شود.

نایب رئیس هیات مدیره توسعه فولاد قشم افزود: تعجب و غافلگیری، قضاوت‌های اشتباه، اقدامات غیرمنتظره، مقصر دانستن افراد و ...از عوامل مخرب در بحران‌ها است. در بحران سال 1986 هنگام انفجار شاتل فضایی چلنجر ناسا، با توجه به محتمل بودن این اتفاق، باعث تعجب و غافلگیری مسوولان مربوطه شد و این موضوع باعث عدم واکنش مناسب از طرف آنان شد. شرکت هانی ول در بحران اقتصادی به‌جای این‌که مانند بسیاری از شرکت‌ها تغییر ساختار بدهد و هزاران کارمند خود را اخراج کند، از کارمندان خود خواست تا مرخصی بدون حقوق بگیرند و با این کار موقعیت خود را برای بازگشت رونق، تثبیت نمود. شرکت ارج در برهه ای از زمان با توجه به اینکه کیفیت محصولاتش نسبت به رقبایی مانند شرکت آزمایش، برتری داشت و یا در همان سطح بود، دچار بحران گردید و مردم به محصولات آزمایش روی آورده بودند اما با جمله تبلیغی " آزمایش نشان داده است که ارج بهتر است" توانست از بحران رهایی پیدا کرده و به دوران رونق خود باز گردد.

این مشاور و تحلیل گر حوزه تصمیم‌گیری در پایان خاطر نشان کرد: باید در تمام قسمتهای کار، موقعیت‌های پیش‌بینی نشده را در نظر گرفت و برای تک تک آن‌ها برنامه‌ای داشت تا با توجه به محدودیت‌ها، دچار چالش و مشکل نشویم. زمانی‌که سازمان در شرایط نرمالی به‌سر می‌برد باید برنامه‌هایی دقیق بر طبق سیستم‌های خود و فعالیت‌های مشابه با سیستم‌های خود، برای مقابله با بحران تهیه و تنظیم شود.

مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  •  
عضویت در خبرنامه
  • گروه خبرنامه
  • نام
  • پست الکترونیک
آقازاده
 سازمان خصوصی سازی- عمودی صفحه اقتصاد
فولاد آذربایجان
سمپوزیوم فولاد
اذرنبش تبریز
ورق خودرو چهارمحال و بختیاری
فولاد متیل
همایش اکتشافات معدنی
بنر صبانور
خرید اشتراک ماهنامه اشتراک
دانلود نرم افزار

دانلود اپلیکیشن موبایل اخبار فلزات

دانلود از بازار دانلود از گوگل پلی
شماره 103 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 103 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ بهرام شکوری/ رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران

شماره 102 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 102 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ عبدالوهاب سهل‌آبادی/ رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران

شماره 101 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 101 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ عزیزاله عصاری/ مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

شماره 100 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 100 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سپاس از صد شماره همراهی شما

شماره 99 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 99 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران/ میزان تاثیرپذیری سیاست‌گذاران از تشکل‌های بخش خصوصی، کم است

کلیه حقوق این سایت متعلق به ماهنامه اخبار فلزات بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

طراحی و تولید: